Jump to content

Flash CS3 vraag


Amfetamientje

Recommended Posts

Hey,

ik ben bezig met een spel waarbij mijn Hero een vuurbal schiet ,firebal_mc (ja ik weet het 1 l geschreven) , maar hoe kan ik hem laten testen of hij al schiet? want nu kan hij er natuurlijk 60 per seconden schieten :puh:

De vuurbal is een aparte movieclip waarin de beweging vast is gesteld dmv een simpele MotionTween. (20frames ofzo)

het is dus in flash cs3 :)

alvast bedankt!

Link to comment
Delen op andere websites

Hey,

ik ben bezig met een spel waarbij mijn Hero een vuurbal schiet ,firebal_mc (ja ik weet het 1 l geschreven) , maar hoe kan ik hem laten testen of hij al schiet? want nu kan hij er natuurlijk 60 per seconden schieten :puh:

De vuurbal is een aparte movieclip waarin de beweging vast is gesteld dmv een simpele MotionTween. (20frames ofzo)

het is dus in flash cs3 :)

alvast bedankt!

Ik weet niet wat je bedoeld, maar afspelen is op enter drukken...

Link to comment
Delen op andere websites

Hey,

ik ben bezig met een spel waarbij mijn Hero een vuurbal schiet ,firebal_mc (ja ik weet het 1 l geschreven) , maar hoe kan ik hem laten testen of hij al schiet? want nu kan hij er natuurlijk 60 per seconden schieten :puh:

De vuurbal is een aparte movieclip waarin de beweging vast is gesteld dmv een simpele MotionTween. (20frames ofzo)

het is dus in flash cs3 :)

alvast bedankt!

Ik weet niet wat je bedoeld, maar afspelen is op enter drukken...

Ik zou niet weten hoe ik mijn vraag duidelijk kan stellen

ik wil gewoon een soort van timer aanbrengen zodat hij niet blijft schieten als ik SPACE in gedrukt houdt.

ik heb het op de volgende manier gedaan :

if (shooting == true) {

counter += 3;

if (counter > 60) {

shooting = false;

counter = 0;

}

}

(hele code laat ik achter want dat wordt te veel)

op deze manier heb ik dus mijn eige counter gemaakt maar hoe hoor je hem te maken met een timer? (in ms dus)

>>> Door Thundercover: Berichten samengevoegd, gebruik voortaan de Edit- of Bewerk-knop.<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Nou eigenlijk heb ik sowieso nooit Flash gebruikt, maar in weze lijken al die programmeertalen wel enigszins op elkaar. Heb jij het shoot-event in een bepaalde functie staan? Ik weet niet precies hoe je toetsenbordaanslagen in Flash registreert, maar ik had zo'n soort opbouw in gedachten:

BOOL GameEnd = false;
INT timer = 0;

while (GameEnd == false)
{   //dus zorg dat de applicatie constant blijft checken op input signalen en de game laat spelen
//totdat het level is afgelopen natuurlijk...
  if (EventPressedKey == Spacebar)
  {	 // als de spatiebalk moet worden ingedrukt moet je dus kijken of je daadwerkellijk kan schieten
   if (timer == 5)
   {
	   timer = 0;
	   shoot();
   }
   else
   {
	   timer++;
   }
  }
  if (NumberOfEnemies == 0)
  {  //checken of de game afgelopen is
  GameEnd = true;
  }  //ervoor zorgen dat de game stopt
}

void shoot()
{
//.........etc
}

Begrijp je een beetje wat ik bedoel? Natuurlijk (Waarschijnlijk) werkt dit niet in Flash, maar ik probeer mijn ideetje een beetje duidelijk te maken. Dit is in ieder geval een manier waarom je een werkende timer kunt maken. Je moet dit natuurlijk op een of andere manier wel in een loop zetten, zodat de game continu blijft kijken of er iets gedaan moet worden en de handelingen uitvoert. Mocht dit allemaal niet werken en/of mocht je dit allemaal al hebben, dan weet ik het ook niet. Dan heb je toch echt iemand nodig die ervaring heeft met Flash CS3.

Link to comment
Delen op andere websites

ja ik denk dat ik dan toch een flash-expert nodig heb :)

ik zal het binnekort wel aan me leraar vragen als ik hem weer heb.

Ik begrijp namelijk wel wat je probeert duidelijk te maken maar het werkt nét iets anders ( en ik kan het niet werkend maken)

want als je met een timer gaat werken heb je natuurlijk weer speciale opties en die ken ik (nog ) niet ...

toch bedankt :)

kan /close btw =)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...