Jump to content

Windows XP


xxRolie.

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb een nieuwe notebook gekregen en daar stond Windows XP op.

Mijn vader en ik instaleren een virus scan en dan moet je de computer opnieuw opstarten.

Dat hebben wij gedaan en toen konden wij niet meer inloggen.

Mijn vader drukte toen meteen bij het opstarten op F8 en zo kon hij via de veilige modus ofzo Xp weer terug zetten toen die wel goed werkte.

Toen deed hij het dus weer en gingen wij weer verder met installeren..

En toen moesten we weer opnieuw opstarten..

En toen konden we weer niet inloggen.

Je klikte op je naam in het begin.. Dan komt er te staan dat je wordt aangemeld.. Je ziet dan eventjes je bureaublad zonder snelkoppelingen en dan staat er dat je weer wordt afgemeld..

F8 en F6 enzo werken ook allemaal niet..

Weet iemand hoe dit opgelost kan worden?

Wij snappen er thuis helemaal niks meer van!

Groetjes, xxRolie.

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm... Dat is opzich heel vreemd, xxRolie.

Kun je niet effe naar ''Deze Computer'' gaan, en vervolgens de harde schijf bekijken?

Dat kan dus ook weer niet..

Ik kan daar helemaal niet komen.

Ik kan zegmaar zien de accounts van XP..

Dan klik je daar op en normaal gesproken ga je dan naar je bureaublad toe..

Maar ik kom niet eens op mijn bureaublad.. :(

Maar goed..

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan als je Windows opstart op F8 drukken en vervolgens naar Veilige Modus gaan. Daar staat een account genaamd Administrator en daar kan je alleen met de installatie (of eventueel een tijdje nadien) dat wachtwoord veranderen.

Met Vista is dat wel zo goed als weg gelegd, omdat je een code in CMD.EXE moet gebruiken om dat in te schakelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien staat de Log off-file in de opstartmap. :7

Kan je niet snel op Cntr + Alt + Del drukken als je bent ingelogd?

@hieronder: als de Log off-file in de opstartmap staat wordt je gewoon afgemeld, en als je op Cntr + Alt + Del drukt, kom je inderdaad in Taakbeheer, waar je in Processen het afmelden wel zal kunnen beëindigen.

Bewerkt: door TomHagen
Link to comment
Delen op andere websites

Okee, volgens mij snappen jullie het probleem niet helemaal.

Ik kan helemaal niks doen.

Ik doe de pc aan en dat gaat goed maar, dan zie je met grote letters 'Welkom' aan de linkerkant in het midden. Dat hoort ook zo, aan de rechter kant staan dan de acounts van de personen. Wanneer ik op welk account dan ook klik word ik eerst aangemaald (tenminste dat staat er) Maar ik zie alleen nog mijn bureau achtergrond (alleen het plaatje en geen snelkoppelingen) en dan word ik weer meteen afgemeld en zo gaat het de hele tijd overnieuw! :S :(

Link to comment
Delen op andere websites

Kan je wel in de veilige modus, zoals al eerder in het topic was aangegeven?

Wanneer ik bij het opstarten F8 indruk krijg ik wel zo'n lijst van wat je wil maar, wanneer ik een keuze gemaakt heb en ik ga naar dat regeltje toe en druk op enter gaat hij weer gewoon naar al die accounts toe en kan ik verder niks.. Als ik er dan weer op klik meld hij zich even later weer gewoon af.

Link to comment
Delen op andere websites

Is Windows herstellen een optie?

Dat zou ik nog even proberen, maar het is volgens mij een fout die veel door virussen veroorzaakt word. Formatteren en opnieuw installeren zou ik zeggen.

Wat bedoel je dan met formatteren?

Windows herstellen doet het ook niet..

Link to comment
Delen op andere websites

Is Windows herstellen een optie?

Dat zou ik nog even proberen, maar het is volgens mij een fout die veel door virussen veroorzaakt word. Formatteren en opnieuw installeren zou ik zeggen.

Wat bedoel je dan met formatteren?

Windows herstellen doet het ook niet..

Je harde schijf weer helemaal leegmaken, en Windows er nog een keertje opzetten.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...