Jump to content

MP3 muziek op je cd speler


Tomato

Recommended Posts

Dat ligt eraan.

Als je een wat nieuwere cd speler hebt is het vaak wel mogelijk.

Anders staat het wel ergens op de speler of in de handleiding.

Volgens mij kan je met elk brandprogramma wel voor een optie kiezen dat hij standaard in AAC, of een ander standaard cd formaat brand.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat ligt eraan.

Als je een wat nieuwere cd speler hebt is het vaak wel mogelijk.

Anders staat het wel ergens op de speler of in de handleiding.

Volgens mij kan je met elk brandprogramma wel voor een optie kiezen dat hij standaard in AAC, of een ander standaard cd formaat brand.

dus

met windows media player

kan ik mijn MP3 bestanden omzetten naar een "normaal" liedjesextensie ( klopt dat ? )

en daarmee kan ik dan op een cd branden.

welke extensie moet mijn bestand dan krijge ?

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Meeste brandprogramma's zetten bestanden automatisch om naar het goede bestand.

Je moet voor mp3 cd alleen de data branden (passen zon 150 liedjes op 1 CD) maar voor CD type dat jij wilt, moet je audio-CD mode branden (passen er ongeveer 20 nummers op).

Op plaatje staat uitleg hoe je moet branden (via windows media player).

brandenes6.jpg

Bewerkt: door Gta-killer
Link to comment
Delen op andere websites

Even for the record: elke (moderne) cd-speler speelt MP3 bestanden gewoon af. Mocht je daaraan twijfelen, dan kun je de handleiding van de CD-speler waarschijnlijk raadplegen.

Echter, het bestandsformaat is niet de enige bepalende factor in de vraag of je de CD zal kunnen afspelen. De manier van branden is veel belangrijker. Het is heel belangrijk dat je geen dataschijf maakt, maar een audio-cd. Op een dataschijf past gewoon 700MB aan muziek (en dat zijn toch aardig wat nummers), maar de kans wordt een stuk kleiner dat de CD speler het kan afspelen. Sommige CD spelers kunnen het overigens wel, maar lang niet allemaal. Hiervoor zou je dus even in de handleiding moeten kijken. Als je het als Audio-CD brandt past er veel minder muziek op, maar is de kans dat je het kunt afspelen wel bijna 100%. Branden als audio-cd kan met een standaard wizard van Windows, maar ook met programma's als Windows Media Player of met speciale programma's als Nero Burning Rom. Zelf brandt ik altijd met Nero.

Link to comment
Delen op andere websites

Even for the record: elke (moderne) cd-speler speelt MP3 bestanden gewoon af. Mocht je daaraan twijfelen, dan kun je de handleiding van de CD-speler waarschijnlijk raadplegen.

Echter, het bestandsformaat is niet de enige bepalende factor in de vraag of je de CD zal kunnen afspelen. De manier van branden is veel belangrijker. Het is heel belangrijk dat je geen dataschijf maakt, maar een audio-cd.

Een 'audio-CD' bestaat niet eens uit MP3-bestanden, maar uit uncompressed PCM (bekend als WAV) in een specifiek dataformaat, compleet anders vergeleken met data (wat maar uit 1 'track' bestaat).

Op een dataschijf past gewoon 700MB aan muziek (en dat zijn toch aardig wat nummers), maar de kans wordt een stuk kleiner dat de CD speler het kan afspelen. Sommige CD spelers kunnen het overigens wel, maar lang niet allemaal. Hiervoor zou je dus even in de handleiding moeten kijken.

Inderdaad kunnen veel moderne standalone CD-spelers gewoon data-CD's met MP3-files afspelen, maar inderdaad niet allemaal.

Als je het als Audio-CD brandt past er veel minder muziek op, maar is de kans dat je het kunt afspelen wel bijna 100%. Branden als audio-cd kan met een standaard wizard van Windows, maar ook met programma's als Windows Media Player of met speciale programma's als Nero Burning Rom. Zelf brandt ik altijd met Nero.

Elk programma wat het 'kan' doet het even goed, en wordt gedaan door de audiofile (MP3, WMA, Vorbis of zelfs FLAC) om te zetten naar het PCM-formaat -- en daarna te branden in dat specifieke formaat. Gewone .wav-files branden op een dataschijf zal dus niet werken.

Link to comment
Delen op andere websites

Oké, bedankt voor de aanvulling NTAuthority. Dat wist ik inderdaad niet. Heb het net allemaal eens nagezocht op internet. Blijkbaar maken WAV bestanden (klik) óók gebruik van PCM 'bitstream encoding' (klik), net als de Red Book standaard voor CDDA (Audio-CD's) (klik). Om WAV bestanden op een audio-cd te branden hoef je alleen maar de file headers te schrappen en wat overblijft, de PCM data, kun je rchtstreeks op de cd schrijven. Best interessant allemaal. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...