Jump to content

Offerte niet goed? (Voor PC)


Wanted

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb bij een computerzaak een offerte van een pc laten samenstellen. Alleen is het zo, dat ik de prijs wel erg laag vond, als je kijkt wat er allemaal in zit. Toen ben ik nog even beter gaan kijken, en nou klopt er volgens mij meer niet.

Hieronder staat die offerte, kunnen jullie (als computerkenners ^_^) even duidelijk maken, wat nou wel en niet goed is? Of wat er absoluut niet bij past?

Offerte:

- Systeemkast Codegen 400W

- Moederbord Foxconn 775 G31MX-K V/S/GBL/PCIE

- Processor Intel E 8500 core 2 duo

- Geheugen 4096 MB DDRII/800 Kingston HX CF KIT

- Harde schijf 1000 GB Samsung 32 MB cache

- Videokaart NVIDEA GeForce 9800 XT Super 1024 MB

- Samsung DVD-Writer sata Lightscribe

Prijs:

€728,94

Vinden jullie ook niet dat het een en ander niet klopt? Volgens mij heb je er onder andere te weinig voeding in zitten.

Alvast bedankt.

MVG,

Wanted

--Lees ook even deze post --

Bewerkt: door Wanted
Link to comment
Delen op andere websites

Waarschijnlijk is de prijs exclusief 19% BTW en er zit ook nog geen beeldscherm, muis en toetsenbord bij, waarvoor je minstens €250 mag rekenen. Volgens mij klopt de prijs verder nog wel aardig.

Toetsenbord en muis zitten er inderdaad niet bij, want die heb ik hier nog liggen. Verder wordt het beeldscherm gekocht bij de Aldi :Y (voor €170,-).

Edit: Ik zit hier weer een beetje verder te zoeken op internet, en ik kom erachter dat er een micro moederbord in zit! Kan dit wel? Moet er wel een micro moederbord in? Geen gewone?

Bewerkt: door Wanted
Link to comment
Delen op andere websites

Edit: Ik zit hier weer een beetje verder te zoeken op internet, en ik kom erachter dat er een micro moederbord in zit! Kan dit wel? Moet er wel een micro moederbord in? Geen gewone?

Maakt niet uit, Micro moederborden zijn eigenlijk voor wat kleinere kasten, ik weet niet hoe groot die van jou is maar het bespaard ruimte. Ik vind 400w wel een beetje weinig, ik was eerder voor 700w gegaan Zoals de CoolerMaster Real Power M700 ietsje duurder maarja, dan heb je wel op zn minst constant 700 watt

EDIT: Nog iets, behoorlijk belangrijks, ik zie dat je meer dan 3 GB aan werk geheugen hebt, dat betekend dat je of Windows XP 64 BIT of Windows Vista 64 BIT moet hebben anders word van de 4 GB maar 3 GB herkend

Bewerkt: door T@rget
Link to comment
Delen op andere websites

EDIT: Nog iets, behoorlijk belangrijks, ik zie dat je meer dan 3 GB aan werk geheugen hebt, dat betekend dat je of Windows XP 64 BIT of Windows Vista 64 BIT moet hebben anders word van de 4 GB maar 3 GB herkend
Niet helemaal. Sinds de uitkomst van Service Pack 1 wordt er weldegelijk meer dan 3 GB herkend door Vista 32bit, alleen niet volledig 4 GB. Houdt in dat Vista iets van 3,7 GB direct kan gebruiken, terwijl hij wel aangeeft dat er 4 GB in zit. Bovendien zal 4 GB (2 x 2GB) ook nog eens op dual channel werken, nog een klein voordeel dus..

Wat mij opvalt aan deze configuratie is inderdaad een redelijk zwakke voeding. Ik zou minimaal voor een 500 watt voeding gaan aangezien alleen de videokaart al aardig wat vraagt.. Let daar dus op.

Verder valt me op dat er niets op de offerte staat van een besturingssysteem. Het is mogelijk een zogenaamde OEM versie van een besturingssysteem aan te schaffen bij de samenstelling van een pc. Maar dat kost natuurlijk wel geld. Een OEM versie van Vista Premium 32bit kost 120 Euro en zou je eventueel nog bij op moeten tellen.

Wat is er verder afgesproken, zijn de assemblage kosten ook al meegerekend, of zet je het systeem zelf in elkaar? Ook daar zullen de meeste winkeliers gretig geld voor vragen...

Link to comment
Delen op andere websites

eerst even over dat geheugen als het een duel moederbord is dan heb je maar 2 reepjes geheugen nodig

En nu even over de lage prijs

Dat moederbord komt mij niet voor xD

processors zijn altijd een van de duurste dingen en het gaat hier om een duel

duel gaat binnen kort uit raken en we hebben ook qouds processors en C7i de nieuwste...

en het is DRR2 en DRR3 is de nieuwere en wordt nou is betaal baar dus oudere versies dragen af

Je voeding is een normalen voeding die ik je echt niet aan raad je moet zeker een 500W voeding hebben.

Succes!

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo,

Ik heb al jullie reacties gelezen, en ik ben dus weer een computerzaak binnengestapt, een andere dit keer, en hier heb ik ook een offerte laten maken. Ik hoop dat hij nu wel voldoet.

Soort Omschrijving Prijs
Systeemkast Zwart/zilver minitower 650W €70,-
Moederbord Micro ATX €50,-
6x USB 2.0 /VGA/Serieel/Parallel/LAN/5.1 HD Audio/E-SATA
PCI-Express 16x/2x PCI/PCI-Express 1x/2x DDRII/ 2x SATA-II/ 2x ATA
Processor Intel Core2Duo E8500 3.16 GHz 6MB €225,-
Werkgeheugen 4096MB DDRII €60,-
Harddisk 1TB SATA-II 32MB €112,50
Optical Drive DVD Brander €30,-
Floppy/Cardreader Geen €0,-
Videokaart NVIDEA GeForce 9800 GTX €210,-
Operating System Geen €0,-
Toetsenbord/Muis Bekabeld toetsenbord, optische muis €20,-
Speakers Geen €0,-
Monitor Geen €0,-
Offertebedrag €782,50
Waarvan BTW (19%) €129,73
Bedrag excl. BTW €682,77

Wat vinden jullie hiervan. De reden dat ik geen besturings systeem opstaat is omdat ik er hier nog eentje heb liggen. Verder staat er ook geen monitor op, want die koop ik gewoon bij de Aldi (22" TFT Breedbeeld) (€170,-).

Edit: Prijs was niet goed.

Bewerkt: door Wanted
Link to comment
Delen op andere websites

Hebben jullie het hier over?

Ik ben misschien van plan deze te kopen.

BILD01K.JPG

Intel® Core™ 2 Quad Q 8200 processor (2,33 GHz, 1333 MHz FSB, 4 MB Cache)

• NVIDIA® GeForce® 9600 GT PCI-Express grafische kaart met 512 MB grafisch vermogen, Microsoft DirectX® 10 compatibel

• 1000 GB harde schijf

• 4 GB werkgeheugen

• TV-tuner (DVB-T / DVB-S / Analoog) incl. afstandbediening

• multistandaard DVD/CD brander incl. dual layer DVD-R en DVD+R

• geïntegreerde nieuwste wireless LAN 802.11 Draft-N technologie

• 8-kanaals High Definition Audio

• elegant hoogglans design

• incl. draadloos toetsenbord en muis

• aansluitingen voorzijde: 2 x USB 2.0, 1 x IEEE 1394 Firewire, 1 x microfoon, 1 x hoofdtelefoon, 1 x eSATA, 1 x S-Video in, 1 x Composite video in, geïntegreerde USB 2.0 flash-kaartlezer

• aansluitingen achterzijde: 2 x PS/2, 1 x COM-poort, 6 x USB 2.0, 1 x LAN (RJ45), 1 x IEEE 1394 Firewire, 1 x front line out, 1 x rear line out, 1 x center/subwoofer line out, 1 x surround out, 1 x line in, 1 x SPDIF (opt.), 1 x SPDIF (coax.) out

• grafische aansluitingen: 1 x DVI-I, 1 x VGA, 1 x HDMI, 1 x TV out

• uitgebreid softwarepakket (OEM-versies) vooraf geïnstalleerd en/of geleverd op CD/DVD of recovery-DVD:

Window Vista® Home Premium, Microsoft® Works 9.0, Microsoft® Office Home and Student Trial Version (60-daagse testversie), Bullguard Internet Security (90-daagse update), Medion Home Cinema Suite, Corel Draw Essentials 3, Corel Media One, Nero Burning ROM 8, Nero Recode 3 SE

Link to comment
Delen op andere websites

*tekst*

Nee, daar hebben wij het niet over. Ik heb deze pc ook in de Aldi gids zien staan :7 . Lees de eerste en de zevende post maar eens. Daar hebben wij het over.

EDIT: Het was de zevende i.p.v de zesde.

Bewerkt: door Wanted
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...