Jump to content

MSN link-virus


GTAgangsta

Recommended Posts

Hallo beste forumleden,

Sinds zonet heb ik een probleem op msn. Een contactpersoon stuurde dit:

htp://www.hi5.eu.com/id.php?=emailadres

Op de plaats van 'emailadres' kwam mijn msn adres te staan. Ik klikte op de links en toen deed msn heel raar, alsof hij naar iedere contactpersoon een berichtje verstuurde. Gelijk op de resetknop gedrukt, maar net krijg ik een berichtje van een contactpersoon dat ik zo'n link naar hem toe stuurde.

Ik kon hier nix aan doen en het ging helemaal automatisch.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Greetz

GTAgangsta

EDIT: Door systeemherstel te doen is het probleem nu opgelost!!:D

Bewerkt: door GTAgangsta
Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt een bekend soort MSN-virus. Je moet sowieso je pc scannen op virussen, spyware en malware, waarna je eventueel ook nog je MSN opnieuw zou kunnen installeren. Het zit alleen op je pc, dus als je ergens anders inlogt, zul je er geen last van hebben. Maar zoals ik al zei: begin eerst maar eens met scannen.

Op zulke links moet je dus ook nooit klikken. Waarschuw tevens diegene waarvan je de link kreeg, grote kans dat die ook dat virus heeft.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb ook eens zoiets gekregen, en daarvoor moest ik mijn PC weer opnieuw installeren. :duh: Het is zeker niet leuk, en klik nooit op een link waar je E-Mail adres bij staat! :)

Tja... Ik weet altijd wanneer het een virus is of niet :Y Want het is zoiezo een virus als het een andere taal is en maar één keer gezegd word en als je reageerd er niets gebeurd. Dit kreeg k net ook binnen en k heb meteen gemeld dat ze een virus heeft:

Hey deborahbielsma this site is giving away free walmart gift cards, but hurry before they are all gone, I already got mine so go get yours htp://emailadres.colzop.com
Link to comment
Delen op andere websites

Behalve dit link virus is er ook nog een ander MSN virus dat rondgaat waarvan ik weet. Deze stuurt je contactpersonen niet een simpel linkje, maar stuurt je meteen een bestand met daarin een virus. Het virus probeert je het bestand te laten accepteren door er een smoes bij te vertellen (in het engels) die zegt dat het een of andere leuke foto van je contactpersoon is. Als je dit dus ooit ziet, en het ziet er een beetje verdacht uit, accepteer het dan niet. Want dat is dus ook een virus.

Zelf heb ik gelukkig niet last van dit (en dat andere) virus, maar iemand bij mij op MSN heeft dat wel. (die probeert dus die bestanden te verzenden) Ik vond dat meer mensen dit wel even moesten weten. Vandaar deze post. Behalve die standaard dingentjes als virusscanner en opnieuw MSN installeren heb ik helaas geen tips voor je.

Link to comment
Delen op andere websites

Behalve dit link virus is er ook nog een ander MSN virus dat rondgaat waarvan ik weet. Deze stuurt je contactpersonen niet een simpel linkje, maar stuurt je meteen een bestand met daarin een virus. Het virus probeert je het bestand te laten accepteren door er een smoes bij te vertellen (in het engels) die zegt dat het een of andere leuke foto van je contactpersoon is. Als je dit dus ooit ziet, en het ziet er een beetje verdacht uit, accepteer het dan niet. Want dat is dus ook een virus.

Zelf heb ik gelukkig niet last van dit (en dat andere) virus, maar iemand bij mij op MSN heeft dat wel. (die probeert dus die bestanden te verzenden) Ik vond dat meer mensen dit wel even moesten weten. Vandaar deze post. Behalve die standaard dingentjes als virusscanner en opnieuw MSN installeren heb ik helaas geen tips voor je.

Zoiets had ik ook een keertje :Y ik kreeg ook wel eens die tekst meldingen in het Duits dat met Rapidshare te maken had. Ik wist dat het een virus was maar toch klikte ik om te testen. Ik heb het virus niet binnengehad omdat ik de pagina wegklikte voordat ie helemaal geladen was :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...