Ewoud Geplaatst: 16 december 2008 Rapport Geplaatst: 16 december 2008 Ff offtopic: er was toch ook een Linux versie uitgekomen die kon tippen aan Vista? Weet iemand welke deze was?[/offtopic]Al die bedrijven gebruiken trouwebs tegenwoordig Linux. Dat is gratis! Geen dingen schreeuwen waar je geen verstand van heb Gratis zal niet de grootste motivatie zijn om iets te kopen. Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 18 december 2008 Rapport Geplaatst: 18 december 2008 Ff offtopic: er was toch ook een Linux versie uitgekomen die kon tippen aan Vista? Weet iemand welke deze was?[/offtopic]Al die bedrijven gebruiken trouwebs tegenwoordig Linux. Dat is gratis! Geen dingen schreeuwen waar je geen verstand van heb Gratis zal niet de grootste motivatie zijn om iets te kopen. Het punt is dat als je aan Windows wilt gaan sleutelen dat je dan een klein vermogen op tafel moet leggen om toestemming te krijgen. Verder kosten licenties enz. ook niet bepaald niets. Dus ik zou wel degelijk willen stellen dat geld een grote rol speelt in deze kwestie. Reageren
Limbolander Geplaatst: 18 december 2008 Rapport Geplaatst: 18 december 2008 Ff offtopic: er was toch ook een Linux versie uitgekomen die kon tippen aan Vista? Weet iemand welke deze was?[/offtopic]Al die bedrijven gebruiken trouwebs tegenwoordig Linux. Dat is gratis! Geen dingen schreeuwen waar je geen verstand van heb Gratis zal niet de grootste motivatie zijn om iets te kopen. dat ligt niet aan de prijs, dat ligt eraan dat linux 100 keer beter is opgebouwd als windows. Windows moet je gewoon bij elke heutemeteut herstarten, Linux kun je maanden, zelfs jaren laten draaien en er alles op doen zonder ooit ook maar een herstart te doen, het is gewoon veel stabieler als windows. Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 18 december 2008 Rapport Geplaatst: 18 december 2008 Ff offtopic: er was toch ook een Linux versie uitgekomen die kon tippen aan Vista? Weet iemand welke deze was?[/offtopic]Al die bedrijven gebruiken trouwebs tegenwoordig Linux. Dat is gratis! Geen dingen schreeuwen waar je geen verstand van heb Gratis zal niet de grootste motivatie zijn om iets te kopen. dat ligt niet aan de prijs, dat ligt eraan dat linux 100 keer beter is opgebouwd als windows. Windows moet je gewoon bij elke heutemeteut herstarten, Linux kun je maanden, zelfs jaren laten draaien en er alles op doen zonder ooit ook maar een herstart te doen, het is gewoon veel stabieler als windows. Daar staat tegenover dat voor de gemiddelde kantoorbediende Linux een doolhof zonder einde zal zijn. Dus dat wint Windows het weer van Linux . Reageren
ikt Geplaatst: 18 december 2008 Rapport Geplaatst: 18 december 2008 Ff offtopic: er was toch ook een Linux versie uitgekomen die kon tippen aan Vista? Weet iemand welke deze was?[/offtopic]Al die bedrijven gebruiken trouwebs tegenwoordig Linux. Dat is gratis! Geen dingen schreeuwen waar je geen verstand van heb Gratis zal niet de grootste motivatie zijn om iets te kopen. dat ligt niet aan de prijs, dat ligt eraan dat linux 100 keer beter is opgebouwd als windows. Windows moet je gewoon bij elke heutemeteut herstarten, Linux kun je maanden, zelfs jaren laten draaien en er alles op doen zonder ooit ook maar een herstart te doen, het is gewoon veel stabieler als windows. Daar staat tegenover dat voor de gemiddelde kantoorbediende Linux een doolhof zonder einde zal zijn. Dus dat wint Windows het weer van Linux . Dan moet je ze ontslaan. Iedereen kan een cursusje Windows nemen en het gebruiken. Maar als je een goedlopend bedrijf wilt moet je werknemers met HERSENS hebben. Mensen met hersens (en die ze ook gebruiken) kunnen met elk OS werken. In het begin zul je wel even een kleine handleiding nodig hebben zoals met alles, maar na een tijdje = win. Reageren
Thundercover Geplaatst: 18 december 2008 Rapport Geplaatst: 18 december 2008 Volgens mij was de discussie in dit topic XP tegen Vista, niet Windows tegen Linux. Gelieve ontopic te blijven dus. ^^ Reageren
Limbolander Geplaatst: 18 december 2008 Rapport Geplaatst: 18 december 2008 als ze nou gewoon 4gb RAM Mogelijk hadden gemaakt in service pack 3 van windows XP was het helemaal xp > vista Reageren
Woetsha Geplaatst: 19 december 2008 Rapport Geplaatst: 19 december 2008 (bewerkt) als ze nou gewoon 4gb RAM Mogelijk hadden gemaakt in service pack 3 van windows XP was het helemaal xp > vistaDat zeg jij...Vista is vele beter dan XP, alleen heeft Vista één nadeel het vraagt teveel systeemeisen. Als je een High-End pc koopt en je installeert Windows Vista met dualboot XP, zal je zien dat Vista op veel meer vlakken beter scoort dan XP. Het vraagt constant om je toestemmingKan je uitschakelen. Start > Configuratiescherm > zoeken "UAC" > Uitschakelen, toolbars waar je geen ene fuck mee doet,Bedoel je Sidebars (Sidebar > Rechtermuisknop > Sidebar afsluiten). Als je toolbars bedoeld van Internet Explorer, volgens mij komt Internet Explorer standaard zonder toolbars enkel de zoekfunctie van live rechtsbovenaan (kan je wijzigen naar google). Als er toolbars op je Internet Explorer zijn dan heeft het bedrijf/persoon die jou pc aan jou heeft verkocht het geïnstalleerd.Programma's die niet reageren lost ie heel netjes op, maar de volgende keer loopt het weer vast.Dan ligt het aan het programma of je doet iets fout, wat dit heb ik niet bij mij, dus kan het ook niet aan Vista liggen.Hier en daar wat leuke kleurtjes.. Nou ik vind er geen drol aan.Ik wel... Ook zijn de pictogrammen op je bureaublad veel te groot.Vind ik ook en wat heb ik gedaan, even gegoogled naar vista bureaubladpictogrammen verkleinen. Vind ik direct een oplossing (Bureaublad > Rechtermuisknop > Beeld > Klassieke pictogrammen)Deze discussie is eindeloos.Zeker als je argumenten gebruikt die op niets trekken.. Kom met goede argumenten en niet met "Hier en daar wat leuke kleurtjes.. Nou ik vind er geen drol aan.". Bewerkt: 19 december 2008 door Woetsha Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 19 december 2008 Rapport Geplaatst: 19 december 2008 als ze nou gewoon 4gb RAM Mogelijk hadden gemaakt in service pack 3 van windows XP was het helemaal xp > vistaDat zeg jij...Vista is vele beter dan XP, alleen heeft Vista één nadeel het vraagt teveel systeemeisen. Als je een High-End pc koopt en je installeert Windows Vista met dualboot XP, zal je zien dat Vista op veel meer vlakken beter scoort dan XP. Ik vind dat Vista het op dat vlak bepaald niet goed doet. Ik heb een hele tijd een dualboot XP/Vista gehad, en zat na een weekje echt alleen nog maar op XP. Praktisch ieder programma geeft fouten onder XP. Ik kreeg geen enkele GTA behalve SA aan de praat, Adobe Audition weigerde, Mijn systeem werd echt ongeloofelijk traag. Vista heeft op dit vlak geen enkel voordeel op XP. Vista Zuigt! Reageren
Woetsha Geplaatst: 19 december 2008 Rapport Geplaatst: 19 december 2008 Ik vind dat Vista het op dat vlak bepaald niet goed doet. Ik heb een hele tijd een dualboot XP/Vista gehad, en zat na een weekje echt alleen nog maar op XP. Praktisch ieder programma geeft fouten onder XP. Ik kreeg geen enkele GTA behalve SA aan de praat, Adobe Audition weigerde, Mijn systeem werd echt ongeloofelijk traag. Vista heeft op dit vlak geen enkel voordeel op XP. Vista Zuigt!Wat ik eigenlijk ook niets snap, als Adobe Audition niet werkt op Vista ga dan klagen bij Adobe en niet bij microsoft. Wat kan Microsoft doen om Adobe Audition te laten werken op jou computer? Vista aanpassen? Dus voor elk programma/game dat uitkomt en niet werkt moet microsoft het oplossen? Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 19 december 2008 Rapport Geplaatst: 19 december 2008 Ik vind dat Vista het op dat vlak bepaald niet goed doet. Ik heb een hele tijd een dualboot XP/Vista gehad, en zat na een weekje echt alleen nog maar op XP. Praktisch ieder programma geeft fouten onder XP. Ik kreeg geen enkele GTA behalve SA aan de praat, Adobe Audition weigerde, Mijn systeem werd echt ongeloofelijk traag. Vista heeft op dit vlak geen enkel voordeel op XP. Vista Zuigt!Wat ik eigenlijk ook niets snap, als Adobe Audition niet werkt op Vista ga dan klagen bij Adobe en niet bij microsoft. Wat kan Microsoft doen om Adobe Audition te laten werken op jou computer? Vista aanpassen? Dus voor elk programma/game dat uitkomt en niet werkt moet microsoft het oplossen? Het was een voorbeeld van 1 van de duizend programma's die niet onder Vista werkt. Het programma is gemaakt voor Windows 2000 en hoger staat er... Daar valt Vista toch ook onder? Reageren
Woetsha Geplaatst: 19 december 2008 Rapport Geplaatst: 19 december 2008 (bewerkt) Het was een voorbeeld van 1 van de duizend programma's die niet onder Vista werkt. Het programma is gemaakt voor Windows 2000 en hoger staat er... Daar valt Vista toch ook onder?Microsoft heeft enkel Windows Vista gemaakt en Adobe heeft je verzekert dat het zou moeten werken op Windows 2000 en hoger, dus Microsoft kan dan daar niets aan doen . Ik neem een voorbeeld, als jij een Spiderman (film) koopt in de winkel en hij wilt niet werken op je Sony DVD speler, ga je toch ook niet klagen bij Sony. Alleen als er geen enkele DVD werkt of als Sony je heeft verzekerd dat je Spiderman op die DVD-Speler kan afspelen. Snappie? Bewerkt: 19 december 2008 door Woetsha Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 20 december 2008 Rapport Geplaatst: 20 december 2008 Het was een voorbeeld van 1 van de duizend programma's die niet onder Vista werkt. Het programma is gemaakt voor Windows 2000 en hoger staat er... Daar valt Vista toch ook onder?Microsoft heeft enkel Windows Vista gemaakt en Adobe heeft je verzekert dat het zou moeten werken op Windows 2000 en hoger, dus Microsoft kan dan daar niets aan doen . Ik neem een voorbeeld, als jij een Spiderman (film) koopt in de winkel en hij wilt niet werken op je Sony DVD speler, ga je toch ook niet klagen bij Sony. Alleen als er geen enkele DVD werkt of als Sony je heeft verzekerd dat je Spiderman op die DVD-Speler kan afspelen. Snappie? Maak je zo'n gigantisch programma, kan hij oudere programma's niet eens meer uitvoeren! Dat kan je toch moeilijk "goed" noemen. Zelfs Linux kan Adobe Audition aan (Via WINE). En dan zou uitgerekend een Windows het niet kunnen?!? Reageren
Hayte Geplaatst: 20 december 2008 Rapport Geplaatst: 20 december 2008 Het was een voorbeeld van 1 van de duizend programma's die niet onder Vista werkt. Het programma is gemaakt voor Windows 2000 en hoger staat er... Daar valt Vista toch ook onder?Microsoft heeft enkel Windows Vista gemaakt en Adobe heeft je verzekert dat het zou moeten werken op Windows 2000 en hoger, dus Microsoft kan dan daar niets aan doen . Ik neem een voorbeeld, als jij een Spiderman (film) koopt in de winkel en hij wilt niet werken op je Sony DVD speler, ga je toch ook niet klagen bij Sony. Alleen als er geen enkele DVD werkt of als Sony je heeft verzekerd dat je Spiderman op die DVD-Speler kan afspelen. Snappie? het is half de schuld van Adobe half die van Microsoft Adobe is niet compatible met dat OS, dus moet Adobe een update uitbrengen Aan de andere kant is de OS van Microsoft, die persé een andere OS moest maken, met een andere codering enz.... Ik vind Vista ook niet helemaal goed, mijn computer start nooit goed op, maar het kan ook iets te maken hebben met mijn muis of Linksys ontvanger, maar dat weet ik nog niet zeker... Reageren
Limbolander Geplaatst: 20 december 2008 Rapport Geplaatst: 20 december 2008 tja 90% van de posts op dit hele forum is gewoon zonder argumenten, ook met adviezen enzo, erger me er zelf ook vreselijk kapot aan maargoed. Vind zelf dat vista te veel zelf wilt doen en daar hou ik niet zo van, maar met die servicepack 1 en de komende sp2 zal het zeker wel een stuk verbeteren in de stabiliteit, en je kan nog altijd de windows XP of windows 98 style pakken ipv de vista style. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.