Jump to content

hulp met muis


Remi-X

Recommended Posts

Ik heb een ernstig probleem... Ik had net 2GB extra ram geinstalleerd, start ik mn PC op, werkt de muis niet! Ik dankzij het almachtige toetsenbord bij flitskikker weten te komen, staat ook dat ik nog steeds 2 GB ram heb, dat hoort op dat moment 4GB te zijn. Dus ik weer de RAM eruit halen, PC weer opstarten, werkt de muis nog steeds niet! Wat moet ik in godsnaam doen? Heb ik wat gesloopt ofzo?

Het is een oude PS2 muis met nog zo'n balletje erin, maar dat werkt wel. Je hoort m goed rollen. Ik heb helaas nu geen USB muis. Heb er 2 (wireless), van de een zijn de batterijen leeg en we hebben geen nieuwe en de ander is stuk.

Maar wat moet ik doen? Of heb ik wat gesloopt? Ik kan hier vanavond echt niet door slapen denk ik :cry:

Maar tnx to het almachtige toetsenbord :7

Link to comment
Delen op andere websites

Kabeltje er per ongeluk uitgehaald bij het aansluiten van het nieuwe geheugen?

Even gegoocheld en dit is eruit gekomen, al snap ik niet veel van die computer taal, misschien heb je er iets aan.

De FAQman: Zoals u het stelt, verwacht het besturingssysteem een héél ander aansturingsapparaat dan de gewone PS⁄2-muis. Draait er software die de functie van de muis heeft overgenomen? Is er een USB-aansturingsapparaat aangesloten en geïnstalleerd? Hangt er iets aan de seriële poort van de PC? En natuurlijk ook even naar de BIOS-setup toe gaan om de instellingen voor de PS⁄2-muis en de USB-muis te controleren. De PS⁄2-muis moet u inschakelen en de USB-muis moet u uitschakelen (= niet op 'Legacy' zetten). Start u de PC maar eens op in de 'Veilige Modus'. Als de muis dan wél werkt, dan is het een softwareding.
Link to comment
Delen op andere websites

Naja, een draadje kan niet los liggen. En de muis heeft verder altijd gewerkt... Dus ik weet echt niet waar het aan ligt, behalve dat ik tegen de HUB ben gestoten en het gesloopt heb...

EDIT, k heb vista, Hardware heet er anders, maar hoe?

Bewerkt: door Remi-X
Link to comment
Delen op andere websites

Een HUB is een kastje om bijvoorbeeld je USB aansluitingen uit te breiden. Voordat je dat extra geheugen installeerde, gebruikte je muis toen ook? Ga anders eens naar configuratiescherm -> muis -> hardware en check of de PS2 muis daar geactiveerd is...

Link to comment
Delen op andere websites

EDIT, k heb vista, Hardware heet er anders, maar hoe?

Als je het Configuratiescherm op Klassieke weergave zet, kan je de instellingen weer gewoon onder Hardware vinden. Werken met enkel je toetsenbord kan lastig zijn, maar toetsen als Tab en Alt vergemakkelijken het.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ook, maar de HUB van de muis is groen, die van het toetsenbord paars. En dat kan ik wel onderscheiden.

Maar ik ga gewoon zometeen een bedraadde USB muis kopen. Zo goedkoop mogelijk. Heb ik tenminste wat ^_^. En ik kan m'n draadloze muis niet vinden :bonk:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga geen nieuwe muis kopen als ik nog beter wat nieuwe batterijen kan kopen en even m'n muis zoek die draadloos is. Maar ik hoorde van iemand dat ik kan proberen mn batterijtje er 10 min uit te laten, maar daar kan ik niet bij omdat mn videokaart ervoor zit en nog een anders slotje. Wat nu?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...