Jump to content

PC Herstart Zomaar


$NeoSyp$

Recommended Posts

Hallo,

Sinds enige maanden ben ik bekend met dit probleem. In het begin kwam het eigenlijk heel soms voor, ik dacht dat het aan de ventilator lag of iets dergelijks, dat de pc oververhit raakte doordat er eentje niet goed zou werken. Bij het opstarten van de pc hoor ik namelijk altijd een geluid dat klinkt alsof een van de ventilators helemaal vastloopt. Ik heb de pc eens opgeschroefd en ze stuk voor stuk losgekoppeld om te zien welke het was, maar het bleek niet daaraan te liggen (ik heb 4 ventilatoren). Het rare is ook dat als ik na dat geluid (wat altijd stopt zodra de pc klaar is met opstarten, daarna hoor je het niet meer) de pc herstart, alles heel normaal werkt, geen herrie dus. Maar als ik het enige uren later weer opstart weer wel. Heel vreemd dus..

Maar om terug te komen op het centrale probleem (met die herrie kan ik best leven maar wellicht heeft het daarmee te maken), het gebeurt op de raarste momenten. Meestal gebeurt het als de pc net is opgestart, vrijwel altijd 10 minuten daarna, als ik dingen als internet en media player aan heb staan. Als ik ga gamen (wat veel zwaarder is) zou je denken dat ik het ook krijg, maar dan heb ik er vrijwel nooit last van. Vaak is de pc nog niet eens goed opgestart (desktop is nog aan het laden) of ik hoor een klikje en de pc herstart. Vaak heb ik dan ook dat hij voor het inlog scherm weer restart, soms meerdere malen achter elkaar. Wat ook opvalt, als ik wel zit te gamen en hij gaat herstarten, hoor ik eerst het geluid helemaal vastlopen. Ik zat bijvoorbeeld in Sa-mp laatst, het geluid liep vast maar voor de rest werkte alles. Ik wist echter al dat als ik in windows zou gaan hij zou herstarten. Ik kon nog gewoon zeggen dat ik moest herstarten en dergelijke.

Een erg vreemd en vooral lastig probleem dus, is er iemand die me ermee kan helpen? Het zou echt heel fijn zijn, ik heb er echt veel last van..

Met vriendelijke groeten,

NeoSyp

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat geluid dat je in het begin hoort de processor koeler is. Die is of variabele snelheid, of de lagersmering word minder, dan maakt het zo'n stofzuigergeluid tot de lagertjes op temperatuur gekomen zijn.

Bij een crash gaat Windows automatisch opnieuw starten. Dat kun je uitzetten via Systeemeigenschappen, Opstart- en Herstelinstellingen. Vinkje weghalen voor de computer automatisch opnieuw opstarten.

Bij de volgende crash krijg je dan een blauw scherm met informatie waarom de computer gestopt is.

Er word een reden gegeven van het stoppen, noteer die en ga er mee googlen. Ook staat er een fout code, bijvoorbeeld STOP 0x0000008E, daar kun je ook op googlen.

Omdat je zegt dat je geluid bevriest voor een crash is het mogelijk dat de oorzaak in de geluidskaart of de drivers zit. Je kan b.v. updates voor je drivers installeren.

Net zou goed kan het iets anders zijn, b.v. een slechte harde schijf.

De informatie op het blauwe scherm moet jou (en ons) verder op weg helpen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat geluid dat je in het begin hoort de processor koeler is. Die is of variabele snelheid, of de lagersmering word minder, dan maakt het zo'n stofzuigergeluid tot de lagertjes op temperatuur gekomen zijn.

Bij een crash gaat Windows automatisch opnieuw starten. Dat kun je uitzetten via Systeemeigenschappen, Opstart- en Herstelinstellingen. Vinkje weghalen voor de computer automatisch opnieuw opstarten.

Bij de volgende crash krijg je dan een blauw scherm met informatie waarom de computer gestopt is.

Er word een reden gegeven van het stoppen, noteer die en ga er mee googlen. Ook staat er een fout code, bijvoorbeeld STOP 0x0000008E, daar kun je ook op googlen.

Omdat je zegt dat je geluid bevriest voor een crash is het mogelijk dat de oorzaak in de geluidskaart of de drivers zit. Je kan b.v. updates voor je drivers installeren.

Net zou goed kan het iets anders zijn, b.v. een slechte harde schijf.

De informatie op het blauwe scherm moet jou (en ons) verder op weg helpen.

Ik heb je advies opgevolgd en bij de vorige crash hetvolgende genoteerd:

BAD_POOL_HEADER

STOP:0x00000019(0x00000020,0x8ACC2038,0x8ACC23C0,0x8A71B001)

Hopelijk kunnen jullie er wat mee, zal er zelf zo nog wat op zoeken, maar moet nu helaas werken, dus als iemand tijd heeft, graag.

Met vriendelijke groeten,

NeoSyp

Link to comment
Delen op andere websites

Probeer eens een Memtest; http://www.memtest86.com/

En daarnaast haal eens 1 reepje geheugen er uit, en laat er 1 inzitten... probeer te kijken of er een reepje geheugen beschadigd is.

Nog even een kleine edit;

Zijn er bij apparaten beheer gele uitroeptekentjes? Zo ja, kan je kijken wat de fout code is? (

Bewerkt: door Nemean^inf
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...