Jump to content

Processor


Wijst

Recommended Posts

Voordat je over gaat clocken moet je wel minstens 1 (liefts 2) online tutorials/artikels door hebben gelezen. Dan weet waar ze over praten. Daarna is het ook nog aanbevolen alle limieten voor jouw processor te zoeken. Zodat je weet wanneer je te ver gaat of wanneer je verder kunt gaan. Ook handig als je computer uitvalt. Want dan hoef je niet meteen te panieken.

Link to comment
Delen op andere websites

misschien off-topic, maar goed vandaag en gisternacht heel wat aangekloot en getest, gaat nu eenmaal erg veel tijd zitten in die stress tests om te kijken of je CPU nog wel stabiel is. Heb ik het nu eindelijk op 3.6 ghz stabiel kunnen krijgen zodat me processor en geheugen 1:1 loopt ( standaard was het 5:6 ) met een temperatuur van ongeveer 62-64 op 100% cpu load, en dat met me standaard koeler. Nog net te doen maar denk toch dat ik een nieuwe cpu koeler aanschaf voor de zekerheid.

Moet zeggen dat deze tutorial me veel geholpen heeft: http://www.hardware.info/articles/amdnY2pv...klok_tutorial/1

en tevens kun je op www.tweakers.net erg veel vragen want daar zitten tig diehard overclockers op.

Raadt mensen wel sterk af om eraan te beginnen, als je na wat verschillende tutorials er nog steeds niet zoveel van snapt.

Bewerkt: door Scrtz
Link to comment
Delen op andere websites

misschien off-topic, maar goed vandaag en gisternacht heel wat aangekloot en getest, gaat nu eenmaal erg veel tijd zitten in die stress tests om te kijken of je CPU nog wel stabiel is. Heb ik het nu eindelijk op 3.6 ghz stabiel kunnen krijgen zodat me processor en geheugen 1:1 loopt ( standaard was het 5:6 ) met een temperatuur van ongeveer 62-64 op 100% cpu load, en dat met me standaard koeler. Nog net te doen maar denk toch dat ik een nieuwe cpu koeler aanschaf voor de zekerheid.

Moet zeggen dat deze tutorial me veel geholpen heeft: http://www.hardware.info/articles/amdnY2pv...klok_tutorial/1

en tevens kun je op www.tweakers.net erg veel vragen want daar zitten tig diehard overclockers op.

Raadt mensen wel sterk af om eraan te beginnen, als je na wat verschillende tutorials er nog steeds niet zoveel van snapt.

Men neme een ouwe onverwoestbare processor.

Na veel pogingen en crashes leer je het wel. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...