Jump to content

Probleem met Grafische Kaart.


Ice Banana

Recommended Posts

Hoi iedereen, ben ik weer.

Ik heb even een vraag.

Sinds een aantal weken, ik denk al een maandje tot nu ongeveer zit ik met een erg irritant probleem. Het houdt in dat mijn computer spontaan afsluit na exact 30 minuten gamen. Hoe moet ik het uitleggen? Ehm,

Als ik bijvoorbeeld een game opstart, neem nu Battlefield 2 kan ik welgeteld ongeveer 30 minuten spelen. Als alles goed opgewarmt is, sluit mijn PC gewoon helemaal af. Zonder enige waarschuwing, zonder foutmelding, gewoon. Mijn beeldscherm sluit zich af, en als ik kijk naar mijn knop om de PC aan te leggen staat het lampje te blinken als gek. Het rare is, dat ik dan mijn PC volledig moet afsluiten met de schakelaar achteraan. En dan terug zo moet opstarten. Ik weet niet goed hoe ik dit moet uitleggen, omdat ik de kern niet weet van mijn probleem. Hetzelfde heb ik met Counter strike source. Ik kan wat spelen, maar dan sluit het spel na een half uurtje gewoon af, geen meldingen, geen excuses, geen fouten, gewoon het bureaublad. Het komt zelfs zo erg, dat ik zelfs Runescape niet kan spelen omdat het simpelweg gewoon ook mijn PC doet afsluiten.

Kan iemand me deftig uitleggen wat er eigenlijk aan de hand is, en hoe ik dit moet oplossen? Ik heb volgens mij alles al wat geprobeert. Van een volledige virus scan, tot een schijf defragmentatie die nu nog loopt.

Met groeten,

IB

Link to comment
Delen op andere websites

Waarschijnlijk de warmte in je PC. Wanneer een pc/laptop te warm wordt, sluit hij automatisch af om ervoor te zorgen dat de temperaturen niet té hoog worden zodat onderdelen zoals je videokaart of moederbord gaan smelten. Dit kan komen door bijvoorbeeld het gamen. Hoe zwaarder een game, hoe meer kracht hij moet zetten en dus warmer wordt. Veel stof in je PC zal ook niet echt veel meehelpen, dus een keertje goed uitstoffen helpt altijd :)

Je kan Everest Home gratis downloaden om je temperatuur pér onderdeel te bekijken. Download hier gratis.

Ik zou dus na ongeveer 20 min spelen, is je game uitzetten en je temperaturen checken :)

Bewerkt: door Kai-ShockWave
Link to comment
Delen op andere websites

Misschien is het handig om met 'Speedfan' de temperatuur in je computer te meten, grote kans dat het een heet boeltje word bij jou in je PC kast. Verder kan ik eigenlijk niks anders bedenken, maar het is duidelijk dat het een hardware-gerelateerde fout is.

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan proberen of je met een open kast langer kan spelen dan 30 minuten. Als dat zo is, is het ook een bevestiging dat je hardware te heet wordt. Mogelijk is een fan (ventilator) kapot en/of moet je er een nieuwe fan inzetten. Als je passieve koeling hebt, moet je misschien de koelpasta vervangen, maar dan moet je zeker weten dat het ook aan die hardware ligt (m.b.v. het hierboven beschreven programma Everest).

Link to comment
Delen op andere websites

Dat heb ik ook gedaan, het zij panneel van mijn kast eraf, omdat mijn videokaart gewoon verbrand als de kast dicht is. Dus het help weldegelijk. Maar, er komt dan wel veel meer stof in je kast, wat je regelmatig even weg moet halen.

Link to comment
Delen op andere websites

koop een fatsoenlijke kast, die goede airflow biedt, zoals de coolermaster centurion 5, die door de voorkant al veel lucht laat, en bouw er wat extra fan's in mocht dat nodig zijn.

Tevens als je een moederbord hebt dat een of ander fancontrol programma ondersteund dan kan je dit vaak veranderen via je BIOS, zou het dan op performance zetten, of gewoon uit zetten zodat alle fans in je kast op volle toeren draaien.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...