Jump to content

Hardware set


X-Qyeh

Recommended Posts

Ik zie dat er al een aantal topics over bestaan. Om nou in andermans topic te gaan lopen vragen zie ik ook niet zitten. Vandaar dat ik het even vraag in een eigen topic, ook over het set dat ik van plan ben te gaan kopen.

De computer die ik hier nu heb is zeker aan vervanging toe, vandaar ook de vragen of dat dit een goed set is voor o.a. GTA IV.

Ergens op het forum heb ik gelezen dat je voor het gamen beter een Intel E8500 zou moeten hebben. Maar naast het gamen op mijn computer doe ik ook nog heel erg veel andere dingen, vandaar dat ik toch kies voor de Intel Q6600. :)

Zoals het setje er nu uitziet ben ik tevreden, ook heb ik via de Alternate PC-Builder een computer gebouwd met deze hardware. Hierbij kreeg ik na wat veranderingen geen meldingen meer. Ook past het allemaal in de kast die ik hier heb staan.

Nu wilde ik eigenlijk weten of dat dit een goed setje hardware is voor GTA IV, en hoe de settings ongeveer zullen zijn.

De componenten zoals een harde schijf, DVD-rom, kast etc. etc. heb ik al in bezit. Het gaat enkel om deze spullen.

Link to comment
Delen op andere websites

GTA IV vraagt vooral veel RAM en CPU. Ik zou een Quad-core kopen die je lekker over kunt clocken en veel RAM dat ook goed overclockbaar is.

dan moet hij er wel verstand van hebben, maar die Q6600 krijg je best makkelijk van 2,4ghz naar 3.6ghz. als je er geen verstand van hebt raad ik je ook sterk aan niet te gaan overclocken, dit kan de garantie laten verlopen en je pc niet meer heropstarten als je niet weet hoe je de batterij eruit kan halen.

Verder is het inderdaad wel een net setje, en dat kan je tegenwoordig wel voor een mooi prijsje krijgen :)

Link to comment
Delen op andere websites

Eentje met meer luchtverplaatsing. Ik ben nog niet gekomen tot extra koelers, misschien heeft je pap er ervaring mee. Als je het kunt, zou ik een Core i7 kopen. Die kan meer, op een lagere kloksnelheid, maar hij is wel erg geprijst. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Eentje met meer luchtverplaatsing. Ik ben nog niet gekomen tot extra koelers, misschien heeft je pap er ervaring mee. Als je het kunt, zou ik een Core i7 kopen. Die kan meer, op een lagere kloksnelheid, maar hij is wel erg geprijst. :D

nee i7 is nog veel te duur, en is er pas net, als je i7 wilt raad ik je sterk aan te wachten op de nieuwere en verbeterde versies.

Goud, zilver, brons

We hebben CPU-koelers in alle soorten, kleuren en maten voorbij zien komen. De beste overall prestaties worden behaald door de Scythe Infinity: bij alle temperatuur- en geluidstests eindigt deze koeler in de top. Op dit moment is het de ideale koeler voor wie zowel goede koelprestaties als een lage geluidsproductie belangrijk vindt. Ook als je vooral een extreem stille koeler wilt, kom je uit bij de Infinity. Deze koeler wint dan ook een Gold Award. Twee Silver Awards gaan naar de Titan Amanda en Thermalright SI-128, voor hun uitstekende koelprestaties. Overklokkers die niet aan een budget vastzitten zullen beide producten zeker kunnen appreciëren. De beste prijs/prestatie-verhouding biedt de Cooler Masters Hyper TX. Deze kost slechts 21 euro, biedt prima koelprestaties en is ook nog eens bijzonder stil. Cooler Master verdient daarom brons.

bron: http://www.hardware.info/nl-NL/articles/am...oole_Koelers/16

beste is de Scythe infinity ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Dat overklokken gaat weet ik zeker wel lukken met hulp van mijn vader. :D

Nu nog de vraag of dat dit een goed set is om GTA IV op redelijke/goede graphics te spelen. Zelf weet ik al dat je hiermee nog gauw geen max. aankan, maar ik ben al tevreden als het boven medium of medium zelf kan.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...