Jump to content

Stroomverbruik laptopadapter waneer niet in gebruik?


Gta-killer

Recommended Posts

Wij hebben dus een laptop adapter van 65 watt.

De adapter zit zowat 24/7 in het stopcontact, terwijl de laptop zelf misschien maar 2 uur per dag wordt gebruikt.

Ik vroeg me af wat precies het stroomverbruik van een adapter is, wanneer de laptop niet wordt gebruikt en het nog wel in het stopcontact zit.

Is dit gewoon de 65 Watt? of is het verbruik dat iets lager wanneer de laptop zelf niet gebruikt wordt?

Link to comment
Delen op andere websites

Dat zal niet veel zijn. Waarschijnlijk word het batterijtje dat in je laptop zit alleen opgeladen, misschien nog met een lampje samen. Uitkomen op 1 watt? Misschien wel minder.

De 65 Watt worden alleen gebruikt als de PC daar behoefte aan heeft, als je bijvoorbeeld een spel speelt. Dan heeft je laptop wat extra power nodig, wat dus stroom vraagt.

[Ow wacht eens even, er zit nog zo'n geval tussen stopcontact en laptop zeker? Die verbruit wel aardig veel Watt. Deze blijft altijd maar warm. Maar het kan ook zo zijn dat het wel warm word, maar de stroom gewoon word teruggezonden. Ik heb hier niet zo veel verstand van :bonk:]

Bewerkt: door Remi-X
Link to comment
Delen op andere websites

Mijn adapter van mijn laptop zet zich als het goed is automatisch uit als me laptop vol is en uitstaat, iig wordt die dan helemaal koud, ben hier wel niet helemaal zeker over, maar het lijkt me logisch dat als die warm wordt hij energie geeft en als ie koud is dat niet doet, tevens is het erg slecht om 24/7 je laptop in de stroom te hebben, iig voor de laptopbatterij dan en de duurzaamheid ervan.

Link to comment
Delen op andere websites

iig voor de laptopbatterij dan en de duurzaamheid ervan.

Die laptop accu is volgens mij al helemaal dood of bijna dood (is pas jaar oud) misschien komt het idd omdat het bijna een heel jaar in stopcontact heeft gezeten.

Link to comment
Delen op andere websites

Het punt met laptop batterijen is wel dat ze van begin af aan al niet heel veel kunnen. Wij hebben pas een nieuwe laptop, en die haalt 2 uur zonder adapter, als je er tenminste niet te veel mee doet. Terwijl mijn psp het soms 8 uur volhoud :dans: .

Dus een laptop aan de adapter houden is haast nodig om ermee te kunnen blijven werken.

Link to comment
Delen op andere websites

Sowieso vraag ik me af waarom je de laptop 24/7 in het stopcontact laat zitten? Dat is erg slecht voor de accu. Het is veel beter om de accu gewoon regelmatig zo leeg mogelijk te maken, dan kan je er langer van genieten. Tuurlijk, tijdens een game of een belangrijk document kan je de laptop gewoon in het stopcontact doen, maar een beetje nieuwe laptop geeft goed aan wanneer je de stekker in het stopcontact moet doen.

En inderdaad, zoals Nemean^inf al zei: de niet gebruikte stroom wordt in warmte omgezet en de accu kan echt niet verder dan het maximum opladen. Dus lekker de accu uitputten, dat is het beste (zeker als je hem voor de eerste keer gebruikt).

Link to comment
Delen op andere websites

Sowieso vraag ik me af waarom je de laptop 24/7 in het stopcontact laat zitten? Dat is erg slecht voor de accu. Het is veel beter om de accu gewoon regelmatig zo leeg mogelijk te maken, dan kan je er langer van genieten. Tuurlijk, tijdens een game of een belangrijk document kan je de laptop gewoon in het stopcontact doen, maar een beetje nieuwe laptop geeft goed aan wanneer je de stekker in het stopcontact moet doen.

En inderdaad, zoals Nemean^inf al zei: de niet gebruikte stroom wordt in warmte omgezet en de accu kan echt niet verder dan het maximum opladen. Dus lekker de accu uitputten, dat is het beste (zeker als je hem voor de eerste keer gebruikt).

Tja, het gaat om de laptop van me zus, die geeft er blijkbaar niet veel om en is denk ik gewoon te lui iedere keer de adapter uit stopcontact te halen. Ik vroeg me dus af of het stroomverbruik van zon adapter niet heel hoog is, wat onze hoge stroomrekening veroorzaakt :7 Maar dat stroomverbruik is dus niet zo heel hoog als de laptop niet aan staat.

En ik kan denk ik het beste die accu er gewoon uithalen, ze gebruikt toch alleen maar laptop op zelfde plek waar het altijd is aangesloten op stopcontact, zo wordt deze niet constant opgeladen.

Het punt met laptop batterijen is wel dat ze van begin af aan al niet heel veel kunnen. Wij hebben pas een nieuwe laptop, en die haalt 2 uur zonder adapter, als je er tenminste niet te veel mee doet. Terwijl mijn psp het soms 8 uur volhoud :dans: .

Laptopaccu is niet te vergelijken met psp accu. Laptop gebruikt 10 keer zo veel stroom, en heeft dus ook een kortere accuduur dan jouw psp.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn vader had zijn laptop, tijdens gebruik weliswaar, altijd in het stopcontact zitten. Na ongeveer een jaar of 3-4 is de accu duur bijna niks meer, binnen een kwartier is de accu leeg. Je kan het beste gewoon zo veel mogelijk de accu gebruiken en alleen maar als het nodig is opladen. Dit geld voor een laptop, maar ook voor een PSP.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn vader had zijn laptop, tijdens gebruik weliswaar, altijd in het stopcontact zitten. Na ongeveer een jaar of 3-4 is de accu duur bijna niks meer, binnen een kwartier is de accu leeg. Je kan het beste gewoon zo veel mogelijk de accu gebruiken en alleen maar als het nodig is opladen. Dit geld voor een laptop, maar ook voor een PSP.

zowiezo moet een laptop veel meer stroom geven naar de processor, harde schijf, moederbord, beeldscherm. Bij een PSP is alles kleiner en een veel makkelijkere OS die minder vraagt als bijvoorbeeld windows op een laptop.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...