Jump to content

Monitor/LCD Scherm


paul007

Recommended Posts

Hallo Allemaal!

Ik ben van plan een monitor of LCD TV te kopen voor op mijn kamer (voor PS3). Nou heb ik al een tijdje een monitor op het oog, namelijk deze:

http://www.informatique.nl/123289

Maar misschien is het wel zo handig om ook naar andere monitoren te kijken. Wat raden jullie nou precies aan qua merk? Gebruikscomfort, functies etc.?

Er zijn wel een paar dingen die ik in ieder geval wel van de monitor/tv wil:

- Minimaal 24'', ik zit er zo'n 1½ - 2 meter vandaan.

- De prijs moet ongeveer tussen de €350,- €420,- zijn

- Het scherm helemaal (dus met rand en standaard etc.) kan maximaal 77 x 56 cm zijn (LxH) De diepte maakt niet veel uit, want daar heb ik wel genoeg ruimte voor :)

- Er moet natuurlijk een HDMI aansluiting op zitten voor PS3.

- Het liefst wil ik er ook één met een TV-Tuner in, zodat ik hem ook kan gebruiken als TV.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties en in ieder geval bedankt voor de hulp! :)

paul007 :cya:

Bewerkt: door paul007
Link to comment
Delen op andere websites

Wat dacht je van deze?

En ik neem aan dat het MAXIMAAL 77 x 56 mag zijn?

Over dat scherm, het is een goedkoper model van samsung, maar zo ver ik weet werkt die ook gewoon prima.

Trouwens, zie net dat bol.com 40 euro verzendkosten voor tv's moet hebben, misschien kan je hem ergens anders goedkoper krijgen.

Bewerkt: door Gta-killer
Link to comment
Delen op andere websites

Wat dacht je van deze?

En ik neem aan dat het MAXIMAAL 77 x 56 mag zijn?

Over dat scherm, het is een goedkoper model van samsung, maar zo ver ik weet werkt die ook gewoon prima.

Trouwens, zie net dat bol.com 40 euro verzendkosten voor tv's moet hebben, misschien kan je hem ergens anders goedkoper krijgen.

Ziet er wel goed uit! Maar ik daarbij wil ik nog even wat vragen,

Wat is precies het verschil tussen Full HD en HD Ready? Omdat deze TV HD Ready is...

En is zo'n 32'' wel handig omdat ik er zo'n 1½ a 2 meter vandaan zit?

::EDIT:: Het scherm waar je me over vertelde Gta-killer word het dus niet, omdat die niet in mijn boekenkast past. Hij mag maximaal 77 x 56 cm zijn. Niet minimaal dus. Sorry, mijn fout! 0_0

Bewerkt: door paul007
Link to comment
Delen op andere websites

Mijn 26" scherm is 53 cm hoog (inclusief standaart).

Er moet altijd wat ruimte boven zitten zodat TV kan koelen, dus denk dat 26" dan jouw maximum is.

Ik heb even gekeken op bol.com en daar staat:

Afmetingen met standaard (b x h x d)

577 x 874 x 291 mm

TV is dus 57,7 cm hoog, iets kleiner maatje tv nemen dus. (zoals 26 inch)

En over dat HD-Ready en FullHD

Full-HD heeft weer wat meer pixels dus nog scherper beeld dan HD-ready.

Maar er zijn bijna geen games die full-hd ondersteunen, en op een wat kleiner scherm is het verschil bijna niet te zien. Daarom gewoon HD-ready nemen (er bestaat volgens mij niet eens full-HD op kleine schermen als 26")

Bewerkt: door Gta-killer
Link to comment
Delen op andere websites

Mijn 26" scherm is 53 cm hoog (inclusief standaart).

Er moet altijd wat ruimte boven zitten zodat TV kan koelen, dus denk dat 26" dan jouw maximum is.

Ik heb even gekeken op bol.com en daar staat:

Afmetingen met standaard (b x h x d)

577 x 874 x 291 mm

TV is dus 57,7 cm hoog, iets kleiner maatje tv nemen dus. (zoals 26 inch)

En over dat HD-Ready en FullHD

Full-HD heeft weer wat meer pixels dus nog scherper beeld dan HD-ready.

Maar er zijn bijna geen games die full-hd ondersteunen, en op een wat kleiner scherm is het verschil bijna niet te zien. Daarom gewoon HD-ready nemen (er bestaat volgens mij niet eens full-HD op kleine schermen als 26")

Ja klopt, daar was ik al achter gekomen ^_^

Maar heeft iemand dan nog advies welke 24'' of 26'' monitor/tv voldoet aan mijn eisen? :bonk:

Link to comment
Delen op andere websites

Ja klopt, daar was ik al achter gekomen ^_^

Maar heeft iemand dan nog advies welke 24'' of 26'' monitor/tv voldoet aan mijn eisen? :bonk:

Kijk hier en hier even rond zou ik zeggen.

Ok, ik heb al een beetje gekeken. Maar ik denk dat ik weet wat ik neem :D De Samsung T260HD. Deze avond is die opeens afgeprijsd van €530,- naar €430,- bij Informatique!

http://www.informatique.nl/123431

In ieder geval bedankt!

Bewerkt: door paul007
Link to comment
Delen op andere websites

Dat is inderdaad een mooie prijs voor een full-hd scherm

Trouwens, weet niet of je de tv wil laten opsturen, maar bij informatique is die tv inclusief verzending 139,50

en bij databyte is het inclusief verzending maar 433 euro ^_^

Nee ik ga hem gewoon ophalen als ik het geld bij elkaar heb gespaard. Het is niet heel ver weg, en ik ben meer van het ophalen dan bestellen enzo :) Ik kan niet wachten!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...