Jump to content

Sli asus 8800GTS 512 MB + asus 8800gt 256 MB


speedyj

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb nu een Asus 8800 GTS 512 mb in mijn computer zitten, en ik had eerst een tijdelijke Asus 8600 GT 256 mb. Nu wil ik deze samen in SLI zetten alleen weet ik niet of dit werkt (2 verschillende videokaarten) en wat ik hier mee win. Want die 8600 gt ligt boven te verrotten.

Mijn verdere spec's

Core 2 duo E6650 2.33 GHZ

4 gb ddr 2 Geheugen

550 watt voeding

Vista ultimate 64 bit

groeten

Speedyj1234

Link to comment
Delen op andere websites

Zoals Sprunk zegt zal dit helaas niet werken,

Ook moet je maar afwachten of je voeding het aan kan als je 2 x 8800GT gaat draaien.

Als je een 2e 8800GT koopt, koop dan wel 1 van het zelfde merk, om in ieder geval de problemen te voorkomen.

Link to comment
Delen op andere websites

2 verschillende merken gaat volgens mij nog wel, zolang het exact dezelfde GPU is. (dus G80, G92). Maar de 8800GTS en de 8600GT hebben allebei een verschillende chip. Maar het beste is inderdaad van hetzelfde merk ja.

Hoeveel Watt voeding heb je? Voor 2 8800GTS'en word minimaal een 700Watt voeding aangeraden.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

2 verschillende merken gaat volgens mij nog wel, zolang het exact dezelfde GPU is. (dus G80, G92). Maar de 8800GTS en de 8600GT hebben allebei een verschillende chip. Maar het beste is inderdaad van hetzelfde merk ja.

Hoeveel Watt voeding heb je? Voor 2 8800GTS'en word minimaal een 700Watt voeding aangeraden.

2 verschillende merken kunnen verschillend zijn qua prestatie, zo is mijn MSI GTX280 OC veel sneller dan de nVidia GTX280 ;).

Bewerkt: door Nemean^inf
Link to comment
Delen op andere websites

2 verschillende merken gaat volgens mij nog wel, zolang het exact dezelfde GPU is. (dus G80, G92). Maar de 8800GTS en de 8600GT hebben allebei een verschillende chip. Maar het beste is inderdaad van hetzelfde merk ja.

Hoeveel Watt voeding heb je? Voor 2 8800GTS'en word minimaal een 700Watt voeding aangeraden.

2 verschillende merken kunnen verschillend zijn qua prestatie, zo is mijn MSI GTX280 OC veel sneller dan de nVidia GTX280 ;) .

Klopt, maar in SLI gaan beide kaarten werken op de snelheid van de sloomste kaart. Dus heb je een 600Mhz en een 550 Mhz 8800, gaan de kaarten in SLI beiden op 550Mhz. Dus koop er dan iig één die minstens net zo snel is als je huidige kaart. :puh:

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

2 verschillende merken gaat volgens mij nog wel, zolang het exact dezelfde GPU is. (dus G80, G92). Maar de 8800GTS en de 8600GT hebben allebei een verschillende chip. Maar het beste is inderdaad van hetzelfde merk ja.

Hoeveel Watt voeding heb je? Voor 2 8800GTS'en word minimaal een 700Watt voeding aangeraden.

2 verschillende merken kunnen verschillend zijn qua prestatie, zo is mijn MSI GTX280 OC veel sneller dan de nVidia GTX280 ;) .

Klopt, maar in SLI gaan beide kaarten werken op de snelheid van de sloomste kaart. Dus heb je een 600Mhz en een 550 Mhz 8800, gaan de kaarten in SLI beiden op 550Mhz. Dus koop er dan iig één die minstens net zo snel is als je huidige kaart. :puh:

Ja, op zich is SLI leuk (om stoer te doen tegen je mede vrienden "oehhh kijk heb 2 grafische kaarten") maar hoeveel scheelt het? 10%? Niet echt iets noemenswaardig. Zo was ik van plan een GTX280 er bij te zetten maar toch van afgezien, en daarom ga ik maar een Raptor en nog 4GB ram kopen. :)

Bewerkt: door Nemean^inf
Link to comment
Delen op andere websites

Tsja, hallo. Met één GTX280 kun je elke game op Very High spelen :bonk:

En die 10% kan net het verschil zijn tussen een vloeiend aantal FPS (30 >) of niet (< 30). (mijn mening, misschien vind iemand 40 FPS nog wel te weinig.) Are you blind man?

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Tsja, hallo. Met één GTX280 kun je elke game op Very High spelen :bonk:

En die 10% kan net het verschil zijn tussen een vloeiend aantal FPS (30 >) of niet (< 30). (mijn mening, misschien vind iemand 40 FPS nog wel te weinig.)

30 fps is niet vloeiend. Het menselijk oog heeft minstens 45 fps nodig om iets vloeiend te maken. :Y Oh, het maximale wat onze ogen kunnen registreren is 70-80 fps. Gewoon even een weetje. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Tsja, hallo. Met één GTX280 kun je elke game op Very High spelen :bonk:

En die 10% kan net het verschil zijn tussen een vloeiend aantal FPS (30 >) of niet (< 30). (mijn mening, misschien vind iemand 40 FPS nog wel te weinig.) Are you blind man?

Ik haal inderdaad Very High bij Crysis met 1680x1050 met *zoekt even op* tussen de 50-70 FPS. En in Window Mode (800x600) ongeveer 70-85 FPS. [800x600]

Maar ja ik denk dat we een beetje afdwalen. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Tsja, hallo. Met één GTX280 kun je elke game op Very High spelen :bonk:

En die 10% kan net het verschil zijn tussen een vloeiend aantal FPS (30 >) of niet (< 30). (mijn mening, misschien vind iemand 40 FPS nog wel te weinig.) Are you blind man?

tv's laten ook maar 30 FPS zien maargoed, probeer dan maareens counter-strike te spelen op 50 fps ofzo, dat spel is gewoon gemaakt voor 100fps, als je dan drops hebt merk je dat ook aardig goed hoor, maargoed de spellen van tegenwoordig zijn al aardig vloeiend rond de 40 fps idd.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou, omdat ik mijn hele leven nog nooit een super snelle computer heb gehad, ben ik inmiddeld gewend aan 30 FPS, en vind ik het voor mijn gevoel zelfs al vloeiend. Maar goed, SLI kan wel een aardig verschil hebben qua FPS. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Nou, omdat ik mijn hele leven nog nooit een super snelle computer heb gehad, ben ik inmiddeld gewend aan 30 FPS, en vind ik het voor mijn gevoel zelfs al vloeiend. Maar goed, SLI kan wel een aardig verschil hebben qua FPS. ;)

Vaak is de processor nog het belangrijkst als het gaat om hoge FPS, maar natuurlijk hoort hier een goede grafische kaart bij ja. Echt een heel vaak voorkomende fout die mensen maken trouwens, denken dat een dikke grafische kaart alles oplost, vooral als je om de counter-strike/half-life reeks praat is een goede processor erg belangrijk.

en zo veel winst geeft SLI nu ook weer niet, best wel geldverspilling voor de prestaties die je ervoor terug krijgt.

Bewerkt: door Scrtz
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...