Jump to content

Mediawiki zoals WikiGTA maken?


NickyHendriks

Recommended Posts

Hallo,

Aangezien ik een Wiki heb gestart met Wikimedia maar ik toch wil dat niemand mijn dingen kan veranderen wilde ik vragen of iemand weet hoe k zorg dat je een account moet maken en dat ik die account ook moet accepteren.

En nog een dingetje:

Hoe pas ik het logo aan? Want dat snap ik niet helemaal

Link to comment
Delen op andere websites

Bij voorbaat excuses voor het volgende, mocht het verkeerd vallen. Voel je niet direct aangesproken zamg0d1, maar kijk nou eens zelf; je wilt iedere keer wat. Dan weer een SA-mp server, dan SCM-modden (ook al is het de basis!) en nu weer een Wiki. Wat wil je nou, enkel wat uitproberen of ook daadwerkelijk iets starten? Ga niet tientallen projecten starten in één keer, maar rond eerst iets af.

Bovendien is het altijd handig om even de site van het systeem te bekijken, aangezien MediaWiki niet zo onbekend is en dus wel over een site zal beschikken. Op de site had je dan kunnen kijken bij de help-sectie, en vervolgens bij inloggen. Via die pagina was je waarschijnlijk bij het kopje "How to force logging in for editing" gekomen, waar je op deze pagina terecht was gekomen. Die had je op zijn beurt doorverwezen naar deze pagina. Aan het eind van de rit gekomen, kun je op die pagina rondkijken wat je moet veranderen om gebruikersrechten in te stellen.

Het veranderen van het logo is vrij simpel, namelijk door op dezelfde site te kijken bij FAQ (Frequently Asked Questions). Kijk dan bij "How do I change the logo?" en volg de daar beschreven stappen.

Succes..

Link to comment
Delen op andere websites

Bij voorbaat excuses voor het volgende, mocht het verkeerd vallen. Voel je niet direct aangesproken zamg0d1, maar kijk nou eens zelf; je wilt iedere keer wat. Dan weer een SA-mp server, dan SCM-modden (ook al is het de basis!) en nu weer een Wiki. Wat wil je nou, enkel wat uitproberen of ook daadwerkelijk iets starten? Ga niet tientallen projecten starten in één keer, maar rond eerst iets af.

Nou, ik wil die wiki langzaam opzetten. Omdat ik niet altijd tijd heb voor de SCM Tut's maar wel gewoon tijd wil ik met de wiki werken. En voor de server kan ik niet veel doen behalve het leiden en Sigs maken omdat ik het niet kan scripten helaas

Het veranderen van het logo is vrij simpel, namelijk door op dezelfde site te kijken bij FAQ (Frequently Asked Questions). Kijk dan bij "How do I change the logo?" en volg de daar beschreven stappen.

Bedankt... ^_^

Bovendien is het altijd handig om even de site van het systeem te bekijken, aangezien MediaWiki niet zo onbekend is en dus wel over een site zal beschikken. Op de site had je dan kunnen kijken bij de help-sectie, en vervolgens bij inloggen. Via die pagina was je waarschijnlijk bij het kopje "How to force logging in for editing" gekomen, waar je op deze pagina terecht was gekomen. Die had je op zijn beurt doorverwezen naar deze pagina. Aan het eind van de rit gekomen, kun je op die pagina rondkijken wat je moet veranderen om gebruikersrechten in te stellen.

Ik heb de site al bekeken maar nu ik deze heb zal ik eens kijken ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Toch niet zo heel erg goed..klik. Om gewoon een tabel zonder de zogeheten 'templates' te gebruiken, te plaatsen, moet je hier kijken. Bovendien kun je ook even bij WikiGTA kijken, die heeft namelijk ook een uitleg over het gebruik van de templates. Bekijk deze alhier. Succes verder..

Bewerkt: door VWO-er
Link to comment
Delen op andere websites

Als ik jou was zou ik gewoon PHP gaan leren, als je echt iets wilt dan kan je het!

Je kan het ook leren door php scripts te downloaden en dan kleine dingen proberen erin aan te passen.

Zo leer je de php taal wel een beetje te begrijpen en mischien dat je dan verder er mee komt.

Ben het verder helemaal eens met VWO-er..

Ik was ook een beetje zo van ik wil alles leren in 1x.

Je moet je echt focussen op 1 ding en dan ook een lange tijd volhouden :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik jou was zou ik gewoon PHP gaan leren, als je echt iets wilt dan kan je het!

Je kan het ook leren door php scripts te downloaden en dan kleine dingen proberen erin aan te passen.

Zo leer je de php taal wel een beetje te begrijpen en mischien dat je dan verder er mee komt.

Ben het verder helemaal eens met VWO-er..

Ik was ook een beetje zo van ik wil alles leren in 1x.

Je moet je echt focussen op 1 ding en dan ook een lange tijd volhouden :tu:

Uhm... Het nadeel is dat ik niet perse PHP wil, puur omdat ik eigenlijk gewoon de normale Wiki wil doen. Nouja ik hoef geen wiki meer ik gebruik de pedia el ;)

Link to comment
Delen op andere websites

De tabelopmaakcodes in MediaWiki bestaan in twee vormen: standaard HTML-stijl tabellen (<table> e.d.) en de specifieke -- maar mogelijk minder bekende -- pipe tables ( { } |, vage tekens). Als je al HTML kan, zou ik gewoon bij de standaard HTML-style tables blijven, deze zullen gewoon werken.

Link to comment
Delen op andere websites

Ook bestaat Wikipedia misschien zie je hier goede voorbeelden. Als je ene goede "template" heb gevonden (bijv. deze) dan druk je op "Edit this page" of in het Nederlands "bewerken". Dan is dit de code:

...

Waarschijnlijk kun je verder wel een beetje ontcijferen hoe de rest zit!

Veel succes ;).

>>> Door Thundercover: Zie de code op de pagina zelf, die hoeven we niet hier nog een keer helemaal te plaatsen.<<<

Bewerkt: door Joriz
link naar Wikipedia gefixt.
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...