Jump to content

vista vs xp


Wickedmen

Recommended Posts

Ik gebruik nu Vista (Nieuwe PC en ouders willen XP erop maar weten niet hoe)

Maar XP vindt ik toch beter. Sneller Betrouwbaarder en makkelijker in gebruik. Geen problemen met games en andere software. Hoeft echt nergens toestemming voor te geven. Vista voor bijna alles.

Vista loopt echt SLOOM. Veel games moet ik op de laagste Graphics instellingen spelen omdat hij anders gewoon niet soepeltjes loopt. En dat heeft niks met de Systeemeisen te maken. Want die zijn geen probleem.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 133
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    16

  • ikt

    14

  • Sprunk

    12

  • KillerZero86

    8

  • 4 maanden later...

7 > Ubuntu > XP > 98 > DOS > Vista

Overdrijven is ook een vak. Vista is zeker wel beter dan ME/2000 of Windows 98SE en alles daaronder.

Vista waarschuwt bij alles dubbel of meer bij een standaard installatie.

Weet je zeker dat je wilt kopieren?

Weet je zeker dat je wilt knippen?

Weet je zeker dat je wilt verwijderen?

Weet je zeker dat je wilt verplaatsen?

Weet je zeker dat je x uit wilt zetten?

Weet je zeker dat je dit bestand wilt starten?

Weet je zeker dat AAARHG

Link to comment
Delen op andere websites

7 > Ubuntu > XP > 98 > DOS > Vista

Overdrijven is ook een vak. Vista is zeker wel beter dan ME/2000 of Windows 98SE en alles daaronder.

Vista waarschuwt bij alles dubbel of meer bij een standaard installatie.

Weet je zeker dat je wilt kopieren?

Weet je zeker dat je wilt knippen?

Weet je zeker dat je wilt verwijderen?

Weet je zeker dat je wilt verplaatsen?

Weet je zeker dat je x uit wilt zetten?

Weet je zeker dat je dit bestand wilt starten?

Weet je zeker dat AAARHG

Kwestie van die optie uitschakelen, krijg je zo'n melding, en daarna nooit meer.

Zelf vond ik XP fijner dan Vista, maar ik ben er nu na een half jaar helemaal gewend, op XP pc's weet ik me af en toe geen raad omdat k het al een half jaar niet heb gedaan, Vista is voor mij dan ook makkelijker en fijner werken. Iets langzamer maar daar merk ik zelf weinig van, soms heeft het kuren (dat ie heel traag is) maar dat is na 5 minuten meestal weer afgelopen.

Ik verkies momenteel Vista boven XP, puur omdat Vista overzichtelijker in elkaar zit, ik kan hiermee alles vinden, in XP niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Vista. Sowieso zonder twijfel. Ik heb veel besturingssystemen gebruikt, en Vista is gewoon het meest gebruikvriendelijkst. Als je ergens niet uit komt (qua software dan of als er bv wat is met je router) geeft Vista meteen de uitleg wat je moet doen om het probleem eventueel op te lossen. En als je een redelijk goede hardware hebt, dan runt Vista ook super. Alle games (behalve IV) die op mijn PC staan, speel ik alles op maximum.

Vista is ook een stuk mooier. Alles vloeit mooi open, je hebt een makkelijk overzicht op geopende programma's, het ziet er allemaal zeer professioneel uit.

Dus dat Vista slecht oude(re) spellen runt is eigenlijk onzin. Als je even zoekt dan vind je vaak wel een patch om oude spellen te draaien. Soms geeft Vista zelf een oplossing daarvoor, maar veel oude spellen werken eigenlijk wel gewoon dus tja. En als je computer er trager mee loopt, moet je maar eens een sterkere computer uitzoeken. Als ik ooit de kans krijg om Windows 7 gratis te downloaden of zo, doe ik het misschien wel. Maar ik hoef er echt niet even achter te lopen en te kopen. Want Vista draait gewoon perfect bij mij, en Windows 7 lijkt mij alleen maar onhandig nu die programma's in knopjes staan en niet meer in balkjes. Nou ja.. Mijn voorkeur gaat naar VISTA!

Ik had trouwens ook vorig jaar nog een computertje waar Vista opstond, met zwakke hardware. En ja... dan draait Vista inderdaad traag. Maar als je weet dat Vista wat van je specs nodig heeft, dan moet je zelf maar even nadenken voordat je er zomaar Vista op installeert.

Bewerkt: door vice
Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Vista. Sowieso zonder twijfel. Ik heb veel besturingssystemen gebruikt, en Vista is gewoon het meest gebruikvriendelijkst. Als je ergens niet uit komt (qua software dan of als er bv wat is met je router) geeft Vista meteen de uitleg wat je moet doen om het probleem eventueel op te lossen. En als je een redelijk goede hardware hebt, dan runt Vista ook super. Alle games (behalve IV) die op mijn PC staan, speel ik alles op maximum.

Vista is ook een stuk mooier. Alles vloeit mooi open, je hebt een makkelijk overzicht op geopende programma's, het ziet er allemaal zeer professioneel uit.

Dus dat Vista slecht oude(re) spellen runt is eigenlijk onzin. Als je even zoekt dan vind je vaak wel een patch om oude spellen te draaien. Soms geeft Vista zelf een oplossing daarvoor, maar veel oude spellen werken eigenlijk wel gewoon dus tja. En als je computer er trager mee loopt, moet je maar eens een sterkere computer uitzoeken. Als ik ooit de kans krijg om Windows 7 gratis te downloaden of zo, doe ik het misschien wel. Maar ik hoef er echt niet even achter te lopen en te kopen. Want Vista draait gewoon perfect bij mij, en Windows 7 lijkt mij alleen maar onhandig nu die programma's in knopjes staan en niet meer in balkjes. Nou ja.. Mijn voorkeur gaat naar VISTA!

Ik had trouwens ook vorig jaar nog een computertje waar Vista opstond, met zwakke hardware. En ja... dan draait Vista inderdaad traag. Maar als je weet dat Vista wat van je specs nodig heeft, dan moet je zelf maar even nadenken voordat je er zomaar Vista op installeert.

ja en daasrom stapt iedereen nu ook over op 7, dat is een vista die wel werkt. kom op, vista vreet echt geheugen, laat hardeschijfruimte gewoon verdwijnen aan back-ups en dat geneuzel. Ik heb er echt zo'n enorme hekel aan, ongelofelijk, bij gb wil vista pas een beetje soepel gaan lopen, bij mijn moeders pc loopt vista constant vast, terwijl die gewoon de vereisten haalt.

En windows 7 lijkt je onhandig, dat is ook maar een vooroordeel, ga maar proberen, het werkt echt enorm fijn, stukken makkelijer en het ziet er ook nog eens beter uit. daarbij eet windows 7 ook nog eens minder geheugen, hoeft niet alles herhaalt te worden wat je wilt openen en staat tenminste goede multitasking toe.

en oude spellen werken zelden goed op vista, mijn broertje heeft er meoite mee, mijn vriend, die spellen crashen om de haverklap of lopen vast, daarbij, Microsoft heeft zelf Vista een waardeloos systeem genoemd, niemand die ik ken vind Vista fijn werken en overal in de benchmarks komt vista er als slechtste of traagst uit, dus waarom je het als goed besturingssysteem af probeert te doen, i dont know.

Ja vista loopt goed bij geneog geheugen, ik denk niet dat veel mensen een pc hebben met 8 gb zodat ze een beetje kunnen multitasken, waarin vista enorm zuigt. Ik heb hier een 2GB pc, ik kan de waardeloze WMP12, 3 IE paginas, uTorrent, TuneUp Utilities, Anti Virus, photoshop, Word en msn zonder moeite samen gebruiken, nou doe dat maar eens bij vista, no doubt dat dat ding vastloopt.

Ik adviseer je echt eens om W7 te gaan proberen, het is veel gebruiksvriendelijker, werkt sneller en makkelijker, je kunt ermee multitasken en je taakbalk zit neit gelijk vol als je de dingen op hebt staan zoals ik heb uitgelegd. daarbij hoef je bij 7 geen 2 minuten te wachten om op te starten.

jij zei dat je voor Vista een sterkere pc moet hebben, denk jij dat gewone pc gebruikers geld ervoor over hebben om een dikke quad core te kopen, een harde schijf van 1TB en 8gb geheugen zodat ze een paar dingen tegelijk kunnen draaien? ik denk het niet, alleen daarom faalt Vista al. Ook zijn beveiliging zit het meer in de weg dan dat het helpt omdat een hoop neit wil werken door slechte compatibiliteit(is bewezen) en het als administrator uitvoeren.

Nou vista, geweldig, ik gebruik het zelden en daar ben ik maar als te blij mee...

Link to comment
Delen op andere websites

Vista was voor mij een ramp omdat ik met een kleine bootschijf gewoon binnen de kortste keren in de problemen kwam: in een dag werd er al gauw een kleine 15 tot 20GB verbruikt aan backups en aangezien de schijf zelf 80Gb was... Ik wilde ook gewoon games en dergelijke installeren dus ik zat al heel gauw met een volle schijf. Niet ideaal dus. Om nog maar te zwijgen over de vele meldingen met daarin de vraag of ik iets wil doen...

Link to comment
Delen op andere websites

Vista is bucht, net als 7. M'n broer heeft hier een 7 Home Premium en als ik er een halfuurtje op werk, loopt dat klereding bij het minste vast. Het is een degelijke laptop, het ligt gewoon aan het besturingssysteem. Lang leve XP..

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...