Jump to content

Dualboot werkt niet meer


joshoon

Recommended Posts

Dan blijft er echt nog maar 1 mogelijkheid over: je pc formatteren. Want om je pc zover te krijgen dat hij een keuze wil gaan maken uit 7 & XP moet je in Windows 7 instellen dat dit gebeurt. Waarom? Om dat XP 7 niet herkent, en andersom wel, dus moet alles uit 7 komen. Ik had een dergelijk probleem met XP & Vista herinstalleren van Vista verhielp dit probleem. Maar aangezien 7 niet opnieuw wil installeren, zie ik maar 1 mogelijkheid:

Formatteren

Het kwam door het rebuilden van boot.ini in herstelconsole

Link to comment
Delen op andere websites

Dan blijft er echt nog maar 1 mogelijkheid over: je pc formatteren. Want om je pc zover te krijgen dat hij een keuze wil gaan maken uit 7 & XP moet je in Windows 7 instellen dat dit gebeurt. Waarom? Om dat XP 7 niet herkent, en andersom wel, dus moet alles uit 7 komen. Ik had een dergelijk probleem met XP & Vista herinstalleren van Vista verhielp dit probleem. Maar aangezien 7 niet opnieuw wil installeren, zie ik maar 1 mogelijkheid:

Formatteren

Het kwam door het rebuilden van boot.ini in herstelconsole

Wat kwam door het rebuilden van boot.ini?

Link to comment
Delen op andere websites

Dan blijft er echt nog maar 1 mogelijkheid over: je pc formatteren. Want om je pc zover te krijgen dat hij een keuze wil gaan maken uit 7 & XP moet je in Windows 7 instellen dat dit gebeurt. Waarom? Om dat XP 7 niet herkent, en andersom wel, dus moet alles uit 7 komen. Ik had een dergelijk probleem met XP & Vista herinstalleren van Vista verhielp dit probleem. Maar aangezien 7 niet opnieuw wil installeren, zie ik maar 1 mogelijkheid:

Formatteren

Het kwam door het rebuilden van boot.ini in herstelconsole

Wat kwam door het rebuilden van boot.ini?

Nou... me bescheven probleem?

Link to comment
Delen op andere websites

Weet ik zo niet precies.

Want dan moet ik eerst helemaal Windows 7 installeren.

Na de installatie gaf hij in iedergeval ongeveer dit aan in het engels: Er is een fout opgetreden, en de installatie is mislukt, kon de boot niet upgraden.

En toen ging hij herstarten, en toen probeerde ik weer op te starten naar Windows 7.

Maar toen gaf hij dus aan dat de installatie was onderbroken enz.

Maar dat kwam dus door die fout.

Link to comment
Delen op andere websites

Je HDD in een andere pc zetten onder slave, en dan die pc aanslingeren, je belangerijke spul eraf halen, en dan je HDD eruit halen(evt. in master zetten(Dus je jumpertje verplaatsen of eruit halen)) en formateren met die handel.

Link to comment
Delen op andere websites

Je HDD in een andere pc zetten onder slave, en dan die pc aanslingeren, je belangerijke spul eraf halen, en dan je HDD eruit halen(evt. in master zetten(Dus je jumpertje verplaatsen of eruit halen)) en formateren met die handel.

1. Op me beide PC's kunnen geen 2HDD's.

2. Ben ik alsnog me geinstalleerde programma's en plugins kwijt waar ik geen setup van heb.

Link to comment
Delen op andere websites

Je HDD in een andere pc zetten onder slave, en dan die pc aanslingeren, je belangerijke spul eraf halen, en dan je HDD eruit halen(evt. in master zetten(Dus je jumpertje verplaatsen of eruit halen)) en formateren met die handel.

1. Op me beide PC's kunnen geen 2HDD's.

2. Ben ik alsnog me geinstalleerde programma's en plugins kwijt waar ik geen setup van heb.

Wat wil je nu? Je pc werkt op dit moment goed, maar jij wilt er heel graag windows 7 naast. Dat wil nu niet werken omdat de bootsector van je harde schijf niet wil werken. Om dit te herstellen zal je moeten formatteren. De dualboot programma's hebben alleen zin als je in Windows 7 zit. Vauit Windows XP zal Windows 7 namenlijk nooit herkent worden. En je kan niet in Windows 7 komen dus..

Link to comment
Delen op andere websites

Als je de Windows Boot Manager ziet (bootmgr, dus met de 'Earlier version of Windows'-optie in een font wat lijkt op Lucida Console) is de 'boot' al 'geupgrade' -- dus zou je de exacte foutmelding kunnen plaatsen -- of mij een PM sturen zodat ik je via een IM kan helpen, maar dat beveel ik pas aan als je er hier niet uit komt. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...