Jump to content

vista vs xp

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik draai hier nog steeds XP en daar blijf ik voorlopig nog wel bij, Vista is echt achterlijk traag, loopt ongelofelijk vaak vast en zit volgestopt met de meest onnodige functies die je kunt verzinnen.

Wat levert UAC nou eigenlijk op? het blokkeert tegne dingen die je niet wilt openen, als ik die niet wilt openen klik ik er gewoon niet op, simpel als wat, ik kan geen reet vinden met vista en als ik al iets kan vinden duurt eht een kwartier voordat het geopend is, ben blij dat ik nooit overgestapt ben.

• Reacties 133
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• MegaPilot

16

• ikt

14

• Sprunk

12

• KillerZero86

8

Geplaatst:
@ Megapilot: XP fanboy? Serieus wat heb je tegen Vista? :7 Ik vind XP net zo fijn als Vista en met Vista start ie zelfs iets sneller op. :) En ja, ga er maar weer op in met je commentaar en je 'kijk naar de benchmarks' gezeur! :Y

Ik heb ze beide gehad man...Sneller opstarten met Vista? OMFG? :7 Ben je nou serieus? :7 Ja, vast...

Geplaatst:
@ Megapilot: XP fanboy? Serieus wat heb je tegen Vista? :7 Ik vind XP net zo fijn als Vista en met Vista start ie zelfs iets sneller op. :) En ja, ga er maar weer op in met je commentaar en je 'kijk naar de benchmarks' gezeur! :Y

Ik heb ze beide gehad man...Sneller opstarten met Vista? OMFG? :7 Ben je nou serieus? :7 Ja, vast...

Hij start idd sneller op met Vista, mits je goede hardware hebt.

Geplaatst:

Ja, met i7 gaat Vista sneller dan XP, XP ondersteunt nog geen Hyperthreading, maar in het algemeen start XP sneller op..

Geplaatst:
Ik draai hier nog steeds XP en daar blijf ik voorlopig nog wel bij, Vista is echt achterlijk traag, loopt ongelofelijk vaak vast en zit volgestopt met de meest onnodige functies die je kunt verzinnen.

Wat levert UAC nou eigenlijk op? het blokkeert tegne dingen die je niet wilt openen, als ik die niet wilt openen klik ik er gewoon niet op, simpel als wat, ik kan geen reet vinden met vista en als ik al iets kan vinden duurt eht een kwartier voordat het geopend is, ben blij dat ik nooit overgestapt ben.

Ik kan geen duidelijke keuze maken tussen XP en Vista, ze bevallen me allebei evengoed. Maar ik draai momenteel Vista en heb geen zin om een dualboot te maken. En over het UAC ben ik het met je eens, vreselijke functie van Vista. Maar gelukkig kan je dit uitschakelen. :D

Het boot-scherm van Vista is serieus stukken sneller dan met XP. Ik zal binnenkort wel eens timen als je wilt?

Nogmaals, een keuze maken tussen XP en Vista vind ik erg moeilijk, maar momenteel loopt Vista als een zonnetje, dus waarom zou ik weer XP gaan draaien? :)

Geplaatst: (bewerkt)

Vista draait als een zonnetje met goede specs, met XP kan hij steeds beter draaien...Bootscherm? Wtf is dat? :puh: Opstartscherm ofzo? Waar je kan kiezen met welke account je inlogd? Ik ben de enige account op deze PC zonder wachtwoord, geen bootscherm, direct opstarten! 8)

Bewerkt: door MegaPilot
Geplaatst:
Vista draait als een zonnetje met goede specs, met XP kan hij steeds beter draaien...

Ehh.. die zin snap ik niet helemaal? Met XP kan hij steeds beter draaien? :puh:

Bootscherm? Wtf is dat? :puh: Opstartscherm ofzo? Waar je kan kiezen met welke account je inlogd? Ik ben de enige account op deze PC zonder wachtwoord, geen bootscherm, direct opstarten! 8)
Windows boot screen

All versions of Microsoft Windows feature a boot screen, which is loaded during the startup process. With extra, third-party utilities, it is possible to replace the default Windows boot screen with custom images, text, and/or animations. In Windows Vista, it is also possible to replace the default boot screen with the alternative "Aurora" boot screen (which does not feature graphical animation)[1] or a scrolling text information about files being loaded.

Bron.

Geplaatst:

Achzoo...:puh: Naja, opstarten maakt me niet zoveel uit, maar Vista werkt gewoon ongelofelijk kut, ja okee, ik heb maar 1 GB RAM(4 GB is besteld), maar XP werkt als een zonnetje op die 1 GB. Vista snoept ongelofelijk veel RAM af, en dat heeft XP niet nodig...XP pwnt voor laptops, voor desktops(met nieuwste hardware) pwnt 7. Vista is in mijn ogen een enorme fail..:N Als je tussen Vista en 7 mag kiezen(Vista en 7 ondersteunen beter de nieuwste hardware), dan kies je toch wel 7..

Geplaatst:
Achzoo...:puh: Naja, opstarten maakt me niet zoveel uit, maar Vista werkt gewoon ongelofelijk kut, ja okee, ik heb maar 1 GB RAM(4 GB is besteld), maar XP werkt als een zonnetje op die 1 GB. Vista snoept ongelofelijk veel RAM af, en dat heeft XP niet nodig...XP pwnt voor laptops, voor desktops(met nieuwste hardware) pwnt 7. Vista is in mijn ogen een enorme fail..:N Als je tussen Vista en 7 mag kiezen(Vista en 7 ondersteunen beter de nieuwste hardware), dan kies je toch wel 7..

Ik vind Vista niet kut werken maar het klopt wel dat het iets meer van je RAM afsnoept, maar daar heb ik geen last van met 4GB. :) En laptops, tja... ik hou zowiezo niet van laptops, en al helemaal niet van laptops met Vista. Dan ownt XP inderdaad! :D En Windows 7 moet ik ook nog eens downloaden, maar dat zoek ik ook niet echt (ja, ik ben lui!). Mij is overigens verteld dat 7 een opgepoetste versie van Vista is, en die zou programma's die het niet op Vista deden wel op 7 laten doen. Maar tot nog toe heb ik geen programma's die het niet doen, dus 7 is nu ook niet echt noodzakelijk. :puh:

Vista is zeker niet kut om mee te werken, in tegendeel ik vind het het fijnste OS wat ik tot nu toe heb gebruikt (Nog geen Windows 7 uitgeprobeerd)

Als je 1GB ram hebt mag je eigenlijk niet oordelen over Vista, want dat is gewoon niet genoeg.

Ik heb een laptop met 3GB RAM en een desktop met 4GB RAM, ik ga voor geen goud terug naar XP.

Bewerkt: door TaartJJ~!

Die domme meldingen steeds en al dat ander gezeik van Vista is nogal kut hoowr(UAC uitschakelen helpt al veel, hoorde ik). Als ik weer wat meer RAM heb, dan installeer ik die hele mooie Vista skin weer(icoontjes enzo), da's echt prachtig, maar vereist toch wel wat meer RAM. Overigens vind ik het onnozel dat ze op die minilaptops XP gooien en op de nieuwste Vista, gelukkig zijn er steeds van die downgradedinges erop...:N Naja, ik ben blij met mijn XP die een vriend van Microsoft zelf voor nada noppes heeft gedownload...:D Er was iets mis met de beveiliging op de site en hij heft 3 dagen lang besturingssystemen en andere spftware van Microsoft zitten downloaden..Pas na 3 dagen hadden ze hun fout in de beveiliging door, maar ze wisten niet wie er allemaal gedownload had(er zullen er nog wel geweest zijn).

Bewerkt: door MegaPilot
Geplaatst:

Mwah, ik heb er nooit veel moeten tussen kiezen.

Toen ik deze laptop kocht had ik er direct Windows Vista Home Prenimium erbij.

Dus euh... VISTA!

Geplaatst:
De enige reden waarom ik al niet overstap op Vista is dat het ongeloofelijk irritant is dat je enorm veel lag hebt tijdens online gamen... Om de 20 seconden blijft alles weer hangen... Nou weet ik dat dit probleem oplost als je een LAN kabel aansluit, maar dan moet die kabel door de hele kamer heen lopen bij ons. :puh:

Ik vind XP nu goed werken, dus daar blijf ik ook bij :)

Lijkt me niet dat dat aan Vista ligt hoor.

BTW, draadloos gamen? :N

Geplaatst:

Als het bij XP wel wertk en bij Vista niet, is het zeker wel de schuld van Vista of misschien een driver. Maar toch..Draadloos gamen is idd niet zo goed, maar is zeker te doen bij sommige spellen.

Geplaatst:

Kraak Vista niet zo af (ga geen onware feiten vertellen). VIsta mag dan een stout jongetje zijn, maar ik merk er weinig van. Over gebruiksgemak is er wat te klagen, maar niet veel meer dan dat. Dat Vistra slomer is met games kan zo wel zijn, maar dan nog. Wat maken die 2FPS nou uit? Kijk, als je op 10FPS speelt is een verlies van 20% rampzalig, maar waarom game je dan uberhaupt? Een menselijk iemand kan niet het verschil vertewllen tussen 50 en 52 FPS.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...