Jump to content

Invisionfree converter?


ikt

Recommended Posts

Oh Hai,

Ik heb laatst een forumpje aangemaakt @ invisionfree.com, en hij is tamelijk populair geworden. Om er wat meer professioneel uit te willen zien wil ik naar een eigen domein overstappen. Dat deel is al geregeld. Maar nu zit ik goede gratis forumsystemen te vinden. Weet iemand er een paar goede? En dan is er nog het probleem van alle posts overzetten. Weet iemand hoe dat moet? Ik heb wel dingen opgezocht, maar ik snap er niets van, je moest volgens mij ook iets betalen @ invisionfree om je forumdatabase te halen. Ik heb geen idee waar ik dus moet starten. Hulp zou geweldig zijn. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Ik neem aan dat je je nieuwe forum en domein ook op een host wilt plaatsen.

Zelf denk ik dat het niet mogelijk is om alle posts over te zetten. Mede omdat je bij Invisionfree niet bij de MySQL kunt komen, waar dus alles staat opgeslagen zoals posts etc. Als het alsnog mogelijk is bij de MySQL te komen bij Invisionfree zul je alle bestanden alsnog moeten uploaden naar een IPB 1.3.x forum. Deze schijnt blijkbaar niet meer te krijgen zijn en is erg onveilig. ;) Is er ook een mogelijkheid om alles om te zetten naar een ander forumsysteem?

Je kan alsnog ook gewoon de nieuwste versie van IPB aanschaffen...

Als nieuw 'gratis' forumsysteem raad ik je PhpBB3 aan. PhpBB3 is erg veilig, gratis en update regelmatig. Ook kun je er een tal van mods opzetten. Ik neem aan dat je al eerder met dit forumsysteem te maken hebt gehad. :puh: PhpBB3 kun je gratis downloaden op deze link.

Zelf draai ik dit forumsysteem nu eigenlijk alleen maar om mods, functies en dergelijke uit te proberen. Ik ben erg tevreden met het systeem en met een mooie skin kan het er heel erg mooi uitzien.

Ik hoop dat ik hiermee je vraag beantwoord heb, zo niet zeg je het maar. :puh:_O_

Link to comment
Delen op andere websites

Als het alsnog mogelijk is bij de MySQL te komen bij Invisionfree zul je alle bestanden alsnog moeten uploaden naar een IPB 1.3.x forum. Deze schijnt blijkbaar niet meer te krijgen zijn en is erg onveilig. ;)

Als het goed is kan je IPB 1.3 nog wel ergens downloaden, alleen zul je het moeten aanpassen om het met PHP5 en MySQL5 om te laten gaan. Mocht er aardig wat behoefte aan zijn, dan zal ik zo'n versie die werkt met PHP5 en MySQL5, en die nog wat beveiligingspatches heeft, wel op mijn eigen host uploaden. Maar het blijft het feit dat het al lang niet meer veilig is en dat je dus inderdaad het beste kan converteren naar bijvoorbeeld phpBB of een andere IPB-versie. Vergeet niet eerst een backup van je database te maken. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Oké.. Het probleem is juist hoe ik bij de database kan komen. xD

Edit: Ik moet dus betalen.. D:

Maar dankjulliewel voor de tips over PhpBB3, ik denk dat ik die maar neem. ^_^

Bewerkt: door ikt
Link to comment
Delen op andere websites

Ik neem aan dat je de database van Invisionfree bedoelt... :puh:

Volgens mij kun je niet in de database van Invisionfree komen, tenzij zoals je al zegt dat je betaald. Verder weet ik eigenlijk totaal niet hoe. Ik heb invisionfree vroeger wel eens gebruikt... maar het hebben van een gratis forum op die manier spreekt mij niet zo aan dus daar heb ik eigenlijk geen ervaring meer mee.. :puh:

Waarom zet je niet op het oude forum een link naar het nieuwe, daar laat je iedereen overnieuw registeren en dergelijke? Of zijn de posts dat teveel waard? :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Als het alsnog mogelijk is bij de MySQL te komen bij Invisionfree zul je alle bestanden alsnog moeten uploaden naar een IPB 1.3.x forum. Deze schijnt blijkbaar niet meer te krijgen zijn en is erg onveilig. ;)

Als het goed is kan je IPB 1.3 nog wel ergens downloaden, alleen zul je het moeten aanpassen om het met PHP5 en MySQL5 om te laten gaan. Mocht er aardig wat behoefte aan zijn, dan zal ik zo'n versie die werkt met PHP5 en MySQL5, en die nog wat beveiligingspatches heeft, wel op mijn eigen host uploaden. Maar het blijft het feit dat het al lang niet meer veilig is en dat je dus inderdaad het beste kan converteren naar bijvoorbeeld phpBB of een andere IPB-versie. Vergeet niet eerst een backup van je database te maken. :)

Peter op IBforen.de heeft hiervoor al wat scriptjes gemaakt zodat IPB1.3 op php5 en MySQL 5 werkt, en ook heeft hij een script voor de beveiliging lekken van IPB1.3.

Link to comment
Delen op andere websites

Peter op IBforen.de heeft hiervoor al wat scriptjes gemaakt zodat IPB1.3 op php5 en MySQL 5 werkt, en ook heeft hij een script voor de beveiliging lekken van IPB1.3.

Klopt, ik zei ook dat het nog wel ergens te downloaden was. Volgens mij zijn het ook zijn scripts die ik erin heb gestopt, maar dat weet ik niet zeker (zou ik even de readme moeten lezen). In ieder geval is het nog steeds niet aan te raden om IPB 1.3 te nemen, maar een nieuwere versie. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Mwah, we hebben al afgesproken dat wij PhpBB3 nemen. En we zullen alle leden mails sturen en voor mensen die al VIP/mod enzo zijn onthouden we gewoon alles [ze moeten me PM'en xD]. En voor leden met 2--+ posts hebben we ook een extratje.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...