Jump to content

Vervelend Beeld


mm1992

Recommended Posts

* Het zal wel aan me Videokaart liggen*

Gister spel geinstalleerd, kei blij want alles deed het.

Loop ik in het spel de straat op, draai wat rond, kijk om me heen, overal lelijke gebouwen met vlekken, zwarte met witte lichte vlekken die maar draaien :cab: Auto's die voor je rijden zien er niet uit, vlekken, vlekken en Lag,lag,lag. Waarschijnlijk me videokaart, maar omdat meer mensen problemen met het beeld hebben weer ik het niet zeker.

System :

Intel Core 2 Duo E7200 @ 2,53 GHZ

ATI CLUB 3D HD3650 VideoKaart.

2GB Ram

Windows XP SP3 incl.

Sinds vanmiddag na video drivers word het erger. Iemand hetzelfde?

Afgang voor Rockstar, maar ze komen er wel boven op, waarschijnlijk deze week nog een patch zodat we vóór de kerst het spel nog kunnen spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet wat je juist met vlekken enz bedoeld maar ik heb het zo aan de hand dat alles rondom zwart is enja ik stukken gebouwen in dat zwart zie en stukken van objecten enz. Maar wanneer ik het spel minimaliseer en terug open dan is het allemaal normaal en kan ik nogal ver zien maar dan is de hele hud zowat verdwenen op enkele icoontjes na ook kan ik dan niet meer in het (esc) menu.

Mijn configuratie:

Asus A8N SLI

AMD 3800+ x2 64bit

2x 1Gb Ram

Nvidia Geforce 7900GT 256mb

Windows Vista Service Pack 1

En omdat ik dit probleem meerdere keren al gelezen heb vraag ik me ook af of ik wel een nieuwe videokaart moet gaan halen. Moest het zo opgelost kunnen worden zou het natuurlijk beter zijn zeker omdat ik geen andere games speel en gta enkel wou hebben op pc omdat ik geen ps3 speciaal wou kopen voor 1 game.

Ik zie net in ander topic wat ik ook aan de hand heb:

http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=87759

zoiets dus ongeveer enkel dat ik nog laten we zeggen 2 meter ver alles goed zie en dan allemaal van dat zwart gedoe..

Bewerkt: door kurt
Link to comment
Delen op andere websites

@mm1992: Aangezien jij een ATI videokaart gebruikt, zal GTA IV inderdaad problemen geven. Vraag me niet waarom, maar GTA IV werkt niet goed met ATI.

@kurt: Een 7900GT? Nee, daar gaat het niet mee lukken :7 Je zal een betere videokaart moeten nemen :puh:

En naar iedereen die deze post leest!!

Installeer het spel niet te vaak, er zit een bepaalde beveiliging op (ben de naam ff kwijt) die er voor zorgt dat je het spel maar een bepaald aantal keer zal kunnen installeren. Probeer dit dus niet te vaak!!

Link to comment
Delen op andere websites

@mm1992: Aangezien jij een ATI videokaart gebruikt, zal GTA IV inderdaad problemen geven. Vraag me niet waarom, maar GTA IV werkt niet goed met ATI.

@kurt: Een 7900GT? Nee, daar gaat het niet mee lukken :7 Je zal een betere videokaart moeten nemen :puh:

En naar iedereen die deze post leest!!

Installeer het spel niet te vaak, er zit een bepaalde beveiliging op (ben de naam ff kwijt) die er voor zorgt dat je het spel maar een bepaald aantal keer zal kunnen installeren. Probeer dit dus niet te vaak!!

allesinds toch raar dat ik dmv bepaalde trucjes de game ebst goed kan draaien hoor.

Dit in me snelkopeling:

"C:\Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV\LaunchGTAIV.exe" -norestrictions

en dan kan je instellingen kiezen wat je wilt voor videokaart en alles beetje goed ingesteld en game loopt best lekker hoor buiten dat ik eerst moet minimaliseren en dan terug in game moet gaan wat ook jammer is dat ik dan niet meer in de menu's kan. mja voorlopig wacht ik af op patch en dan zie ik wel weer.

Link to comment
Delen op andere websites

@mm1992: Aangezien jij een ATI videokaart gebruikt, zal GTA IV inderdaad problemen geven. Vraag me niet waarom, maar GTA IV werkt niet goed met ATI.

@kurt: Een 7900GT? Nee, daar gaat het niet mee lukken :7 Je zal een betere videokaart moeten nemen :puh:

En naar iedereen die deze post leest!!

Installeer het spel niet te vaak, er zit een bepaalde beveiliging op (ben de naam ff kwijt) die er voor zorgt dat je het spel maar een bepaald aantal keer zal kunnen installeren. Probeer dit dus niet te vaak!!

allesinds toch raar dat ik dmv bepaalde trucjes de game ebst goed kan draaien hoor.

Dit in me snelkopeling:

"C:\Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV\LaunchGTAIV.exe" -norestrictions

en dan kan je instellingen kiezen wat je wilt voor videokaart en alles beetje goed ingesteld en game loopt best lekker hoor buiten dat ik eerst moet minimaliseren en dan terug in game moet gaan wat ook jammer is dat ik dan niet meer in de menu's kan. mja voorlopig wacht ik af op patch en dan zie ik wel weer.

Hij werkt dus niet optimaal, dat bedoel ik ;)

Link to comment
Delen op andere websites

@mm1992: Aangezien jij een ATI videokaart gebruikt, zal GTA IV inderdaad problemen geven. Vraag me niet waarom, maar GTA IV werkt niet goed met ATI.

@kurt: Een 7900GT? Nee, daar gaat het niet mee lukken :7 Je zal een betere videokaart moeten nemen :puh:

En naar iedereen die deze post leest!!

Installeer het spel niet te vaak, er zit een bepaalde beveiliging op (ben de naam ff kwijt) die er voor zorgt dat je het spel maar een bepaald aantal keer zal kunnen installeren. Probeer dit dus niet te vaak!!

allesinds toch raar dat ik dmv bepaalde trucjes de game ebst goed kan draaien hoor.

Dit in me snelkopeling:

"C:\Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV\LaunchGTAIV.exe" -norestrictions

en dan kan je instellingen kiezen wat je wilt voor videokaart en alles beetje goed ingesteld en game loopt best lekker hoor buiten dat ik eerst moet minimaliseren en dan terug in game moet gaan wat ook jammer is dat ik dan niet meer in de menu's kan. mja voorlopig wacht ik af op patch en dan zie ik wel weer.

Hij werkt dus niet optimaal, dat bedoel ik ;)

Hij loopt inderdaad niet optimaal maar dit zijn wel toevallig exact dezelfde problemen die vrienden van me ook hebben met 2 dikke videokaarten Nvidia GeForce 8800 Ultra in SLI..

Link to comment
Delen op andere websites

@mm1992: Aangezien jij een ATI videokaart gebruikt, zal GTA IV inderdaad problemen geven. Vraag me niet waarom, maar GTA IV werkt niet goed met ATI.

@kurt: Een 7900GT? Nee, daar gaat het niet mee lukken :7 Je zal een betere videokaart moeten nemen :puh:

En naar iedereen die deze post leest!!

Installeer het spel niet te vaak, er zit een bepaalde beveiliging op (ben de naam ff kwijt) die er voor zorgt dat je het spel maar een bepaald aantal keer zal kunnen installeren. Probeer dit dus niet te vaak!!

allesinds toch raar dat ik dmv bepaalde trucjes de game ebst goed kan draaien hoor.

Dit in me snelkopeling:

"C:\Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV\LaunchGTAIV.exe" -norestrictions

en dan kan je instellingen kiezen wat je wilt voor videokaart en alles beetje goed ingesteld en game loopt best lekker hoor buiten dat ik eerst moet minimaliseren en dan terug in game moet gaan wat ook jammer is dat ik dan niet meer in de menu's kan. mja voorlopig wacht ik af op patch en dan zie ik wel weer.

Hij werkt dus niet optimaal, dat bedoel ik ;)

Hij loopt inderdaad niet optimaal maar dit zijn wel toevallig exact dezelfde problemen die vrienden van me ook hebben met 2 dikke videokaarten Nvidia GeForce 8800 Ultra in SLI..

Zo 'dik' is de 8800 nu ook weer niet in deze tijd. Vorig jaar misschien :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

@mm1992: Aangezien jij een ATI videokaart gebruikt, zal GTA IV inderdaad problemen geven. Vraag me niet waarom, maar GTA IV werkt niet goed met ATI.

@kurt: Een 7900GT? Nee, daar gaat het niet mee lukken :7 Je zal een betere videokaart moeten nemen :puh:

En naar iedereen die deze post leest!!

Installeer het spel niet te vaak, er zit een bepaalde beveiliging op (ben de naam ff kwijt) die er voor zorgt dat je het spel maar een bepaald aantal keer zal kunnen installeren. Probeer dit dus niet te vaak!!

allesinds toch raar dat ik dmv bepaalde trucjes de game ebst goed kan draaien hoor.

Dit in me snelkopeling:

"C:\Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV\LaunchGTAIV.exe" -norestrictions

en dan kan je instellingen kiezen wat je wilt voor videokaart en alles beetje goed ingesteld en game loopt best lekker hoor buiten dat ik eerst moet minimaliseren en dan terug in game moet gaan wat ook jammer is dat ik dan niet meer in de menu's kan. mja voorlopig wacht ik af op patch en dan zie ik wel weer.

Hij werkt dus niet optimaal, dat bedoel ik ;)

Hij loopt inderdaad niet optimaal maar dit zijn wel toevallig exact dezelfde problemen die vrienden van me ook hebben met 2 dikke videokaarten Nvidia GeForce 8800 Ultra in SLI..

Zo 'dik' is de 8800 nu ook weer niet in deze tijd. Vorig jaar misschien :puh:

Inderdaad maar je gaat me niet vertellen dat deze zo verouderd is :puh: dat hij GTA IV ook niet kan draaien :puh: en toe is aan een nieuwe videokaart(en)..

Link to comment
Delen op andere websites

Hij zou het in principe wel moeten kunnen draaien met wat nieuwe drivers. Laat je vrienden die maar eens installeren en laat hun ook kijken naar hun andere specs :puh: Een spel kan natuurlijk niet alleen op de videokaart draaien :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Nee dat is logische, ben er ook langs geweest alle drivers geupdate en voor de rest zit in da pc'ke een quad core en 3gb aan ram. (2x 1gb; 2x 512mb) welke quad core weetk niet meer juist te vertellen ook moederbord weet ik niet meer zo gauw op te noemen.

Link to comment
Delen op andere websites

Nee dat is logische, ben er ook langs geweest alle drivers geupdate en voor de rest zit in da pc'ke een quad core en 3gb aan ram. (2x 1gb; 2x 512mb) welke quad core weetk niet meer juist te vertellen ook moederbord weet ik niet meer zo gauw op te noemen.

Zelf heb ik wel eens wat problemen gehad met verspreid geheugen. Hiermee bedoel ik dat je 4 verschillende kaartjes hebt. Geheugen zit altijd dicht bij je processor omdat hij zo snel mogelijk moet 'communiceren' met je processor. Vandaar dat extern geheugen ook niet mogelijk is. 4 Verschillende kaartjes zou ook wel een probleempje kunnen opleveren. Anders weet ik het ook niet meer. Ik weet best veel van computers, maar nu weet ik het ook niet meer :7

Link to comment
Delen op andere websites

Nee dat is logische, ben er ook langs geweest alle drivers geupdate en voor de rest zit in da pc'ke een quad core en 3gb aan ram. (2x 1gb; 2x 512mb) welke quad core weetk niet meer juist te vertellen ook moederbord weet ik niet meer zo gauw op te noemen.

Zelf heb ik wel eens wat problemen gehad met verspreid geheugen. Hiermee bedoel ik dat je 4 verschillende kaartjes hebt. Geheugen zit altijd dicht bij je processor omdat hij zo snel mogelijk moet 'communiceren' met je processor. Vandaar dat extern geheugen ook niet mogelijk is. 4 Verschillende kaartjes zou ook wel een probleempje kunnen opleveren. Anders weet ik het ook niet meer. Ik weet best veel van computers, maar nu weet ik het ook niet meer :7

De hardware lijkt me in orde te zijn hoor alle andere games draaie daar gewoon lekker dusja. Maar weet zelf ook best veel af van pc's enz :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Dus als ik het goed heb moet ik me ATI gewoon dumpen en een kaart van 300€ kopen? Ben dus niet gek he, koop dan wel een xbox360 maar dat is mijn mening. Ik wacht rustig af op de patch, hopelijk maakt hij dit goed. Overigens las ik dat ATI kaarten slecht zijn voor GTA , maar GTA SA deed het geweldig...

Hier wat screens onder de game, de dingen in de rode vlakjes zijn dus de objecten met zwarte of witte vlekken, ook de auto's zijn niet mooi van iets verder af. Screens zijn wat kleiner maar is het echt ziet het er zwaar laggy uit.

http://img520.imageshack.us/my.php?image=naamloosuc9.png

en

http://img529.imageshack.us/my.php?image=naamloos1dk9.png

Mensen, Sterkte in deze moeilijke tijden!

Link to comment
Delen op andere websites

Ok, na even zoeken vandaag heb ik voor mensen met nvidia videokaarten denk ik wel een oplossing gevonden het werkte voor mij.

Ik maak nu gebruik van beta drivers ze werken naar mijn mening behoorlijk hier een linkje (weet wel niet of het mag maar het is enkel en alleen maar om mensen te helpen).

http://www.laptopvideo2go.com/drivers/vista/180.70

Link to comment
Delen op andere websites

Ik verwacht dat binnen een maand er wel een patch uitkomt om de meeste issues te verhelpen. Dit was ook het geval toen Enemy territory quake wars uitkwam.

De laatste paar jaar merk ik dat gamemakers hun spel zo gauw mogelijk op de markt dumpen om z.s.m omzet te behalen. Kennelijk is men van mening dat het uitvoerig testen van hun producten niet thuishoort tijdens de ontwikkeling van hun product totaan dat het in de winkel ligt.

Geld speelt hier (wanneer niet) een grote rol en in wezen zijn de gamers de testers. En dan betaal je daar nog voor ook. Beetje jammer.

Ach ja de grootste issues zullen binnen een maand wel verholpen zijn en verdere finetuning zal de daarop volgende 6 maanden wellicht gedaan worden in de vorm van patches en updates

Het lijkt me niet verstandig om meteen naar de winkel te rennen om een dure videokaart te kopen, aangezien gamers met high-end PC's reeds hebben aangegeven dat ook zij last hebben van een haperende game.

Wacht gewoon even rustig de updates en patches af, het is niet anders.....

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...