Jump to content

GTA 4, Nvidia 7900 series probleem


PabloV90

Recommended Posts

Woensdag 10 december 2008 heb ik GTA 4 (PC) gekocht.

Voordien goed gekeken naar de systeem eisen en vergeleken met mijn computer.

Microsoft Windows XP

Media Center Edition

Service Pack 3

Dell Inspiron XPS M1710

Intel® Core™2 CPU

T7200 @ 2.GHz

1.99 Ghz, 2.00 GB of RAM

NVIDIA GeForce Go 7900 GS

Memory Size: 256 MB

Version 5.71.22.16.13

1920x1200 True Color (32bit), 60 Hertz

Dan heb ik SP3 geüpdate, en nadien GTA kunnen installeren.

Een vlotte installatie, zonder enig probleem of Error.

Zelfs bij het opstarten en laden van het spel krijg ik geen enkele foutmelding te zien.

Allemaal positief dus.

Maar dan begon de ellende!!!

(1) Bij het instellen van de Graphics kreeg ik deze foutmelding: “RESOURCE USAGE 241/216 MB” WARNING: YOUR GRAPHICS SETTINGS ARE NEAR, OR EXCEED, THE SUGGESTED RESOURCE LIMITS FOR YOUR SYSTEL. IT IS RECOMMENDED THAT YOU REDUCE YOUR GRAPHICS SETTINGS IN ORDER TO RUN THE GAME OPTIMALLY.- Eigenaardig, want mijn geheugen is toch veel meer dan 216 MB (zie boven)?!

- Inmiddels zou ik hier al een oplossing voor gevonden hebben door een nieuwe snelkoppeling te maken met als doel = "C:\Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV\LaunchGTAIV.exe" -norestriction

Hier door kan ik toch mijn graphics aanpassen naar de gewenste grote.

- Gevonden dankzij = http://www.gtaforum.nl/index.php?act=Print...247&t=87924

(2) En dan het ergste probleem.

Het spel laadt zonder probleem en dan zie ik de wagen staan aan een pier ergens in de haven. Erg goed kan ik het allemaal niet zien. Enkel de radar is gedetailleerd weergegeven. Geluid hoor ik perfect, ik kan alle besturingen uitvoeren, … Het beeld trekt nergens op!!! Slechts enkele schaduwen en lichten zie ik (zie afbeelding). Met de muis de camera doen bewegen verloopt best snel, maar niet honderd procent vloeiend.

post-104598-1229028690_thumb.png

Is dit dan het beruchte probleem met de 7900 Nvidia series?

Ik heb hier iets van gelezen op de Rockstar Games – Support Home website --> http://www.rockstargames.com/support/req_support_detail.php?product=275%2C3%2CGrand+Theft+Auto+IV%2CPC%2CRockstar_Games%2Cgta4&submit=Submit

GTA heeft het ook over Nvidia 180.48? Is dit een update voor je grafisch kaart?

Ik heb al veel gelezen over mogelijke patches die te dowloaden zijn, maar de officiële ben ik nog niet tegengekomen. Wanneer is Nvidia of GTA van plan dit openbaar te stellen?

Ik weet dus niet wat ik precies moet gaan downloaden. Voor alle duidelijkheid, ik heb nog geen patch of update gedownload voor Nvidia of GTA.

Hopelijk kunnen jullie mij en vele andere mensen helpen met dit probleem.

Alvast bedankt voor jullie moeite.

Link to comment
Delen op andere websites

Goede informatie! En welkom op het forum!

Zoals je zelf waarschijnlijk al had ontdekt en/of wist, voldoen de specificaties van je computer maar net aan de minimale eisen van GTA:IV. Dat zal sowieso een factor zijn van de grafische weergave.

Wat je eerst kan doen is de nVidia update downloaden: nVidia Driver Update (beta). Ook in dit topic - Klik hier - staat veel informatie over fouten etc. Je kunt proberen om wat met de commando's te gaan knoeien (-safemode bijvoorbeeld).

Voor de rest wacht ik het af tot je de driver update hebt geinstalleerd. Succes.

Link to comment
Delen op andere websites

De nVidia Forceware 180.48 kun je hier vinden. mogelijk doet de aankomende patch ook wat aan je problemen.

Ok, bedankt.

Is dit al de officiële patch, of is het op eigen risico?

Mvg Pablo

Het is nog een beta versie van de patch, dat betekend dat het probleem misschien niet kan worden opgelost.

Ik heb een aantal reacties gelezen dat de patch veel problemen verhelpt qua framerates, dus ik zou het gewoon proberen.

Er zal spoedig ook een patch voor GTA IV uitkomen welke meer problemen verhelpt. De reden dat die er nu nog niet is, is dat Microsoft de patch nog moet goedkeuren.

Succes! :)

Mvg,

Flitskikker

Bewerkt: door Flitskikker
Link to comment
Delen op andere websites

Ok, bedankt.

Is dit al de officiële patch, of is het op eigen risico?

Mvg Pablo

Dit is de zijn de beta drivers voor GTA IV, en ja dit is een officiële website van nVidia.

Momenteel zijn ze bij nVidia hard aan het werk om deze drivers weer te verbeteren.

Link to comment
Delen op andere websites

Dit zag ik ook toen ik het voor het eerst speelde.

Nadat ik de resolutie iets had bijgesteld had ik wel goed beeld.

Iedere keer als ik weer een savegame laad krijg ik een zelfde soort beeld. Bij Graphics de resolutie aanpassen en ik kan weer verder.

Heb het spel nu al voor 50% uitgespeeld!

Ik heb wel iets betere pc als jouw.

Link to comment
Delen op andere websites

Inmiddels heb ik gewoon een update gedaan via HARDWARE DEVICE MANAGER voor mijn GeForce 7900GS.

De graphics waren toen al beter, maar nog steeds niet speelbaar.

Ik wacht dus op de patch van Nividia voor GTA4.

Maar ik krijg nog steeds de melding --> RESOURCE USAGE 241/216 MB

Wat bedoelen ze hier juist mee? Gaat dit over mijn videokaart of over mijn RAM geheugen?

Want mijn PF Usage bij Task Manager is tijdens het spel niet zwaar beladen, ik heb dus nog veel over.

Grtz

Bewerkt: door PabloV90
Link to comment
Delen op andere websites

Inmiddels heb ik gewoon een update gedaan via HARDWARE DEVICE MANAGER voor mijn GeForce 7900GS.

De graphics waren toen al beter, maar nog steeds niet speelbaar.

Ik wacht dus op de patch van Nividia voor GTA4.

Maar ik krijg nog steeds de melding --> RESOURCE USAGE 241/216 MB

Wat bedoelen ze hier juist mee? Gaat dit over mijn videokaart of over mijn RAM geheugen?

Want mijn PF Usage bij Task Manager is tijdens het spel niet zwaar beladen, ik heb dus nog veel over.

Grtz

Dat gaat over het dedicated videokaartgeheugen, wat bij jou dus wat overbelast wordt. Zoals het spel zelf al aangeeft is het beter om de instellingen wat omlaag te schroeven, in jouw geval helemaal tot het minimum. Dat kost namelijk al 210 mb, en dat past net zo te zien.
Link to comment
Delen op andere websites

Mag ik zowel de Patch van GTA installeren als die van Nvidia? [zijn deze geschikt voor notebook?]

En welke van Nvidia moet ik nemen? Op de site staan er 2 voor XP --> http://www.nzone.com/object/nzone_gtaiv_downloads.html

Zijn er nog mensen die ervaring hebben met 7900 GS Nvidia voor GTA?

Grtz

Bewerkt: door PabloV90
Link to comment
Delen op andere websites

Mag ik zowel de Patch van GTA installeren als die van Nvidia? [zijn deze geschikt voor notebook?]

En welke van Nvidia moet ik nemen? Op de site staan er 2 voor XP --> http://www.nzone.com/object/nzone_gtaiv_downloads.html

Zijn er nog mensen die ervaring hebben met 7900 GS Nvidia voor GTA?

Grtz

je moet de 1ste link aanklikken (aangezien je 32 bit hebt)

(je moet dus op Download GeForce Driver 180.84 (Win XP) klikken en niet op

Download GeForce Driver 180.84 (Win XP 64-bit) ;) )

Link to comment
Delen op andere websites

Dit helpt allemaal niets ook ik heb de nieuwste video drivers van Nvidia geinstaleerd maar het blijft allemaal hetzelfde. De haven uitrijden lukt prima ( op de allerlaagste settings) maar zodra ik die bult op kom verdwijnen er steeds meer textures. Ook als ik het eerste save house uitkom is de hele wereld verdwenen en het scherm blauw. Ook zweeft er van alles door de lucht zoals lantarenpalen en metro's. Mijn systeem voldoet ruim aan de eisen maar het ziet er gewoon niet uit. Ook de patch lost bij mij helemaal niets op sterker nog het is alleen maar slechter geworden geluid wat weg is en noem maar op.

post-104747-1229277793.jpg

Dit is wat ik te zien krijg. Nogmaals mijn systeem voldoet ruim aan alle eisen ik draai alle nieuwste games waaronder Far Cry 2, Crysis en Prince of Persia op de hoogste settings.

Bewerkt: door gamehater
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...