Jump to content

Virus: autorun.inf


joppie

Recommended Posts

Ik heb een virus in me pc...

Path: autorun.inf

Het is een virus dat in je USB poort zit ofzo...

Als ik me USb stick in de pc stop, is die gelijk besmet..

Ik krijg heel de tijd een schermpje waarin dit gemeld wordt:

post-38706-1229286518.jpg

Weet iemand hoe ik dit kan verwijderen??

Zal dit filmpje me kunnen helpen?

Ik infecteer hiermee ook andere pc's dus wie weet hoe ik dit z.s.m. kan verwijderen?

Heel erg bedankt alvast!

Bewerkt: door joppie
Link to comment
Delen op andere websites

[offtopic] ik denk dat dit meer in de softwarehoek past ;)[/offtopic]

>>> Door Thundercover: Dat denk ik ook. :)<<<

verder is dat filmpje een goede begelijder, je zou het idd kunnen proberen, mocht dit niet werken superantispyware downloaden en laten draaien :)

Link to comment
Delen op andere websites

Zoals Wesley al zei, gebruik gewoon >>Malwarebytes Anti-malware<<, een gratis antivirus/malwarescanner.

Laat de besmette USB's in hun drive zitten, en doe een volledige scan met Mbam. zorg dat alle schijven zijn aangevinkt.

Pas wel op, zo'n scan kan tot 2 uur duren. Bij afloop krijg je alle geïnfecteerde files op een rijtje. Kies dan 'verwijder geselecteerde' en dan verplaatst Mbam de virussen naar quarantaine.

daarna moet je misschien je PC heropstarten, doe dat dan gewoon. Ik hoop dat je er dan vanaf bent.

EDIT: misschien is het beter dat je eerst doet zoals in de video. als je er dan nog niet compleet vanaf bent, kan je Malwarebytes gebruiken. :Y

:cya:

Bewerkt: door senneken
Link to comment
Delen op andere websites

krijg je zulke meldingen vaker in de map C:/Windows?

Krijg je ook popups?

Als dat zo is weet ik al wat de boosdoener is

Een virus in autorun.inf, dat heb je goed voor elkaar, volgens mij is dat het bestand dat ervoor zorgt dat windows opstart

Link to comment
Delen op andere websites

Met Mbam scannen ging niet na een tijdje ging de pc vanzelf uit.

----

@wesley123: inderdaad ik krijg erg veel popup's en altijd van hetzelfde bestand een melding... altijd autorun.inf

En me windows start trouwens prima op nergens problemen mee.

Net als nu als ik m'n USB maar niet gebruik dan gebeurt er verder niets, alleen als ik iest in de USB poort stop.

----

@senneken: dat ga ik ook even proberen.

----

Ok, ik heb nu 2 USB sticks (waren besmet denk ik) geformatteerd en ik krijg geen meldingen meer!!

Gisteren heb ik het filmpje gevolgd uit de eerste post van mij en dat heeft denk ik gewerkt!

Als ik nu een stick erin doe, start die gelijk die schijf op en dan kan ik zo bestanden erin gooien! perfect!

Ik laat me USB er even inzitten zodat ik zeker wet dat als er geen melding meer komt het mss opgelost is.

Me pc gaat trouwens helemaal leeg in de vakantie en weer helemaal opnieuw installeren.

-kleine update-

Hij vond weer wat:

post-38706-1229364782.jpg

iemand enig idee?

Bewerkt: door joppie
Link to comment
Delen op andere websites

Met Mbam scannen ging niet na een tijdje ging de pc vanzelf uit.

Heb je dit ingesteld (dat je PC na een bepaalde tijd niets doen op Stand-By gaat)? Anders verhelp je dit zo:

  1. Ga naar Bureaublad
  2. Klik Rechts en dan op Eigenschappen
  3. Ga naar Schermbeveikiging (tabblad) en klik in dat tabblad op 'Energie...'
  4. Hier kun je alles instellen. Kies dan bij Systeem op Stanb-by/slaapstand uitschakelen 'Nooit'
  5. Nu moet dit zijn verholpen

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je dit ingesteld (dat je PC na een bepaalde tijd niets doen op Stand-By gaat)? Anders verhelp je dit zo:

  1. Ga naar Bureaublad
  2. Klik Rechts en dan op Eigenschappen
  3. Ga naar Schermbeveikiging (tabblad) en klik in dat tabblad op 'Energie...'
  4. Hier kun je alles instellen. Kies dan bij Systeem op Stanb-by/slaapstand uitschakelen 'Nooit'
  5. Nu moet dit zijn verholpen

Dat staat goed, maar het gebeurt gewoon zomaar soms om de 5 minuten soms duurt het wel een paar uur...:S

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je dit ingesteld (dat je PC na een bepaalde tijd niets doen op Stand-By gaat)? Anders verhelp je dit zo:

  1. Ga naar Bureaublad
  2. Klik Rechts en dan op Eigenschappen
  3. Ga naar Schermbeveikiging (tabblad) en klik in dat tabblad op 'Energie...'
  4. Hier kun je alles instellen. Kies dan bij Systeem op Stanb-by/slaapstand uitschakelen 'Nooit'
  5. Nu moet dit zijn verholpen

Dat staat goed, maar het gebeurt gewoon zomaar soms om de 5 minuten soms duurt het wel een paar uur...:S

Heb je een Desktop PC (met een kast) of heb je een laptop?

Link to comment
Delen op andere websites

Pas op! Je hebt te maken met 1 van de vele 'rouge anti-spyware software' programma's uit de Smitfraud familie! Gooi er snel een scan over, want die trojaanse paarden van een Smitfraud kunnen er voor zorgen dat alles weg is.

Link to comment
Delen op andere websites

Pas op! Je hebt te maken met 1 van de vele 'rouge anti-spyware software' programma's uit de Smitfraud familie! Gooi er snel een scan over, want die trojaanse paarden van een Smitfraud kunnen er voor zorgen dat alles weg is.

dus dat betekent dat die anti spyware dus zelf malware is?

Link to comment
Delen op andere websites

Spywarefighter is bij mijn weten nog altijd een officieel malwareprotector.

Tenzij je die software niet hebt geïnstalleerd, en dan zou het inderdaad om een fake alert gaan, en zou ik snel eens een malwarescanner laten scannen. En probeer desnoods nog eens met malwarebytes, misschien valt dan de pc niet uit.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...