MegaPilot Geplaatst: 28 juni 2009 Rapport Geplaatst: 28 juni 2009 Welk OS heb je nu eigenlijk? XP toch? Want met 2 GB Vista probleemloos draaien én gamen is toch wel een wonder.. Reageren
Sprunk Geplaatst: 28 juni 2009 Rapport Geplaatst: 28 juni 2009 Ik heb XP nu ja, maar heb ook Vista gehad. Ik kon op Vista prima gamen met slechts 1 GB, dus 2 GB is ook voor Vista nog goed te doen. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 28 juni 2009 Rapport Geplaatst: 28 juni 2009 Nou, met mijn laptop ging Vista voor geen meter. Maarja, 1 GB DDR2 533 MHz (laptop). Maar toch, 1 GB RAM en een Intel Core 2 Duo 1.73 GHz is toch wel genoeg voor een OS...XP draait heel fijn, maar ik ga er binnenkort wat RAM laten bijsteken. Reageren
Mr. Psycho Geplaatst: 28 juni 2009 Rapport Geplaatst: 28 juni 2009 Mijn meningen over alles wat ik hier heb gelezen: DX10 is beter dan DX9.0c, maar probeer dan maar es te werken met de eerste 9.0 SDK edition, werkt zelfs beter dan DX10 op mijn pc. En Vista kan idd slomer zijn dan XP, maar wij hebben hier thuis daar nog geen last van gehad. De reden waarom Vista trager gaat: Je moet regelmatig es virusscannen, onnodige bestanden opschonen, ... (anders gezegd: gewoon de Windows Live OneCare optimalisatie OneCare is het enigste (aanvaardbaar) goede progje dat microsoft ooit heeft gemaakt, men ouders zijn er extreem content van.) Maar toch, ik heb hier een DVD liggen van Vista Ultimate, en ik ben nog steeds niet van plan om men XP Pro SP3 ervoor in te leveren. De enigste reden waarom ik ooit op Vista zou overstappen is voor Halo2 (weeral een verkoopstrukje van Microsoft!!!) Reageren
MegaPilot Geplaatst: 28 juni 2009 Rapport Geplaatst: 28 juni 2009 Euh, dat bestanden opschonen heeft geen nut, ik spreek uit ervaring..DX 10 is amper beter dan DX 9, die screens zijn allemaal fake.. Reageren
RoL0 Geplaatst: 29 juni 2009 Rapport Geplaatst: 29 juni 2009 XP is beter dan Vista, lees aub de benchmarks van Scrtz... Ik heb in 3 minuten mijn broer zijn PC een complete Vistastijl gegeven(op zijn XP), dus op stijl moet je nou ook niet beginnen zeiken..64-bit is totaal niet noodzakelijk en XP voldoet nog steeds voor games. Als je een i7 hebt, dan neem je best Windows 7, da's waar. Maar begin niet te zeiken dat Vista beter is dan XP, vraag maar aan Scrtz om die benchmarks(heeft ie ergens gepost), daarin scoort XP beter dan 7 EN Vista...Zeggen dat Vista/7 beter is, is dus gewoon een mening. Feit is dat XP sneller is(en met simpele tweaks nog duizend keer sneller), en dus ook beter.. Gaat het alleen om de benchmarks dan? Of moet een OS ook nog fijn zijn om mee te werken.. Dan wint Vista en niet XP! (nogmaals, als je de UAC *** vindt, kun je hem altijd uitzetten..) RoL0 Reageren
MegaPilot Geplaatst: 29 juni 2009 Rapport Geplaatst: 29 juni 2009 Zucht. In drie minuten tover ik XP om in een complete Vista-stijl, ik liet er een vriend van m'n broer mee werken, hij geloofde me niet toen ik zei dat het XP was... Er zijn geen andere interpretaties van 'fijn werken' dan een stijl. Reageren
RoL0 Geplaatst: 29 juni 2009 Rapport Geplaatst: 29 juni 2009 Zucht. In drie minuten tover ik XP om in een complete Vista-stijl, ik liet er een vriend van m'n broer mee werken, hij geloofde me niet toen ik zei dat het XP was... Er zijn geen andere interpretaties van 'fijn werken' dan een stijl. Okee, ga jij XP maar zo tweaken dat alle functies hetzelfde werken. (Driverspul, en al die andere functies die zo veel beter zijn dan in XP) Het gaat me echt niet om de GUI, dat is gewoon een leuke toevoeging! (BTW, ik heb nog nooit een XP GUI gezien die echt 100% Vista is...) Reageren
MegaPilot Geplaatst: 29 juni 2009 Rapport Geplaatst: 29 juni 2009 Jij neemt een veel trager besturingssysteem omdat het GUI heeft, wat een professionele beoordeling hebben we hier weer.. Reageren
RoL0 Geplaatst: 29 juni 2009 Rapport Geplaatst: 29 juni 2009 (bewerkt) Jij neemt een veel trager besturingssysteem omdat het GUI heeft, wat een professionele beoordeling hebben we hier weer.. Nee, omdat het veel meer uit zichzelf doet, en omdat xp echt niet veel sneller op mijn computer draait! [Lijkt me trouwens wel grappig.. een OS zonder GUI ] EDIT: Oh, wacht, DOS kennen we allemaal nog wel! Bewerkt: 30 juni 2009 door RoL0 Reageren
MegaPilot Geplaatst: 29 juni 2009 Rapport Geplaatst: 29 juni 2009 Wtf, nu begin ik echt wel te twijfelen...Wat is nou GUI? Ik dacht eerst dit. Reageren
Crypteq Geplaatst: 29 juni 2009 Rapport Geplaatst: 29 juni 2009 Wtf, nu begin ik echt wel te twijfelen...Wat is nou GUI? Ik dacht eerst dit. Een GUI is een "Graphical user interface": Een grafische gebruikersomgeving (ook wel aangeduid met het Engelse Graphical User Interface, afgekort GUI, uitgesproken als "goewie") is een manier van interactie met een computer waarbij grafische beelden, widgets en tekst gebruikt worden. Reageren
RoL0 Geplaatst: 30 juni 2009 Rapport Geplaatst: 30 juni 2009 (bewerkt) Wtf, nu begin ik echt wel te twijfelen...Wat is nou GUI? Ik dacht eerst dit. Een GUI is een "Graphical user interface": Een grafische gebruikersomgeving (ook wel aangeduid met het Engelse Graphical User Interface, afgekort GUI, uitgesproken als "goewie") is een manier van interactie met een computer waarbij grafische beelden, widgets en tekst gebruikt worden. Zonder GUI heb je toch alleen maar een command-line? @MP: oh, jij bedoelt Flip 3D, nee, dat vind ik ook een nutteloos iets. Bewerkt: 30 juni 2009 door RoL0 Reageren
Wanted Geplaatst: 1 juli 2009 Rapport Geplaatst: 1 juli 2009 De enige reden waarom ik al niet overstap op Vista is dat het ongeloofelijk irritant is dat je enorm veel lag hebt tijdens online gamen... Om de 20 seconden blijft alles weer hangen... Nou weet ik dat dit probleem oplost als je een LAN kabel aansluit, maar dan moet die kabel door de hele kamer heen lopen bij ons. Ik vind XP nu goed werken, dus daar blijf ik ook bij Reageren
ArticLight Geplaatst: 1 juli 2009 Rapport Geplaatst: 1 juli 2009 (bewerkt) Ik had eerst XP Home edition. Jaren plezier van gehad etc. Maar nu heb ik Vista Ultimate 64-bit en mijn computer start nu wat sneller op, en ik kan nu mijn volledige 4GB aan RAM gebruiken (niet dat ik die volkrijg maargoed). @ Megapilot: XP fanboy? Serieus wat heb je tegen Vista? Ik vind XP net zo fijn als Vista en met Vista start ie zelfs iets sneller op. En ja, ga er maar weer op in met je commentaar en je 'kijk naar de benchmarks' gezeur! Bewerkt: 1 juli 2009 door ArticLight Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.