Jump to content

Het Windows-Vista-spel "Chess Titans".


MegaPilot

Recommended Posts

Hallo Forummertjes. :)

Een jaar geleden kocht ik m'n laptop. Er stond Windows Vista op en ik maakte kennis met het leuke Vista-spelletje "Chess Titans". :) M'n PC ging véél te traag dus ik liet er Windows XP Pro op zetten, hier heb ik geen spijt van. Alleen zou ik graag het spelletje "Chess Titans" weer op m'n PC hebben. Ik heb wat gegoogled, maar de ene keer is het: "Ja, het is mogelijk.", en de andere keer: "Nee, dit kan niet." Ik zou dus een download-link willen hebben als dit mogelijk is. :)

Alvast bedankt. :)

Mvg,

MegaPilot.

P.S.: Ik wist niet waar dit te plaatsen, dus mijn excuses als het verkeerd geplaatst is. :)

Edit: Toch bedankt om te reageren. :)

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Chess Titans is voor zover ik weet alleen voor Vista. Ik heb zowel Vista als XP, en heb dus geprobeerd Chess Titans te openen op XP, maar tevergeefs. Waarschijnlijk hebben die hufters van Microsoft het spel op DirectX 10 gebouwd, zodat je er op XP niks mee kan. Of maken deze kleine spelletjes geen gebruik van Direct X?

Maar er zijn vast wel andere schaakspellen op internet te vinden denk ik zo. Al ben ik met je eens dat Chess Titans een erg mooi spel is.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Chess Titans is voor zover ik weet alleen voor Vista. Ik heb zowel Vista als XP, en heb dus geprobeerd Chess Titans te openen op XP, maar tevergeefs. Waarschijnlijk hebben die hufters van Microsoft het spel op DirectX 10 gebouwd, zodat je er op XP niks mee kan. Of maken deze kleine spelletjes geen gebruik van Direct X?

Maar er zijn vast wel andere schaakspellen op internet te vinden denk ik zo. Al ben ik met je eens dat Chess Titans een erg mooi spel is.

Denk eerder dat het via het register gechecked word. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Chess Titans is voor zover ik weet alleen voor Vista. Ik heb zowel Vista als XP, en heb dus geprobeerd Chess Titans te openen op XP, maar tevergeefs. Waarschijnlijk hebben die hufters van Microsoft het spel op DirectX 10 gebouwd, zodat je er op XP niks mee kan. Of maken deze kleine spelletjes geen gebruik van Direct X?

Maar er zijn vast wel andere schaakspellen op internet te vinden denk ik zo. Al ben ik met je eens dat Chess Titans een erg mooi spel is.

Denk eerder dat het via het register gechecked word. ;)

Idd, in de regedit.EXE staat ergens een entry met alle gegevens die worden doorgegeven naar die spellen. Maar die spellen worden raar genoeg in C++ op DirectX 9.0 gebouwd..

Link to comment
Delen op andere websites

Maar dan kun je die spellen toch aan de praat krijgen als de die sluitels aan het register toevoegd? Of zie ik dat nou verkeerd?

Maar je kan je schaak kunsten ook in dit spel de vrije loop laten gaan: klik :7 En er zijn op internet nog tal van andere schaakspellen te vinden. Helaas niet zo mooi als Chess Titans :N

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Maar dan kun je die spellen toch aan de praat krijgen als de die sluitels aan het register toevoegd? Of zie ik dat nou verkeerd?

Maar je kan je schaak kunsten ook in dit spel de vrije loop laten gaan: klik :7 En er zijn op internet nog tal van andere schaakspellen te vinden. Helaas niet zo mooi als Chess Titans :N

Ja, dat zou best kunnen, maar als dat spel reageerd op een key met een regel dat erin staat dat het Vista is en als je die dan in Xp gaat zetten, kan er wel wat probleempjes gaan opleveren.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind dit wel een redelijk alternatief:

Steviedisco 3D Chess:

((AFBEELDING))

((AFBEELDING))

En daarnaast heb je natuurlijk het bekende sharewareprogramma Chessmaster:

((AFBEELDING))

((AFBEELDING))

Hahaha, die vind ik zelfs nog realistischer.

Alleen zien die handen er wat 'afgehakt' uit :bonk:

Bewerkt: door joshoon
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...