Jump to content

Autochck program not found - Skipping AUTOCHECK


joshoon

Recommended Posts

Hij is namelijk nog niet gereleased. Dus het lijkt me dat je Vista bedoeld en geen 7.

Nee, puur Windows 7.

En veel sneller :puh:

Maar even ontopic.

Mijn boot.ini is alsvolgt:

[boot loader]

timeout=3

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS

[operating systems]

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP " Microsoft Windows XP

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /NOEXECUTE=OPTIN /FASTDETECT /TUTAG=QDRS59 /KERNEL=TUKERNEL.EXE

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition (TuneUp Backup)" /NOEXECUTE=OPTIN /FASTDETECT /TUTAG=QDRS59-BAK

c:\CMDCONS\BOOTSECT.DAT="Microsoft Windows XP Herstelconsole" /CMDCONS

Ik weet niet exact welk nummer partitie station G:\ heeft.

Ik heb C:\, D:\ en G:\

Dus ik neem aan 3?

moet ik dan dit bijvoegen?

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\Windows="Windows 7 " Windows 7

En dat boot.ini er dan vervolgens zo uit komt te zien?

[boot loader]

timeout=3

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS

[operating systems]

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP " Microsoft Windows XP

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\Windows="Windows 7 " Windows 7

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /NOEXECUTE=OPTIN /FASTDETECT /TUTAG=QDRS59 /KERNEL=TUKERNEL.EXE

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition (TuneUp Backup)" /NOEXECUTE=OPTIN /FASTDETECT /TUTAG=QDRS59-BAK

c:\CMDCONS\BOOTSECT.DAT="Microsoft Windows XP Herstelconsole" /CMDCONS

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 34
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • joshoon

    15

  • KillerZero86

    11

  • .Senne

    5

  • wesley123

    2

Popular Days

Top Posters In This Topic

Je zou dat truckje kunnen proberen. Als het misgaat moet je Windows nog een keer opnieuw installeren, maar je weet nu hoe het moet nietwaar :D :D .

En ja, ik weet nu hoe ik mijn boot.ini kan rebuilden als het fout gaat.

Bewerkt: door Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

Met behulp van EasyBCD kan je weer een dualboot. Zorg dat je in het Add/Remove Entries gedeelte bent en dan kan je het tweede besturingssysteem toevoegen. Overigens denk ik dat je eerst het opstarten van Windows 7 moet herstellen en daarop het programma moet installeren en gebruiken, aangezien Windows 7 waarschijnlijk een andere bootloader heeft. Daardoor kan je niet je huidige boot.ini veranderen!

Link to comment
Delen op andere websites

Met behulp van EasyBCD kan je weer een dualboot. Zorg dat je in het Add/Remove Entries gedeelte bent en dan kan je het tweede besturingssysteem toevoegen. Overigens denk ik dat je eerst het opstarten van Windows 7 moet herstellen en daarop het programma moet installeren en gebruiken, aangezien Windows 7 waarschijnlijk een andere bootloader heeft. Daardoor kan je niet je huidige boot.ini veranderen!

Het programma werkt niet, ben er ook een poosje mee wezen kloten.

Hij geeft de inhoud aan zoals mijn boot.ini voorheen was.

Wat dus niet klopt...

En ook al ik veranderingen aanbreng, en ik kijk via kladblok in de boot.ini zie ik er ook geen veranderingen aan.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...