Jump to content

virus?


Sublime

Recommended Posts

sinds kort heeft deze computer last van als je (opnieuw) opstart dat hij dan gaat beepen en en beeldscherm op standby staat..

tijdens het typen van dit bericht krijg ik net een nieuw bericht over Rundll (cceraser.dll kan iet worden gevonden of zoeits en met detectcase ..

kan iemand mij helpen? ik denk dat het een virus is maar het kan ook een fout zijn in de software...

Link to comment
Delen op andere websites

dat is een probleem want rundll is een belangrijke service en die kan niet gevonden worden het beste lijkt mij windows opnieuw installeren

tuurlijk...

niks proberen, meteen opnieuw installeren.

Ow mijn pc is iets trager, meteen opnieuw installeren maar mijn pc -.-'

Dat heeft dus echt geen nut, zul je eerst back ups moeten maken, een halve dag kwijt.

Dan nog opnieuw installeren alles, nog een halve dag.

Kun je beter scannen(wat het dan waarschijnlijk fixt) dat scheelt je zeker 20 uur

Link to comment
Delen op andere websites

dat zal toch niet lukken want het is rundll en dat is kwijt en het is belangrijk

Niet geschoten is altijd mis... Ken je dat spreekwoord?

Als dat bestant kwijt zou zijn gaat je pc echt niet piepen of je scherm in stand by hoor, ik weet niet hoe het bij jouw pc zit maar bij mij gebeurt dat niet.

Als rundll echt kwijt was zou je pc niet eens meer op kunnen starten

(cceraser.dll kan iet worden gevonden of zoeits en met detectcase ..

Als ik deze file zo zie is het zeker geen standaard windows bestand.

Zulke meldingen heb ik nog nooit in mijn leven gezien want windows geeft geen meldingen dat een bestand ontbreekt in een normaal scherm.

Mogelijke oorzaken voor deze symptomen:

1. Het virus is fout geinstalleert maar bepaalde onderdelen van deze malware zijn wel geinstalleerd

2. Een programma dat jij hebt geinstalleert mist een bestand

3. Het toetsenbord heeft meerdere toetsen vast zitten waardoor het gaat biepen

4. Je pc gaat niet goed met opnieuw staten om en laat daardoor de pc in stand by staan(check ff of je pc wel normaal draait)

Link to comment
Delen op andere websites

hiervoor windows opnieuw installeren lijkt me aardig idioot want hier staat nogal belangrijke dingen op t.w.v. ongeveer 120 gig...

de computer is inderdaad slomer en agv kan niks vinden en mallwarebytes ook niet.. toch blijft het voorkomen...

soms vraagt de computer bij het opstarten in een zwart scherm wat ik moet doen.. (normaal opstarten of laatste werkende confriguatie).

what to do?

Link to comment
Delen op andere websites

het kan wel dat windows zo'n bericht geeft, als er iets niet compleet is geïnstalleerd bij programma's die samen met windows opstarten. bijvoorbeeld avg, als dat een bestand mist en je start windows op, kan hij gewoon melden dat er een bestand ontbreekt.

maar volgens mij is het ook een virus. :Y

ik had er zelf ook eentje op die manier, maar dan zonder stand by-modus.

gewoon eens een scan doen met een goede virus/malwarescanner (bv. Malwarebytes antimalware, is trouwens freeware voor als dat je interesseert), en het is waarschijnlijk over.

EDIT: ik denk dat dit hetzelfde is als jij krijgt: >>klik<<

al staat er geen oplossing bij.

en het .dll bestand is geen malware ofzo, maar van een of andere Symantec software. waarschijnlijk Norton antivirus. heb je die geïnstalleerd staan? waarschijnlijk is het een virus die je virusscanner blokkeert, als je norton hebt geïnstalleerd.

:cya:

Bewerkt: door senneken
Link to comment
Delen op andere websites

Dat een virus terug komt kan alleen als je systeemherstel hebt gebruikt, hetzelfde bestand weer gebruikt of een andere pc in huis niet is herstelt. Een virus kan niet in je router blijven zitten ofzo, daarvoor heeft je router te weinig geheugen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...