Jump to content

vista vs xp


Wickedmen

Recommended Posts

Het is volgens mij nog steeds een fabeltje dat DX10 veel uitmaakt bij games, maar oké. Ik zou voor XP gaan, je systeem is dan 2 keer zo snel als hetzelfde systeem met Vista. Gamen kan je nog prima op XP, fuck DX10.

2 keer zo snel? lol, ik ben (met schrik) van XP naar vista gegaan, en het bevalt me super! dat het trager is enzo is gewoon bullshit, ik doe er dezelfde dingen mee, met dezelfde snelheid(ook gamen)

En nu ik vista eenmaal gewend ben, vind ik het nog is fijner werken ook!

Oh Noes D:

Dx10 is geen improvement op Dx9 m.u.v. FC2

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 133
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    16

  • ikt

    14

  • Sprunk

    12

  • KillerZero86

    8

Ik heb een raar vraagje.

Als ik nou een computer koop die heel erg snel is en op vista draait.

En als ik dan die pc heb en van vista naar windows xp instaleer.

Wordt de computer slomer? of gebeuren er andere dingen mee?

Heeft iemand hier al ervaring mee?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind ze beiden erg goed maar welke je handiger/beter vindt hangt ervan af wat je allemaal met je PC wil doen. Vista vind ik erg mooi tegenover XP alleen als je kijkt naar alle nadelen vind ik XP toch beter en met een paar downloads kun je er volgens mij ook wel voor zorgen dat XP net zo oogt als Vista, want daar doen sommige mensen het voor.. :7 XP gebruik ik vaak voor games en dat soort zware rommel wat Vista vaak amper kan verdragen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een raar vraagje.

Als ik nou een computer koop die heel erg snel is en op vista draait.

En als ik dan die pc heb en van vista naar windows xp instaleer.

Wordt de computer slomer? of gebeuren er andere dingen mee?

Heeft iemand hier al ervaring mee?

nee dan gebeurt er niets

Link to comment
Delen op andere websites

nee dan gebeurt er niets

Jawel, dan start Windows XP op. :puh:

Op zich verandert er niet zoveel. Zelf heb ik het ook gedaan en ik merk alleen bij enkele spellen betere compabiliteit en iets hogere prestaties, maar niet zo heel veel. De computer zal in ieder geval niet slomer worden. :D

Link to comment
Delen op andere websites

nee dan gebeurt er niets

Jawel, dan start Windows XP op. :puh:

Op zich verandert er niet zoveel. Zelf heb ik het ook gedaan en ik merk alleen bij enkele spellen betere compabiliteit en iets hogere prestaties, maar niet zo heel veel. De computer zal in ieder geval niet slomer worden. :D

Echt waar?

Ik moet dit echt zeker weten want ik wil dit daadwerkelijk doen met deze pc.

42825.jpg

Processor Intel® Core™2 Duo E7200 (2.53 GHz) processor

Bussnelheid / Cache 1066 MHz / 3 MB

Harde schijf 500 GB

Werkgeheugen 3 GB

Optical drive DVD-rewriter (+/- rw) DL

Videokaart nVIDIA® GeForce™ 9500 GS

Videogeheugen 512 MB

TV-tuner Nee

Cardreader Ja, 15-in-1

56K Modem / LAN Ja / Ja

Wireless LAN Nee

Interfaces 6x USB, 1x VGA, 1x DVI, 1x HDMI, 2x Firewire

Besturingssysteem Windows Vista Home Premium

Garantie 1 Jaar Pick-up-and-return

Link to comment
Delen op andere websites

Jawel, dan start Windows XP op. :puh:

Op zich verandert er niet zoveel. Zelf heb ik het ook gedaan en ik merk alleen bij enkele spellen betere compabiliteit en iets hogere prestaties, maar niet zo heel veel. De computer zal in ieder geval niet slomer worden. :D

Echt waar?

Ik moet dit echt zeker weten want ik wil dit daadwerkelijk doen met deze pc.

Echt waar, ik zuig het voor deze keer eens niet uit mijn duim. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Zoals eerder zakelijk gezegt is XP gewoon veel fijner. Zeer goed af te stemmen op de eind gebruiker. Plus qua kosten is XP gewoon veel voordeliger.

Vista is misschien leuk, maar niet perfect. Daarvoor is windows 7 in ontwikkeling, omdat Vista niet populair is bij bedrijven, het slaat niet aan.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

windows is nooit perfect geweest, als je een programma installeert moet je alweer herstarten, het is gewoon zo verschrikkelijk slecht opgebouwt waardoor je bij elk klein ding al je pc moet herstarten, bij linux is dit allemaal veel beter, die kan je gewoon jaren aan laten staan en hij doet het nog perfect, maar even ontopic:

Vista wil gewoon alles zelf doen, zet voor de grap maar eens alles uit en handmatig zoals windows defender, firewall, updates etc, na een week crasht je hele vista en kan je formatteren en alles weer opnieuw eropzetten, bij Windows XP kan je veel meer dingen zelf doen, vista heeft gewoon echt een eigen willetje, ook snap ik niet waarom ze weer alles omgooien bij vista als iedereen al jaren met XP omgaat, waarom kunnen ze het niet eens makkelijk doen, XP nog meer tweaker en voor de liefhebber wat mooier maken, want de style van vista is wel mooi maar voor de rest werkt het gewoon voor geen meter.

Link to comment
Delen op andere websites

Deze discussie is eindeloos. Mijn mening is dat Windows Vista zuigt. Het vraagt constant om je toestemming, toolbars waar je geen ene fuck mee doet, Programma's die niet reageren lost ie heel netjes op, maar de volgende keer loopt het weer vast. Hier en daar wat leuke kleurtjes.. Nou ik vind er geen drol aan. Ook zijn de pictogrammen op je bureaublad veel te groot. Gelukkig kan je een hoop hiervan aanpassen maar Vista heeft het gewoon niet.

Geef mij maar oldskool en de betrouwbare Windows XP. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...