Jump to content

Nieuwe videokaart


Mirrrr

Recommended Posts

Vergeet niet je voeding te checken bij vervanging van de videokaart. Aangezien je een fabriekssysteem hebt, zijn de voedingen doorgaans precies krachtig genoeg voor de standaard configuratie. (trust me, I know..)

Als de voeding niet genoeg wattage levert voor een nieuwe videokaart, zal je die ook moeten vervangen..

En op hoeveel kom ik dan ongeveer uit?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 30
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Mirrrr

    11

  • Limbolander

    7

  • Arjen

    3

  • xgaming

    3

Vergeet niet je voeding te checken bij vervanging van de videokaart. Aangezien je een fabriekssysteem hebt, zijn de voedingen doorgaans precies krachtig genoeg voor de standaard configuratie. (trust me, I know..)

Als de voeding niet genoeg wattage levert voor een nieuwe videokaart, zal je die ook moeten vervangen..

En op hoeveel kom ik dan ongeveer uit?

dit kan je zien op de doos van je grafische kaart, of op gewoon de fabrikant site, die er vast wel bij heeft staan wat het minimale aantal watt is wat je nodig hebt, normaal gezien zal dat rond de 500 watt liggen, meer is niet altijd beter, gewoon een goed a-merk en je zit wel goed.

Link to comment
Delen op andere websites

als jij even een budget kan noemen wat je maximaal wilt uitgeven dan kunnen wij de geschikte kaart voor je vinden, tevens kun je zelf ook wat rond googlen en hardware sites bezoeken, de pricewatch van www.tweakers.net en die van www.hardware.info is hierin ook erg handig, en www.kieskeurig.nl kun je ook nog proberen.

Link to comment
Delen op andere websites

als jij even een budget kan noemen wat je maximaal wilt uitgeven dan kunnen wij de geschikte kaart voor je vinden, tevens kun je zelf ook wat rond googlen en hardware sites bezoeken, de pricewatch van www.tweakers.net en die van www.hardware.info is hierin ook erg handig, en www.kieskeurig.nl kun je ook nog proberen.

Staat in een van de eerste posts: €200,-

Link to comment
Delen op andere websites

als jij even een budget kan noemen wat je maximaal wilt uitgeven dan kunnen wij de geschikte kaart voor je vinden, tevens kun je zelf ook wat rond googlen en hardware sites bezoeken, de pricewatch van www.tweakers.net en die van www.hardware.info is hierin ook erg handig, en www.kieskeurig.nl kun je ook nog proberen.

Staat in een van de eerste posts: €200,-

zie het ja, heb er nog extra voor gekeken, blijkbaar dus erover gekeken.

voeding is ongeveer rond de 70 euro, dus ongeveer 130 euro voor je grafische kaart, zou ik voor een ati hd 4850 gaan, die komt het beste uit voor jouw budget.

Link to comment
Delen op andere websites

Die van €279 heeft zo te zien een geheugensnelheid van 3600 MHz in plaats van 900 MHz. Qua hardware is het verder wel gelijk, maar bij die van €279 krijg je er ook nog wat andere dingen bij: 6-pins power kabel, CrossFire brug (voor meerdere videokaarten), Driver-CD (niet echt nodig, internet biedt nieuwere drivers), DVI naar D-Sub adapter, DVI naar HDMI adapter, HDTV kabel, snelstartgids en een Lederen Mouse pad. Bij die goedkopere staat dat er niet bij.

Link to comment
Delen op andere websites

gewoon voor een OEM HD4870 kaart gaan, krijg je allemaal die onzin niet erbij en bespaar je heel wat, enige wat je nodig hebt is toch de grafische kaart, drivers staan op het internet ;).

Kan je me miss een link geven? :$ Ik ben echt een onwijze kluns hierin. Ik heb echt zitten zoeken maar ik kan niks vinden.

Bewerkt: door Mirrrr
Link to comment
Delen op andere websites

je hebt volgens mij niet echt helemaal OEM/BULK bij grafische kaarten, zou voor die Sapphire gaan, heb er zelf keer kaartje van gehad en schijnt een goed merk te zijn, bij die asus krijg je gewoon allemaal die rotzooi erbij waar je gewoon dat extra geld voor betaald, best onzin dus.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...