Jump to content

Eigen pc maken


Fedmas

Recommended Posts

Hey,

Heb je een site, waar ik dat kan kopen, en, welk besturing-systeem? En, windows kan toch niet 4 gb RAM aan?

Fedmas

Als je een 64-bit versie hebt wel, maar met een (gewone) 32-bit gebruik je iets meer dan 3GB. Echter, bij een GB meer heb je alleen maar meer profijt van in de toekomst (mogelijk wordt Windows 7 enkel 64-bit).

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 47
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Fedmas

    19

  • Limbolander

    10

  • Nemean^inf

    8

  • wesley123

    6

genoeg sites

www.pcglobe.nl

www.alternate.nl

www.azerty.nl

en nog wat googlen doet wonderen, check ook de sites van de winkels in je buurt, gewoon zelf veel gaan zoeken en kijken waar het het goedkoopst is in het totaal, Windows XP ondersteund alleen 4gb als je de 64bit versie hebt, windows vista ondersteund standaard 4gb.

Keuze van je windows is persoonlijk, ben je iemand die alles wilt laten doen door je OS zou ik windows vista pakken, doe je liever meer dingen zelf zou ik XP pakken :)

Link to comment
Delen op andere websites

dat games later beter zijn voor vista is onzin, alles draait bij mij nog perfect op XP, heb zelf vista op me laptop zat er OEM op maar ben er niet erg over te spreken, vind het totaal niet gebruiksvriendelijk maargoed ik doe dan ook het liefst alles zelf, zoals updaten etc.

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, Ik eigenlijk ook, dus in dat geval is XP idd beter, maar even iets anders, wat vinden jullie van

Deze kast?? Ik vind hem wel mooi, maar ik kan er geen meningen over vinden, het gaat me er vooral om, dat hij ruimte heeft, en lekker stil is.

Fedmas

Link to comment
Delen op andere websites

xp is beter, met games in de toekomst is vista ook stom om te keizen, over ongeveer 1 jaar komt windows 7 uit en is dus vista ook niks waard. XP ondersteuning loopt doot tot ergens 2009 en tot die tijd zullen spellen met xp en vista compatibel werken. XP maakt je pc ook efficienter omdat het alle hardware meer gebruikt kan worden bij games en die dus soepeler lopen. Het enige spel dat ik ken dat geen xp ondersteund is halo 3, maar dat is de enigste. xp is goedkoper dan vista dus het scheelt een hoop geld en slechts een paar spellen zullen er later niet op werken.

Link to comment
Delen op andere websites

xD, xp erop dus. Okee, jullie hebben me overtuigt, ik bedenk me net, dat ik, als het goed is, nog ergens in een donker hoekje xp heb liggen :), maar, welke processor raden jullie me aan?

Fedmas

Bewerkt: door fedmas
Link to comment
Delen op andere websites

xD, xp erop dus. Okee, jullie hebben me overtuigt, ik bedenk me net, dat ik, als het goed is, nog ergens in een donker hoekje xp heb liggen :), maar, welke processor raden jullie me aan?

Fedmas

Het ligt er aan wat je wilt.

Je kan een Core 2 Duo nemen, als je denkt zo als vele hier op het forum dat die het meest zijn geschikt voor games.

Ik zelf ben verder gegaan voor een Intel Core 2 Quad Q9450 (~2,66 ghz per core) zelf ben ik van plan mijn Asus Silent Square Evo er af te halen en een andere cooler er op en dan mijn processor over te clocken tot 3.2 of 3.4 Ghz per core.

Ik zelf vind de Quad Cores, 1 van de beste processors zijn lekker stabiel, en voor games toch fantastisch :).

Bewerkt: door Nemean^inf
Link to comment
Delen op andere websites

XP ondersteuning loopt doot tot ergens 2009

Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar Microsoft komt nog tot 2014 met ondersteuning voor Windows XP. In 2009 zal inderdaad de eerste stap richting vermindering plaatsvinden, maar dat is nog altijd voldoende ondersteuning voor de meeste gebruikers. Overigens zal XP langer ondersteund worden dan Vista (volgens mij tot 2012).

Maar goed, daar hebben we een heel ander topic voor. Hier weer verder over de pc van fedmas. :)

Link to comment
Delen op andere websites

zou gaan voor een C2D, zoals de E8400 of E8500 of E8600 wat het beste in je budget valt, mocht je echt wat afweten van overclocken ( moet je nooit aan beginnen als je er niks van snapt ) dan zou ik een quadcore kiezen zoals de intel Q6600 die kun je goed overclocken van de 2.4ghz naar 3.6 ghz :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...