Jump to content

Voorleesprogramma


Hackman

Recommended Posts

Beste leden,

Weet iemand een soort van programma die teksten kan voorlezen die ik dan bijvoorbeeld in kan voeren? Het liefst een gratis programma en met meerdere of een standaard 'stem', zo'n soort stem die ze ook vaak gebruiken in een Tomtom. Ik ben wel eens een soort van online spelletje die teksten kon voorlezen die je zelf kan invoeren alleen het nadeel daar aan was is dat de stem steeds verschillende hoogtes kreeg onder andere en het had niet een normale beschaafde stem wat ik dus juist wil. Verder weet ik niet meer waar dit spelletje zich bevindt en of het überhaupt nog bestaat..

Mvg Hackman!

Link to comment
Delen op andere websites

Windows XP en Vista hebben zo'n programmatje, kan je ergens in het Configuratiescherm vinden. In de klassieke weergave bij 'Van tekst naar spraak'. Maar daar komen geen vloeiende zinnen uit, en bovendien alleen in engels. Misschien kan je er wel een Nederlandse stem bij downloaden, maar dat weet ik zo niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn broer heeft dyslectie, en hij heeft een programmaatje wat Sprint Plus noemt.

Het is zeer geavanceerd, hij kan teksten voorlezen, samenvattingen maken, aanduiden wat jijzelf zegt en meer van die dingen. Maar ik denk dat het betalend is :N .

Maar er bestaan ook gratis progjes zoals readplease, deze lezen gewoon tekst voor :Y .

Link to comment
Delen op andere websites

Windows XP en Vista hebben zo'n programmatje, kan je ergens in het Configuratiescherm vinden. In de klassieke weergave bij 'Van tekst naar spraak'. Maar daar komen geen vloeiende zinnen uit, en bovendien alleen in engels. Misschien kan je er wel een Nederlandse stem bij downloaden, maar dat weet ik zo niet.

Kun je misschien iets specifieker zijn want op die manier vind ik het natuurlijk nooit. Verder weet ik nu nog niet waar het ongeveer bij staat in het configuratiescherm. En ik heb natuurlijk wel liever in het Nederlands hoewel ik dat niet in de hoofdpost heb vermeld, ik zei echter wel dat meerdere stemmen wel werden gewaardeerd.

Mijn broer heeft dyslectie, en hij heeft een programmaatje wat Sprint Plus noemt.

Het is zeer geavanceerd, hij kan teksten voorlezen, samenvattingen maken, aanduiden wat jijzelf zegt en meer van die dingen. Maar ik denk dat het betalend is :N .

Maar er bestaan ook gratis progjes zoals readplease, deze lezen gewoon tekst voor :Y .

Weet ik bijna wel zeker als je de opties ervan opnoemt. Echter heb ik enkel iets nodig dat bijvoorbeeld een zin voor kan lezen die ik dan in het programma intyp, niet hele webpagina's.

Weet iemand een programma die aan mijn eisen voldoet?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik wil het in het Nederlands, is dat nu nog steeds niet duidelijk?

Nou dan doe je toch 'tekst naar spraak'...

Is dat nou zo moeilijk om te vertalen? En je had trouwens niet heel duidelijk gezegd dat het in het Nederlands moest, hoor.

Lees de vierde post van dit topic eens door, daar zeg ik namelijk in eigen persoon dat ik een Nederlandse wil. Ik heb trouwens even opgezocht en vind een website die het voor me doet namelijk deze. Normaal had ik liever een programma gehad alleen dan zit ik waarschijnlijk vaker vast aan betalende programma's en ik denk dat ik met deze ook wel tevreden ben. Iedereen die me heeft geholpen in dit topic wordt bedankt!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...