Jump to content

Mooie computer, of goedkoper door zelf samenstellen?


Gta-killer

Recommended Posts

4Core1600-D800

1. LGA 775 for Intel® Core™ 2 Extreme / Core™ 2 Quad / Core™ 2 Duo / Pentium® Dual Core / Celeron®, supporting Penryn Quad Core Yorkfield and Dual Core Wolfdale processors

2. Intel® G31+ ICH7 Chipsets

* Compatible with all FSB1600/1333/1066/800MHz CPUs

* Supports Dual Channel DDR2 800/667 (2 x DIMM slots) with max. capacity up to 4GB

* Intel® Graphics Media Accelerator 3100, DirectX 9.0, Max. shared memory 384MB

* 1 x PCI Express x16 slot

* 4 x SATAII 3.0 Gb/s connectors

* 1 x WiFi/E header

* Windows® Vista™ Premium 2007 Logo Ready

ja het past gewoon, tevens snap ik niet dat je gebruik gaat maken van een muis en toetsenbord van een tientje bij zon pc ^^ maargoed, persoonlijk he.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoor net op school dat Asrock (moederbord dat ik eerder wilde) geen goed merk is, heb dus besloten een Asus te nemen. Dan kom ik op de vogende hardware uit:

Moederbord: Asus P5QPL-VM

Non-ECC Yes

Type geheugen DDR 1066/800/667

Compatibele processors Core2 Quad/Core2 Extreme/Core2 Duo/Pentium® D/Celeron dual-core/Celeron

Ondersteuning voor processor FSB 1333/1066/800 MHz

Moederbord form factor uATX

Harde schijf: Western digital Caviar GreenPower 640GB

Harde schijf-interface Serial ATA II

Videokaart: CLUB3D VGA PCIe 512MB ATI 4850 Overclock DDR3 2x DVI DirectX 10.1

Soort aansluiting PCI Express x16

DVD Brander: Samsung 22x DVD±RW SATA Writer Bulk Beige

Aansluiting Serial ATA

Werkgeheugen: Kingston 2GB, 800MHz, DDR2, Non-ECC, CL5, DIMM 240-pin

Intern geheugentype DDR2-SDRAM

Model DIMM 240-pin

Kloksnelheid bus 800MHz

ECC No

Processor: Intel Core 2 Duo E8400 3 00GHz Boxed

Processorfamilie Intel Core 2 Duo

Processorsocket Socket 775

Front-side bus processor 1333MHz

Al deze dingen lijken mij wel goed met elkaar te werken, of heb ik iets over hoofd gezien wat ook belangrijk is of het wel samen zal werken?

Verder heb ik nog een kast en voeding nodig.

Ik had zelf deze gevonden:

AOpen Midi T H500A (Case: beige Panel: beige) 450Watt PSU 3x SATA Front Access:USB Audio 1394

450 watt lijkt me wel genoeg, en 3 sata is ook genoeg.

Alleen 3 dingen die ik me afvraag:

- Past in deze kast wel een micro ATX moederbord, want dat kan ik nergens op internet vinden

- Zou de voeding wel op het moederbord passen, want je hebt vaak van 20 pinnen, of 24, dat het een niet past ofzo

- Videokaarten hebben dacht ik ook een stekkertje uit voeding nodig, heeft bijna iedere voeding dat wel? of moet dat er echt bij staan als voeding dit heeft?

Link to comment
Delen op andere websites

ja dat past allemaal, mATX is gewoon een wat kleiner moederbordje, maar dit past gewoon in een miditower, heeft een vriend van mij ook.

let wel op dat vooringebouwde voedingen vaak niet zo super zijn, en volgens mij moet je toch echt minimaal 500watt hebben voor die grafische kaart, zou dat voor de zekerheid nog even opzoeken :), wel netjes dat je precies alle informatie erbij hebt gezet, maakt het makkelijker voor ons :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

ja dat past allemaal, mATX is gewoon een wat kleiner moederbordje, maar dit past gewoon in een miditower, heeft een vriend van mij ook.

Levert dat dan geen problemen op qua waar de grafische kaart uit komt? dus dat de uitgang van videokaart gewoon op de goede plek komt in de kast waar het hoort?

En verder heb ik nog een nieuw moederbord gevonden dat veel goedkoper is, maar wel gewoon van asus:

Asus P5KPL-AM/PS

Non-ECC Yes

Type geheugen DDR2 1066/800/667

Compatibele processors Intel® Core2 Extreme/Core2 Quad / Core2 Duo / Pentium® D / Pentium® 4 / Celeron® D / Celeron

Ondersteuning voor processor FSB 1600/1333/1066/800 MHz

De processor en werkgeheugen werken er wel goed mee.

Weet dus eigenlijk niet waarom er zon groot prijsverschil inzit (20 euro verschil) (misschien geen onboard video?) maar ik heb dan dus liever de goedkopere als die net zo goed is.

Duurder moederbord heeft trouwens wel 4 werkgeheugensloten, terwijl de goedkopere er maar 2 heeft. Maar 4 GB werkgeheugen vind ik toch wel genoeg.

Link to comment
Delen op andere websites

asus P5Q is iets beter als de P5K, maar zoveel scheelt het niet, en voor die 20 euro meer zou ik gewoon die P5Q halen ;)

met je kast en moederbord, dat kan je niet vooruit zeggen, of iemand moet net dezelfde moederbord + kast gehad hebben als jou, dat wordt dus gewoon uitproberen maar denk wel dat het gaat lukken, in de CM centurion 5 heb je best wel veel plaats ;)

Bewerkt: door Scrtz
Link to comment
Delen op andere websites

Dit wordt het:

pc4hr2.jpg

Heb goed alles gecontroleerd, en als het goed is werkt alles goed samen.

Dus als niemand er nog fouten in ziet ga ik het zo meteen bestellen.

En dan nog hopen dat het in elkaar zetten beetje lukt, heb ik nog nooit eerder gedaan :$ maar kan evt hulp erbij krijgen als het niet lukt.

Bewerkt: door Gta-killer
Link to comment
Delen op andere websites

Dit wordt het:

pc4hr2.jpg

Heb goed alles gecontroleerd, en als het goed is werkt alles goed samen.

Dus als niemand er nog fouten in ziet ga ik het zo meteen bestellen.

En dan nog hopen dat het in elkaar zetten beetje lukt, heb ik nog nooit eerder gedaan :$ maar kan evt hulp erbij krijgen als het niet lukt.

Hoeveel werkgeheugen heeft deze pc?

Ziet er leuk uit.

Kan deze GTA IV aan?

Link to comment
Delen op andere websites

Hoeveel werkgeheugen heeft deze pc?

Ziet er leuk uit.

Kan deze GTA IV aan?

2 x 2 GB dus 4 GB werkgeheugen

Kan zoiezo GTA 4 wel aan, met de HD4850 en een dual core op 3 gHz moet dat geen probbleem zijn lijkt mij..

EDIT: heb ff naar gta 4 systeemeisen gekeken, en hij zit overal hoger dan aanbevolen systeemeisen (behalve processor, maar zit er echt niet ver onder)

Trouwens, ik koop deze computer niet om gta 4 op te spelen he? zou leuk zijn keertje uit te proberen hoe de pc versie eruit ziet, maar zou zonde zijn om helemaal opnieuw te beginnen terwijl ik rang 9 ben op de ps3 ;)

Bewerkt: door Gta-killer
Link to comment
Delen op andere websites

let wel op dat je windows xp 64 bit of windows vista nodig hebt om de volledige 4 gb ram te gebruiken.

Ja, had ik al eens eerder gehoord, maar zitten er verder nog voordelen of nadelen aan 64 bit vista? want vriend van me had dvdtje liggen met 64 bit vista erop, die ik zou kunnen gebruiken.

Ik had wel gehoord dat sommige spellen op 64 bit versie niet werken, of dit klopt en hoe erg dit is weet ik niet.

Link to comment
Delen op andere websites

let wel op dat je windows xp 64 bit of windows vista nodig hebt om de volledige 4 gb ram te gebruiken.

Ja, had ik al eens eerder gehoord, maar zitten er verder nog voordelen of nadelen aan 64 bit vista? want vriend van me had dvdtje liggen met 64 bit vista erop, die ik zou kunnen gebruiken.

Ik had wel gehoord dat sommige spellen op 64 bit versie niet werken, of dit klopt en hoe erg dit is weet ik niet.

heb er zelf ( helaas ) geen ervaring mee, dus dat wordt gewoon uitproberen, maar hedendaagse spellen zullen er zeker wel op werken.

Link to comment
Delen op andere websites

let wel op dat je windows xp 64 bit of windows vista nodig hebt om de volledige 4 gb ram te gebruiken.

Ja, had ik al eens eerder gehoord, maar zitten er verder nog voordelen of nadelen aan 64 bit vista? want vriend van me had dvdtje liggen met 64 bit vista erop, die ik zou kunnen gebruiken.

Ik had wel gehoord dat sommige spellen op 64 bit versie niet werken, of dit klopt en hoe erg dit is weet ik niet.

heb er zelf ( helaas ) geen ervaring mee, dus dat wordt gewoon uitproberen, maar hedendaagse spellen zullen er zeker wel op werken.

Ga toch 32 bit versie nemen, want 'slechts' 0,5 gb van je werkgeheugen kan dan niet gebruikt worden, terwijl je voor de rest een hoop problemen krijgt.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...