Jump to content

Directx Probleempje


Damos

Recommended Posts

Ik heb een directx probleem namelijk: Ik was even weg en ondertussen instaleert mijn broertje een of andere directx 10 voor windows xp. ik dacht dat dat helemaal niet kon dus ik baalde enorm. Maar zojuist kocht ik een game die alleen werkt met directx 9.0c of hoger dus bleek onze directx om een zelfgemaakteversie te gaan illegaal ofzo. N u heb ik die gedeinstalleerd alleen nu kan ik niet meer 9.0c instaleren want bij dxdiag staat er dan not found. Kan iemand me helpen idt is namelijk erg rot.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat kan gebeuren is dat enkele bestanden nog steeds zijn achtergebleven op je computer al niet in je register.

Eerst moet je is kijken wat er gebeurt als je naar start => Uitvoeren gaat en daar "dxdiag" (zonder aanhalingstekens) in typt. Krijg je een foutmelding of start het gewoon op?

Als je een foutmelding krijgt, plaats hier dan even een screenshot.

Vervolgens kun je deze installatie nog eens proberen;

http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=en

Download hem en probeer hem te installeren lukt het niet, probeer dan dit;

http://www.raymond.cc/blog/archives/2008/1...repair-directx/

Het is in het Engels, maar het zou je misschien kunnen helpen ;).

Succes er mee :)

Link to comment
Delen op andere websites

Niks bij het instaleren van directx 9.0c zegt hij dat er iets fout gaat en ik in een of ander bestand moet kijken dxerror.log ofzo.

Maak is een screenshot van die fout. :)

Ze raden aan om in het register te knoeien, maar ik zou dit maar niet proberen maar als je graag van risico's houdt kan je het proberen. :)

Hier te lezen;

http://ask-leo.com/c000337.html

This will fix the problem. XP ships with DirectX 8.1 as ppart of the OS. DirectX 9 has a habit of not installing correctly if you have Anti-Virus Runnig, or if you are doing the install with the online installer on a dial up connection.

To remove DirectX Do the following:

Start > Run > regedit

Browse to and remove the following key

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\DirectX

Don't delete any of the other folders or your PC wont work.

Restart your computer and if you did above, DirectX 9 will be gone, and XP will have reinstalled 8.1 in the background on restart.

Confirm by doing the following:

Start > Run > dxdiag

This will open your directx diagnostic tool, containing a wealth of info. On the first tab, down the bottom it will tell your your directx version. Should now say DirectX 8.1

Daarnaast kan je zonder het register te gebruiken ook dit proberen;

DirectX helemaal verwijderen en weer opnieuw installeren.

DirectX compleet verwijderen is niet makkelijk binnen Windows zelf. Wat verwijderen in het register gaat niet goed werken.

Het lukt wel met speciale tooltjes.

Bijvoorbeeld: DirectX 9 Uninstaller, DirectX Buster, DirectX Eradicator of DirectX Happy Uninstall.

Let goed op: niet alle tooltjes zijn voor alle besturingssystemem.

Daarna kan je DirectX weer volledig downloaden bij Microsoft en weer installeren.

Of je kan de laatste versie ervan ( DirectX 9.0c ) downloaden vanaf hier of hier.

Deze downloads zijn vaak aardig groot ( zo rond de 50 MB ).

Bron: Klik

Link to comment
Delen op andere websites

nee voor het verwijderen. maar dat is gelukt nu staat er bij dxdiag 04.00.0904 ofzoiets en 9.0c alleen nu probeer ik de game te installen en dat doet hij neit. hij zegt dat er geen 9.0c is geinstaleerd

\

Bewerkt: door Damos
Link to comment
Delen op andere websites

nee voor het verwijderen. maar dat is gelukt nu staat er bij dxdiag 04.00.0904 ofzoiets en 9.0c alleen nu probeer ik de game te installen en dat doet hij neit. hij zegt dat er geen 9.0c is geinstaleerd

\

Windows hertellen naar een datum voor de installartie van dx10

Link to comment
Delen op andere websites

Als het xp is. Ga naar start alle programma's Bureau-accessoires. Dan systeemherstel en de rest zie je dan wel.

Als je op een andere datum klikt kun je het wel zien.

Als het vista is dan weet ik het niet.

Bewerkt: door The Wizard
Link to comment
Delen op andere websites

Als het xp is. Ga naar start alle programma's Bureau-accessoires. Dan systeemherstel en de rest zie je dan wel.

Als je op een andere datum klikt kun je het wel zien.

Als het vista is dan weet ik het niet.

Systeem herstel heeft niet heel veel nut.

Nogmaals @ Damos, laat eens een screenshot zien met de melding.

Link to comment
Delen op andere websites

Als het xp is. Ga naar start alle programma's Bureau-accessoires. Dan systeemherstel en de rest zie je dan wel.

Als je op een andere datum klikt kun je het wel zien.

Als het vista is dan weet ik het niet.

Systeem herstel heeft niet heel veel nut.

Nogmaals @ Damos, laat eens een screenshot zien met de melding.

Waarom heeft systeemherstel geen nut

Link to comment
Delen op andere websites

Als het xp is. Ga naar start alle programma's Bureau-accessoires. Dan systeemherstel en de rest zie je dan wel.

Als je op een andere datum klikt kun je het wel zien.

Als het vista is dan weet ik het niet.

Systeem herstel heeft niet heel veel nut.

Nogmaals @ Damos, laat eens een screenshot zien met de melding.

Waarom heeft systeemherstel geen nut

Windows heeft systeem herstel om fouten te herstellen, maar als je iets installeert wat de functie herstelt, heb je grote kans dat het echt geen nut heeft. DirectX 9.0c / 10 is er nu af dus ja... gewoon een schone installatie van DirectX is het beste.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...