Sprunk Geplaatst: 12 december 2008 Rapport Geplaatst: 12 december 2008 (bewerkt) Hallo, Volgende week komt mijn nieuwe processor binnen. Ik heb een snelle gekocht i.v.m. GTA IV. Het is wel gewoon hetzelfde model (AMD Athlon 64 X2), alleen dan sneller (700Mhz om precies te zijn). Maar ik las in een ander topic dat het is aangeraden je PC te formatteren en Windows opnieuw te installeren. In hoeverre is dat nodig? En dan nog een vraag. Je moet je bios flashen voor de upgrade, maar hoe doe ik dat precies. Het is mijn eerste keer. Groeten, Sprunk Bewerkt: 12 december 2008 door Sprunk Reageren
gta-pilot Geplaatst: 12 december 2008 Rapport Geplaatst: 12 december 2008 Inweze is dit niet nodig. Het word aangeraden omdat het dan meteen goed met elkaar kan communiseren. Als je het zonder formatteren doet ben je even bezig maar naar een half uurtje ben je wel klaar. Dus inweze hoeft het niet. Reageren
Limbolander Geplaatst: 12 december 2008 Rapport Geplaatst: 12 december 2008 welke om precies te zijn? goede vraag eigenlijk, maar zou hem gewoon erin zetten, als je pc opstart zal je BIOS het waarschijnlijk vanzelf uitlezen, en denk ik dat het allemaal wel goed komt. Reageren
Sprunk Geplaatst: 12 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 12 december 2008 Het gaat om dit moederbord: Acer EM61SM/EM61PM De processor: De AMD Athlon 64 X2 5000+ (oude is de 3600+) Dus als ik hem erin doe, doet hij het gewoon doen. En daarna zal ik wel even de goede CPU driver downloaden, of hebben CPU's geen drivers die je kan downloaden? Groeten Reageren
Limbolander Geplaatst: 12 december 2008 Rapport Geplaatst: 12 december 2008 nah, alleen wat software voor softwarematig te overclocken enzo, maar das allemaal maar rotzooi, raadt je wel aan je moederbord drivers te updaten als je je nieuwe processor erin hebt zitten, gewoon om zeker te zijn, zal niet echt nodig zijn maar beter wel dan helemaal niet Reageren
Vansloneker Geplaatst: 13 december 2008 Rapport Geplaatst: 13 december 2008 Als het alleen om de kloksnelheid gaat en de processor is verder dezelfde en ook je moederbord veranderd niet dan verwacht ik geen problemen. Je hoeft niet opnieuw te installeren. Veel plezier ermee! Reageren
Sprunk Geplaatst: 14 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 14 december 2008 Het gaat alleen om de snelheid. Van de AMD Athlon 64 X2 3600+ naar de 5000+. Het model is hetzelde. En hij moet op mijn moederbord passen. Ik heb even gegoogled en mijn mobo is door Foxconn gemaakt, en ondersteund de Athlon 64, Athlon 64 X2 en sempron processors, dus ik neem aan dat de bios hem ook gewoon herkend. Reageren
.Spongerob. Geplaatst: 14 december 2008 Rapport Geplaatst: 14 december 2008 je HDD formateren na de installatie van een nieuwe cpu is b*llsh*t je zal mss je windows moeten herstellen omdat hij nog je oude cpu in zen systeem heeft staan maar formateren nee.. bios flashen doe je door middel van een opstartfloppy, hier zal je genoeg informatie kunnen vinden op google Reageren
Sprunk Geplaatst: 18 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 18 december 2008 Hij zit erin, mijn nieuwe CPU. Bij het opstarten van de PC ging alles goed, en bij het opstarten van Windows moest ik wel Windows opnieuw activeren omdat mijn PC te veel afwijkt van hoe hij is geregistreerd bij MS. Maar dat is ook gelukt. Bij DXDIAG staat ook mijn nieuwe CPU, dus ik neem aan dat bios-falshes en re-installs van Windows niet nodig is. Reageren
Limbolander Geplaatst: 18 december 2008 Rapport Geplaatst: 18 december 2008 nee, als je pc gewoon stabiel blijft draaien, dan is alles goed. Reageren
Vansloneker Geplaatst: 18 december 2008 Rapport Geplaatst: 18 december 2008 Daar hadden wij nog niet eens aan gedacht, Windows Activatie. Maar het is je gelukt, dus veel plezier met je opgewaardeerde computer! Reageren
Sprunk Geplaatst: 18 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 18 december 2008 Nou, ik merk bar weinig van de nieuwe CPU. Qua snelheid ben ik er niet echt op vooruit gegaan. En de FPS zijn ook niet echt omhoog gegaan. Je zou bijna denken dat er niets veranderd is. Reageren
Limbolander Geplaatst: 18 december 2008 Rapport Geplaatst: 18 december 2008 kijk eens in je BIOS, of de nieuwe FSB snelheden etc wel neer zijn gezet, nog beter, als dit gewoon op automatisch enzo staat, anders draai je dalijk met je nieuwe processor op de oude snelheden. Reageren
Sprunk Geplaatst: 18 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 18 december 2008 Op welke snelheiden hoort een 5000+ te werken? Ik weet alleen dat hij op 2600Mhz werkt (volgend systeeminfo werkt hij zelfs op 2611 Mhz ). Maar hoeveel de FSB is, zou ik echt niet weten. Reageren
Limbolander Geplaatst: 18 december 2008 Rapport Geplaatst: 18 december 2008 Op welke snelheiden hoort een 5000+ te werken?Ik weet alleen dat hij op 2600Mhz werkt (volgend systeeminfo werkt hij zelfs op 2611 Mhz ). Maar hoeveel de FSB is, zou ik echt niet weten. google eens op internet je precieze naam van je processor, om meer informatie te krijgen Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.