Jump to content

Nieuwe videokaart

Recommended Posts

Geplaatst:

Op dit moment heb ik de 9600 GS (een vrij goede kaart ik heb er ook geen problemen mee) maar mijn vriend zijn videokaart is vrij slecht dus ik wil graag een nieuwe kopen en mijn oude gaat dan naar hem toe.

Kunnen jullie mij misschien advies geven? En wat mogelijk is in welke prijsklassen?

Alvast heel erg bedankt ^_^

• Reacties 30
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Mirrrr

11

• Limbolander

7

• Arjen

3

• xgaming

3

Geplaatst:

Lijkt me wel handig om je andere computer specificaties te geven en wat je budget is. Je kan eventueel kijken voor een 9800GT of een ATi Radeon HD4850 (aanrader). Deze laatste is al te verkrijgen rond de 125 euro.

Geplaatst: (bewerkt)
Lijkt me wel handig om je andere computer specificaties te geven en wat je budget is. Je kan eventueel kijken voor een 9800GT of een ATi Radeon HD4850 (aanrader). Deze laatste is al te verkrijgen rond de 125 euro.

in plaats van de 9800GT kun je beter kijken naar de Nvidia 9800 GTX+ deze is nog weer wat beter, is inc. verzendkosten al te krijgen vanaf 160 euries

Bewerkt: door gta master 1
Geplaatst: (bewerkt)

Mijn specs zijn:

rocessor

¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: Intel® Core2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz

- Kloksnelheid: 1603 MHz

Computer

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: ACER

- Computermodel: Aspire M3641

- Computernaam: MIRIAM

- Systeemtype: X64 (64-bits) systeem

Moederbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: ACER

- Model: MCP73PV

- BIOS Fabrikant: American Megatrends Inc.

- BIOS Model: BIOS Date: 07/18/08 16:36:44 Ver: 08.00.15

Geheugen

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Grootte: 4094 MB RAM

Hardeschijf

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Bestandstype: NTFS

- Grootte: 1648,34 GB

- Vrije ruimte: 1260,89 GB

Videokaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: NVIDIA GeForce 9500 GS

- Beeldprocessor: GeForce 9500 GS

- Geheugengrootte: 512 MB

DirectX

¯¯¯¯¯¯¯

- Versie: 10.1

Besturingssysteem

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Naam: Microsoft® Windows Vista™ Home Premium

- Versie: 6.0.6001

- Service Pack: Service Pack 1

En mijn budget is niet zo'n probleem maar reken tot ongeveer 200 euro ofzo

Bewerkt: door Mirrrr
Geplaatst:

Ik raad de HD4850 aan, mooie kaart, niet overpriced en een van de best - zo niet de beste - prijs/kwaliteit op dit moment. Als je bij Nvidia wilt blijven kan je voor de 9800GTX+ gaan.

Geplaatst:
Wat voor beeldscherm heb je, Mir?

Beeldscherm

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: LG

- Model: LG W2241(Analog)

- Schermresolutie: 1680x1050

- Kleurkwaliteit: 32-bits

- Frequentie: 59 Hz

Die had ik er nu weer niet bij gezet :-(

Geplaatst:

22" scherm zie ik. Zou ik toch niet onder de 512Mb gaan voor een videokaart. Zoals hierboven al gezegd word, 9800GTX is een prima kaart.

Je computer is een behoorlijk beest en daar hoort ook een dikke videokaart in. Niet te duur, want over een paar jaar zijn de nieuwste videokaarten van nu alweer oud.

Geplaatst:
22" scherm zie ik. Zou ik toch niet onder de 512Mb gaan voor een videokaart. Zoals hierboven al gezegd word, 9800GTX is een prima kaart.

Je computer is een behoorlijk beest en daar hoort ook een dikke videokaart in. Niet te duur, want over een paar jaar zijn de nieuwste videokaarten van nu alweer oud.

Nou ik heb nu een 512mb dus ik zat zelf eerder naar een 1 gb kaart te kijken of draaf ik nu weer door?

Geplaatst:

Vergeet niet je voeding te checken bij vervanging van de videokaart. Aangezien je een fabriekssysteem hebt, zijn de voedingen doorgaans precies krachtig genoeg voor de standaard configuratie. (trust me, I know..)

Als de voeding niet genoeg wattage levert voor een nieuwe videokaart, zal je die ook moeten vervangen..

Geplaatst:

Als je een videokaart van 1gb wilt, en niet over de 200 euro wil gaan, is de HD4850 vrijwel de enige aanrader voor die prijs. Maar dan heb je ook een van de beste kaartjes in je pc steken :Y .

Ikzelf heb een HD4850 met 1gb, en hij presteert optimaal, volgens mij kost hij rond de 185 euro voor een met 1gb videogeheugen :Y .

Dus laat een GeForce 9800 GTX ofzo maar achterwege, voor dezelfde specs kost hij bijna het dubbele :puh:.

Geplaatst:

1gb is gewoon onzin, het geheugen van een grafische kaart heeft gewoon te maken met de resolutie waarop jij een spel wil spelen, met 512mb is dat al meer als voldoende, een nvidia 9800GT/GTX of een ATi hd3870 komt denk ik het beste uit voor jou.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...