Jump to content

Viruscanner blokeert alle USB-Randapparatuur


Apple-Mac

Recommended Posts

Ik heb sindskort AVG 8.0. Werkt goed, maar er is één probleempje. Wanneer ik enige vorm van USB in mijn pc steek (USB stick, telefoon of zelfs de printer) en ik open het via Deze Computer, krijg ik eerst een melding van windows: 'resycled\boot.com: Kan geen toegang tot het opgegeven apparaat, pad of bestand krijgen. Mogelijk heeft u geen toestemmingmachtigingen voor het item' Nou, dat is wel vreemd, aangezien ikzelf de Administrator van dit feest ben, maargoed het blijft daar niet bij. Vervolgens krijg ik van AVG een kerst-dialoog waarop het volgende staat:

naamloospc3.jpg

Ik heb dit dus bij alle USB apperatuur die ik aansluit. Ik heb geen zin om (Als dat een mogelijke oplossing kan zijn), om AVG uit te schakelen, want daarna blijft de kritische melding van windows doorgaan. Ik kan echter wel bij mijn bestanden komen als ik via verkennen er naartoe ga. Maar ook daar heb ik simpelweg geen zin in, om die actie elke keer uit te voeren. Iemand enige oplossing?

Apple-Mac

Link to comment
Delen op andere websites

laat ik zo zeggen, AVG is niet de betrouwbaarste, zo heb ik er veel false positives mee gehad en zat mijn pc onder de trojans die mcafee daarna wel vond, mogelijk heeft dit ook mijn pc beschadigd.

Een andere AV zoals Avast zijn wel goed, alleen vertraagt deze op sommige moment je pc enorm, als je een ongesorteerde mijn documenten hebt kan Avast je pc enorm vertragen. Ik was er verder tevreden over, nu gebruik ik mcafee, deze vertraagt mijn pc niet en vind 90% van de virussen, voor de andere 10% heb ik malware bytes.

Als ik dat zo zie zal AVg best wel eens gelijk kunnen hebben, zo wijst hij naar boot.com, volgens mij kunnen deze in xp en hoger niet meer uitgevoert worden, als hij deze melding ook geeft op een lege usb zal ik het niet al te veel vertrouwen, als hij het op andere pc's wel gewoon doet dan is het een false positive.

Als ik jouw verhaal zo lees is het toch 70% kans dat het een virus is, windows maakt geen gebruik meer van .com bestanden en ook andere drivers/programmas maken er geen gebruik meer van, ik zou het risico niet nemen en dit bestand gewoon in quarantine zetten, als hij deze melding dan toch geeft dan zul je hem moeten formatteren

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...