Jump to content

Formatteren na vervanging processor?


Sprunk

Recommended Posts

Hallo,

Volgende week komt mijn nieuwe processor binnen. Ik heb een snelle gekocht i.v.m. GTA IV. Het is wel gewoon hetzelfde model (AMD Athlon 64 X2), alleen dan sneller (700Mhz om precies te zijn).

Maar ik las in een ander topic dat het is aangeraden je PC te formatteren en Windows opnieuw te installeren. In hoeverre is dat nodig?

En dan nog een vraag. Je moet je bios flashen voor de upgrade, maar hoe doe ik dat precies. Het is mijn eerste keer. ^_^

Groeten,

Sprunk _O_

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Inweze is dit niet nodig. Het word aangeraden omdat het dan meteen goed met elkaar kan communiseren. Als je het zonder formatteren doet ben je even bezig maar naar een half uurtje ben je wel klaar. Dus inweze hoeft het niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Het gaat om dit moederbord: Acer EM61SM/EM61PM

De processor: De AMD Athlon 64 X2 5000+ (oude is de 3600+)

Dus als ik hem erin doe, doet hij het gewoon doen. En daarna zal ik wel even de goede CPU driver downloaden, of hebben CPU's geen drivers die je kan downloaden?

Groeten :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

nah, alleen wat software voor softwarematig te overclocken enzo, maar das allemaal maar rotzooi, raadt je wel aan je moederbord drivers te updaten als je je nieuwe processor erin hebt zitten, gewoon om zeker te zijn, zal niet echt nodig zijn maar beter wel dan helemaal niet ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Het gaat alleen om de snelheid. Van de AMD Athlon 64 X2 3600+ naar de 5000+. Het model is hetzelde.

En hij moet op mijn moederbord passen. Ik heb even gegoogled en mijn mobo is door Foxconn gemaakt, en ondersteund de Athlon 64, Athlon 64 X2 en sempron processors, dus ik neem aan dat de bios hem ook gewoon herkend.

Link to comment
Delen op andere websites

je HDD formateren na de installatie van een nieuwe cpu is b*llsh*t je zal mss je windows moeten herstellen omdat hij nog je oude cpu in zen systeem heeft staan maar formateren nee..

bios flashen doe je door middel van een opstartfloppy, hier zal je genoeg informatie kunnen vinden op google :)

Link to comment
Delen op andere websites

Hij zit erin, mijn nieuwe CPU.

Bij het opstarten van de PC ging alles goed, en bij het opstarten van Windows moest ik wel Windows opnieuw activeren omdat mijn PC te veel afwijkt van hoe hij is geregistreerd bij MS. Maar dat is ook gelukt. Bij DXDIAG staat ook mijn nieuwe CPU, dus ik neem aan dat bios-falshes en re-installs van Windows niet nodig is.

Link to comment
Delen op andere websites

Op welke snelheiden hoort een 5000+ te werken?

Ik weet alleen dat hij op 2600Mhz werkt (volgend systeeminfo werkt hij zelfs op 2611 Mhz :puh: ). Maar hoeveel de FSB is, zou ik echt niet weten. :N

google eens op internet je precieze naam van je processor, om meer informatie te krijgen :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...