Jump to content

Probleem met netwerk


Wanted

Recommended Posts

Hallo,

Laatst heb ik een nieuwe pc aangeschaft, en alles is lekker soepel verlopen, behalve het netwerk. Ik heb nou wel verbinding, maar dat is maar 10 Mbps. Hij hoort volgens mij op 100 Mbps te staan. Als ik bij de instellingen van NVIDEA nForce Networking Controller kijk, bij Speed & Duplex settings, staat hij op 10 MB Half duplex. Als ik in die lijst 100 MB Full duplex aanklik, en op toepassen klik, dan zegt hij dat de netwerk kabel niet is aangesloten. Terwijl dat wel zo is! Ook als ik het op Full Autonegotiation zet, dan zegt hij weer dat de kabel niet is aangesloten. Alleen als ik hem op 10 Mb Half duplex zet, dan doet hij het, maar dan heb ik een hele lage snelheid (100 kb/s terwijl hij 1000 kb/s zou moeten zijn).

Ik heb al een tijdje op internet gezocht wat de oplossing hiervoor is, maar ik heb tot nu toe niets gevonden.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Alvast Bedankt!

MVG,

Wanted

P.S. dit bericht heb ik rechtstreeks gekopieerd van Tweakers, ik denk dat men hier ook wel verstand van heeft.

Link to comment
Delen op andere websites

Mag ik vragen wat voor internetkabel jij gebruikt? Misschien kan het daar aan liggen.

UTP-kabels werken altijd prima :)

Gewoon een normale kabel, maar daaraan licht het niet aan. Ik heb namelijk ook al geprobeerd om een andere internetkabel aan te sluiten, en dan heb ik nog steeds het probleem.

EDIT:Ik was even vergeten te zeggen dat ik de kabel ook aangesloten heb, op een andere computer, en daar had ik wel gewoon 100 Mbps

Bewerkt: door Wanted
Link to comment
Delen op andere websites

heb je je moederbord drivers geinstalleerd? en dan vooral die van je ethernet

Oeps, sorry voor de late reactie.

Mijn moederbord drivers zijn zeker weten geïnstalleerd. Heb ik gedaan via een cd die ik bijgeleverd kreeg.

Ben trouwens iets verder, ik heb het voor elkaar gekregen dat de snelheid nu rond de 400 kb/s is. Maar dat is jammer genoeg nog steeds niet de 1 mb/s die ik hoor te hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...