Jump to content

xp instaleren...


mike112

Recommended Posts

hey,

ik heb een pc met windows vista, en ik wil windows xp als duel boot want ik kan zo geen gta san andreas spelen met vista. ik had gelezen dat je een sata driver moet hebben voor xp als je een sata harderschijf hebt, maar ik kan hem niet vinden.

btw als je weet hoe je gta sa met windows vista kunt spelen post het dan hier

Link to comment
Delen op andere websites

Als jij XP en Vista samen wilt laten dualbooten, mooet je 2 harde schijven hebben (hoeft net per sé fysiek, maar is wel handiger). Vervolgens moet je eerst XP op de ene HD/partitie zetten dan Vista op de andere (in die volgorde !zeer belangrijk!). Je hebt hiervoor verder geen drivers nodig naar mijn weten. En ik heb het gedaan dus ik kán het weten.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb ergens gelezen dat je ook Windows XP kan installeren terwijl er nog Vista op zit. Als de installatie voltooid is herstel je Windows Vista met CD.

Maar het inderdaad handiger en logischer zoals KillerZero al zegt om eerst Windows XP te installeren en dan Windows Vista erbovenop.

EDIT: Hier is een handige NL tutorial

Bewerkt: door Woetsha
Link to comment
Delen op andere websites

Ja sa doet het ook bij mij nu :D ( na 5 maanden )

Maar het is gewoon een feit dat vista slecht voor gamers is, en ik heb een pc die alleen maar eSata hd's kan zien :| dus een IDe hd kopen heeft ook geen zin. Boven dien draait mijn hd nu 10000Rpm dat is extreem snel, mocht iemand een IDe hd zien die ook 10000Rpm heeft zegt het dan ff :)

idd, kloot gewoon wat aan in de compatibiliteitsmogelijkheden, dus als windows XP laten draaien etc,..

Ik heb gewoon een hd van 80gb voor m'n os ( 10000Rpm )

En een hd intern van 500gb voor programma's en games ( 7200rpm )

En een extrene hd 500gb NDAS voor netwerk in huis en nog wat zooi van mij ( 10000Rpm 3GB/Sec )

Bewerkt: door mike112
Link to comment
Delen op andere websites

Met XP haal je vaak wel wat performance winst met games, maar XP ondersteund quad core niet zo goed. In ieder geval, de nieuwe i7 serie van Intel draait niet geweldig op XP.. :7

Erm ik weet echt niet waar je dat op gebaseerd hebt dat XP quadcore niet zo ondersteund?

Misschien de i7 serie niet nee, omdat die nog relatief nieuw zijn, maar andere quadcores wel. Er zijn alleen enkel programma's die meer als 2 cores ondersteunen.

Bewerkt: door Scrtz
Link to comment
Delen op andere websites

Vista is zeer goed voor games! Het heeft DirectX 10, een gameslijst en heel veel andere mogelijkheden voor games...Banane49.gif

gameslijst, ook weer zon loos iets, waar heb je een bureaublad voor? juist ja om snelkoppelingen van programma's en games op te zetten.

en directx10 ondersteund geeneens elk spel, en zo'n verbetering is het geeneens..

Link to comment
Delen op andere websites

gameslijst, ook weer zon loos iets, waar heb je een bureaublad voor? juist ja om snelkoppelingen van programma's en games op te zetten.

en directx10 ondersteund geeneens elk spel, en zo'n verbetering is het geeneens..

Nu is de 'Games Explorer' ook een zeer nutteloze feature -- ik heb er 6 keer GTA San Andreas in staan -- maar datzelfde zeg ik ook van het bureaublad -- ik start persoonlijk alle spellen via WinKey+R, jep, erg geeky. Verder gebruik ik toch Vista, en nee, ik heb geen DX10-compatible graphicsaccelerator.

Link to comment
Delen op andere websites

gameslijst is wel weer een van de zovele mooie features van windows die zo verschrikkelijk nutteloos zijn, snap niet dat mensen zo moeilijk gaan doen als ze met bijvoorbeeld bureaublad al programmas in 2 klikjes kunnen opstarten, waarom dan eerst zon achterlijke gameslijst openen en al die andere kraam die windows je meelevert.

Zelfde geld voor al die "hotkeys" op toetsenborden, ook zo nutteloos als maar wat om shortcuts op je toetsenbord te gaan binden.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...