Jump to content

vista vs xp


Wickedmen

Recommended Posts

  • Reacties 133
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    16

  • ikt

    14

  • Sprunk

    12

  • KillerZero86

    8

hallo luitjes ik had een vraag vista is meer dan een jaar uit dus ik vond het tijd met de eeuwige vraag

welke is beter vista of xp

wat vinden jullie

Als je het wilt kopen raad ik het je enorm af aangezien het alleen maar geldverspilling is. Microsoft verwacht namelijk vanaf 30 Juli 2009 tot Juni 2010 de release van Windows 7 die waarschijnlijk deze maand nog in een publieke beta gaat!

Link to comment
Delen op andere websites

Het ligt gewoon aan de gebruikerservaring, en dat is moeilijk uit te leggen.

Maar in technisch opzicht faalt Vista ook, waarom zou MS anders zo snel met een ander OS komen? :D

Ja, waarom zou Microsoft 2 jaar na Win2K met XP komen, of 3 jaar na Win95 met Win98? ;) Het "Longhorn"-project (Vista) had gewoon een hoop ellende tijdens development, uiteindelijk is wat nu bekend is als 'Vista' pas in 2005 begonnen met ontwikkeling, en in november 2006 afgemaakt. Verder draait op mijn (niet precies 'top-of-the-line'-systeem) Vista even snel als XP (2.0 GHz C2D Merom, 2 GB RAM, aardig standaard). Het is wel weer zo dat Aero extra RAM eet, maar wie zegt dat dat niet uit te zetten is? Net als UAC -- wat naar mijn mening een heerlijke feature is, non-Windows-systemen hebben al tijden zoiets -- wat ook uit te zetten valt. Verder zit bij Vista een groot aantal runtime-componenten standaard bijgeleverd, is de hele basis intern een aardig groot gedeelte herschreven -- tot aan de bootloader!

Compatibiliteit is ook niet zo erg als vaak verteld wordt, ik heb vele applicaties op Vista gedraaid -- zelfs legacy Win98-software -- en allemaal werken ze volledig. Ook mis ik onder oudere NT-versies (XP dus, voor de domkoppen) een aantal kleine detail-features -- niet precies op te noemen, als ik ze nodig heb merk ik dat ze er niet zijn -- waaronder ingebouwde partitie-resizing, als voorbeeld. Verder is WU ook niet eens zo ellendig als op NT5 -- eindelijk geen slechte webbrowser nodig om je OS te updaten, hallejuja!

En zo kan ik nog urenlang doorgaan, maar dat lijkt me maar niet. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Het probleem van MS is gewoon dat ze denken dat een product verbeterd wordt door het uiterlijk iets te veranderen. Doen ze met Windows 7 ook alweer. Voor de rest is het veel zwaarder dan XP en geeft nauwelijks een meerwaarde. Maja als je als bedrijf alles van anderen doet kopiëren en niet iets zelfstandigs ontwerpt, dan leren ze dat ook niet...

Link to comment
Delen op andere websites

WINDOWS VISTA:

Als ik zou mogen raten, dan koos ik -999999 op 10. Te onoverzichtelijk, te traag, te veel HDD verbruik, te veel programma's zijn incompatibel, alle die debiele extra features werken voor geen meter en je hebt ze ook (bijna) nooit nodig.

Dus eindscore: 0.0/10

WINDOWS XP:

Goeie tijd, goeie tijd...

De programma's werkte, geen rommel, werkte zo snel als 1 van de beste raketten van de NASA, kon Visual Basic 6.0 tenmiste zonder problemen draaien, kon Microsoft VPC2004 installeren. Simpelweg had je het benodigde eigenlijk in 1 pakket en het werkt zeer professioneel, en dan maar eens denken dat het uit 2001 komt...

Link to comment
Delen op andere websites

ik ben voor XP omdat het anders te zwaar is voor men computer :N

ik heb een oude :-(

WINDOWS XP: 8/10

ik heb vista al is geprobeerd maar toen was ie te traag :7

maar het was wel leuk! :D want die miniTV werkte bij mij :D

WINDOWS VISTA: 6,5/10

EDIT: oops dubbelpost :-( :-( :-(

Bewerkt: door corneria
Link to comment
Delen op andere websites

  • 6 maanden later...

ik zeg XP, want ik vind het er mooier uit, bovendien ziet Vista er erg goedkoop uit. Bij Vista krijg je met alles wat je wil installeren weer de melding dat een onbekend programma toegang wil krijgen tot je pc. Echt schijtirritant, je klikt je gaar aan al die meldingen

Edit: maar Mac blijft het beste vind ik :D Gewoon geweldig, je laptop start binnen no-time op, en alles kun je razendsnel installeren (als het er niet al gelijk standaard op staat). Bovendien kent Mac gewoon geen virussen! ook geen eindeloze virusscanners die moeten opstarten

Bewerkt: door GTA4gamer
Link to comment
Delen op andere websites

ik zeg XP, want ik vind het er mooier uit, bovendien ziet Vista er erg goedkoop uit. Bij Vista krijg je met alles wat je wil installeren weer de melding dat een onbekend programma toegang wil krijgen tot je pc. Echt schijtirritant, je klikt je gaar aan al die meldingen

Edit: maar Mac blijft het beste vind ik :D Gewoon geweldig, je laptop start binnen no-time op, en alles kun je razendsnel installeren (als het er niet al gelijk standaard op staat). Bovendien kent Mac gewoon geen virussen! ook geen eindeloze virusscanners die moeten opstarten

100% Vista:

  • Ziet er een stuk beter uit dan het groen+blauw van XP, snap niks van dat 'goedkope'.
  • De UAC is uit te schakelen als je het wilt.
  • De UAC is nog fijn ook nog, als ik weer eens per ongeluk iets aanklik/indruk vraagt ie eerst om bevestiging.
  • Doet veel meer uit zichzelf (drivers installeren bijvoorbeeld).
  • XP x64 sucks :D .
  • Als je een goede PC hebt, start Vista ook heel snel op.


  • Mac heeft bijna geen programma's
    :duh:
    ...

  • ..en daarom ook bijna geen virussen.

  • Ik merk geen verschil tussen een wel-aanstaande en niet-aanstaande virusscanner.

  • Er zijn wel virussen voor Mac, dus liever toch een virusscanner.


Link to comment
Delen op andere websites

Het probleem van MS is gewoon dat ze denken dat een product verbeterd wordt door het uiterlijk iets te veranderen. Doen ze met Windows 7 ook alweer. Voor de rest is het veel zwaarder dan XP en geeft nauwelijks een meerwaarde. Maja als je als bedrijf alles van anderen doet kopiëren en niet iets zelfstandigs ontwerpt, dan leren ze dat ook niet...

Jij hebt er volgens mij helemaal geen verstand van.

Als ik Windows vista met Windows 7 vergelijk dan is er wel duidelijk verschil.

Het grootste probleem van Vista was dat veel programma's het niet/niet goed werkten.

In Windows 7 is dit probleem grotendeels opgelost, Tot nu toe doen alle programma's het gewoon op windows 7, die het niet op vista deden. Ook is het gebruiksgemak beter geworden.

Dus wat jij zegt van:

Het probleem van MS is gewoon dat ze denken dat een product verbeterd wordt door het uiterlijk iets te veranderen.

Klopt dus niet.

Geen conclusies trekken waar je zelf niks vanaf weet ;)

Link to comment
Delen op andere websites

XP is beter dan Vista, lees aub de benchmarks van Scrtz... Ik heb in 3 minuten mijn broer zijn PC een complete Vistastijl gegeven(op zijn XP), dus op stijl moet je nou ook niet beginnen zeiken..64-bit is totaal niet noodzakelijk en XP voldoet nog steeds voor games. Als je een i7 hebt, dan neem je best Windows 7, da's waar. Maar begin niet te zeiken dat Vista beter is dan XP, vraag maar aan Scrtz om die benchmarks(heeft ie ergens gepost), daarin scoort XP beter dan 7 EN Vista...Zeggen dat Vista/7 beter is, is dus gewoon een mening. Feit is dat XP sneller is(en met simpele tweaks nog duizend keer sneller), en dus ook beter..

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Als Windows XP inderdaad sneller is dan Windows se7en denk ik dat Microsoft met Windows se7en wederom gaat failen. Voorlopig ben ik nog niet overtuigt om over te stappen in ieder geval.

Heb je XP of Vista? XP is nét iets beter dan Windows 7, maar overstappen is nogal dom als je niet de laatste hardware hebt(denk maar aan i7 enzo) en dan nog eens moet betalen.

Link to comment
Delen op andere websites

Oh, maar zoals je ook kunt zien in mijn signature is mijn PC behoorlijk snel hoor. En zo hoog liggen de systeemeisen van Windows 7 nou ook weer niet. 1 Ghz processor, 1 GB ram, etc. Eigenlijk net zo hoog als voor Vista.

Ik ben de RC maar even aan het downloaden voor de gein, de betá versie werkte niet lekker vond ik. Hopelijk is deze versie wat stabieler. (in hoeverre je Windows stabiel kunt noemen. :7 )

Maar toch denk ik dat 7 het niet gaat worden. De consument moet er niet aan, want XP is voor hen nog goed genoeg. De zakelijke markt kijk even de kat uit de boom. De games zijn denk ik de eerste die Windows 7 aan gaan schaffen. Het zal dus geen monster release zijn denk ik.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...