Jump to content

[PS] Full Signature Tutorial


XiPE

Recommended Posts

Ik heb besloten om ook eens een Tutorial te maken. Ik heb geen afbeeldingen van tussenstappen, ik hoop dat het zo duidelijk genoeg is. En anders vraag je maar uitleg.

Deze dingen heb je nodig:

Texture 1

Texture 2

Texture 3

Texture 4

Texture 5

Texture 6

Texture 7

Texture 8

Texture 9

Texture 10

Texture 11

Tips en Uitkomsten zijn welkom.

Welkom, vandaag gaan we dit maken.

Kakashi.jpg

1. Je begint met een nieuw bestand te maken (Ctrl+N) en je kiest de afmetingen die je wilt. Ik heb voor 400x130 gekozen.

Tut1.jpg

2. Je plakt texture 1 erin, en laat hem staan op Normal, 100% opacity.

Tut2copy.jpg

3. Je zoekt een leuke render op planetrenders.net, of je knipt er zelf 1 uit. Als je dit hebt gedaan plaats je hem in je signature, verklein je hem (Ctrl+T met Shift ingedrukt !!) en zet je hem op de juiste plaats. Dan dupliceer je hem een 2 keer (Ctrl+J) en dan zet je er 1 links van je originele en 1 rechts van je originele. (Hide je originele door op het oogje te duwen !). Dan smudge je (met de smudge tool ®) de gekopieerden. Dan ga je op de bovenste staan en duw je Ctrl+E, de 2 layers worden nu 1. Als je dit hebt gedaan zet je de layer op overlay.

Tut3.jpg

4. Je plakt texture 2 erin. Plaats hem op een plek waar hij mooi uitkomt. Dan zet je hem op Color Dodge, 20%.

Tut4.jpg

5. Je maakt 3 nieuwe layers aan (Ctrl+Shift+N, 3 keer) Deze vul je met 3 felle kleuren (ik koos voor geel, rood en blauw). Dan zet je deze allemaal op Soft Light 20%.

Tut6.jpg

Tut5.jpg

6. Je plakt texture 3 erin, je zet hem op Color Dodge, 100%.

Tut7.jpg

7. Je plakt Texture 4 erin, zet hem op Overlay, 100%.

Tut8.jpg

8. Je plakt Texture 5 erin, zet hem op Overlay 40%.

Tut9.jpg

9. Je plakt Texture 6 erin, zet hem op Soft light, 40%.

Tut10.jpg

10. Je plakt Texture 7 erin, zet hem op screen 20%.

Tut11.jpg

11. De render die je in stap 3 hebt gehide sleep je nu helemaal naar boven, en je unhide hem door terug op het oogje te duwen.

tut12.jpg

12. Je zoekt op Deviantart naar leuke splatterbrushes. Om deze in Photoshop te gebruiken kies je de brush tool (B). Rechtsboven heb je 3 mapjes, Tool presets, Layer comps en Brushes. Kies Brushes, dan komt naast brushes een klein pijltje te staan, klik daarop en er opent zich een menu. In dat menu zoek je Load Brushes. Klik erop en je zal een map krijgen. Ga nu op zoek naar de brush die je hebt gedownload en dubbelklik erop. Nu kan je hem selecteren. Maak een nieuwe layer (Ctrl+Shift+N) en brush daarop met je splatterbrush, brush niet te veel en brush zodat de splatters net naast de render komen te staan. Ze mogen er ook op komen. Zet deze layer op Normal 40%.

13. De render van stap 11 sleep je nu terug helemaal naar boven,zodat de layer met de brush er net onder staat. Probeer hem een beetje in te blenden (ik zal dit niet uitleggen, iedereen heeft hier een andere manier voor)

Tut13.jpg

14. Plak nu Texture 8 in je signature, Linear Dodge, 40%

tut14.jpg

15. Plak nu Texture 9 in je signature, zet hem op Linear Dodge, 100%.

tut15.jpg

16. Nieuwe layer (Ctrl+Shift+N) en Image>Apply Image. Nu druk je op Ctrl+Shift+U (Het wordt zwart-wit). Zet deze layer op Overlay 50%.

tut16.jpg

17. Plak nu Texture 10 in je signature, zet hem op Color Dodge 100%.

tut17.jpg

18. Plak nu texture 11 in je signature, zet hem op Color Dodge 50%

tut18.jpg

19. Het is tijd voor de tekst. Neem de Eyedropper Tool (I) en kies een kleur van je render. Nu typ je je naam (of wat dan ook) op de plek waar je hem wilt. Kopieer de tekst (Ctrl+J) en verander hem van kleur. Dit doe je door de Type Tool (T) te selecteren. Nu krijg je bovenaan een werkbalk met het lettertype etc. Daar zie je ook de tekstkleur. Dubbelklik erop en je krijgt iets om kleuren te kiezen. Neem terug je Eyedropper Tool (I) en selecteer een andere kleur van je render. Nu duw je op Ok, en de kleur van je tekst is veranderd. Nu neem je de Move Tool (V) (De bovenste tekstlayer geselecteerd) en duw je met pijltjestoesten 1 maal naar boven en 2 maal naar rechts.

tut19.jpg

tut20.jpg

20. Maak terug een nieuwe layer (Ctrl+Shift+N) en neem de Rectangular Marquee Tool (M) en duw op Ctrl+A (Nu is je hele signature geselecteerd). Dan ga je met je muis in de signature staan en duw je op de rechtermuisknop en kies je Stroke. Dan krijg je een menu, ik heb gekozen voor een 3px zwarte rand.

tut21.jpg

21. Maak een nieuwe layer (Ctrl+Shift+N) en ga naar Image>Apply Image. Nu heb je 2 mogelijkheden.

21.1. Als je Topaz Vivacity hebt ga je naar Topaz Sharpen en zet je de layer op Normal 50%.

21.2. Als je geen Topaz Vivacity hebt ga je naar Filter>Sharpen>Sharpen. Als dit niet voldoende herhaal je dit.

tut22.jpg

Gedaan

Bewerkt: door XiPE
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 31
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • XiPE

    8

  • Hackman

    3

  • Mikeyyy

    2

  • NickyHendriks

    2

Mooie tut. Maar misschien is het handig om wat afbeeldingen erbij te doen. Dat maakt het een stuk makkelijker. Outcome is wel mooi, alleen texture 10 moet daar weg. Dat vind ik niet mooi. Dit is niet voor beginners zo te zien, want ik heb met sommige dingen ook wel moeite. Misschien kan je hem iets uitbreiden en makkelijker maken :)

Verder mooi gemaakt!

Link to comment
Delen op andere websites

Vat dit niet verkeerd op hoor maar ik vind deze tutorial vrij slecht en dan let ik niet eens op het feit dat er geen plaatjes van de tussenstappen zijn. Elke stap is van "Plak die Textuur daar en zet hem op dat", ten eerste zeg je niet waarom het moet en nog erger vind ik het dat je niet zegt wat de stap precies doet waardoor degene die de tutorial aan het uitvoeren is er maar weinig van leert omdat diegene zelf amper weet wat hij aan het uitvreten is. Hij is simpel, dat moet ik je nageven alleen je leert er echt niks van en dat is toch juist wel de bedoeling van een goede tutorial? Nogmaals, vat dit niet verkeerd op. Het is enkel bedoelt om jou er wat van te laten leren mits je deze post niet verkeerd opvat.

@Hieronder: Ik gok op 40% Opacity.

Bewerkt: door Hackman
Link to comment
Delen op andere websites

Vat dit niet verkeerd op hoor maar ik vind deze tutorial vrij slecht en dan let ik niet eens op het feit dat er geen plaatjes van de tussenstappen zijn. Elke stap is van "Plak die Textuur daar en zet hem op dat", ten eerste zeg je niet waarom het moet en nog erger vind ik het dat je niet zegt wat de stap precies doet waardoor degene die de tutorial aan het uitvoeren is er maar weinig van leert omdat diegene zelf amper weet wat hij aan het uitvreten is. Hij is simpel, dat moet ik je nageven alleen je leert er echt niks van en dat is toch juist wel de bedoeling van een goede tutorial? Nogmaals, vat dit niet verkeerd op. Het is enkel bedoelt om jou er wat van te laten leren mits je deze post niet verkeerd opvat.

Dit is ook zoiets:

14. Plak nu Texture 8 in je signature, Linear Dodge, 40%

40% wat? Ik wil de tut best proberen maar ik zal toch echt zoiets moeten weten

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe heet die render in je sig?

:cya:alvast bedankt:cya:

Kakashi

Vat dit niet verkeerd op hoor maar ik vind deze tutorial vrij slecht en dan let ik niet eens op het feit dat er geen plaatjes van de tussenstappen zijn. Elke stap is van "Plak die Textuur daar en zet hem op dat", ten eerste zeg je niet waarom het moet en nog erger vind ik het dat je niet zegt wat de stap precies doet waardoor degene die de tutorial aan het uitvoeren is er maar weinig van leert omdat diegene zelf amper weet wat hij aan het uitvreten is. Hij is simpel, dat moet ik je nageven alleen je leert er echt niks van en dat is toch juist wel de bedoeling van een goede tutorial? Nogmaals, vat dit niet verkeerd op. Het is enkel bedoelt om jou er wat van te laten leren mits je deze post niet verkeerd opvat.

Ja, ik zeg dat je het zo en zo moet doen, maar daar moet je je niet aan houden. Het gene dat ik zeg, is het gene dat ik heb gekozen en dat ik het mooist vond. Je moet je er niet aan houden.

En, ik weet het, zo leer je niet veel, maar ik had op dit forum nog geen tutorial met textures gezien, dus nu komen misschien beginners er ook achter dat dit ook mogelijk is, naast Brushes, C4D's, ...

14. Plak nu Texture 8 in je signature, Linear Dodge, 40%

40% wat? Ik wil de tut best proberen maar ik zal toch echt zoiets moeten weten

Ja, dat staat voor opacity, ik had het bij het 1ste wel gedaan, heb het bij de volgende weggelaten.

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien ligt het aan mijn PC, maar je tutorial is zo klein dat ik het niet/nauwelijks kan lezen...

Edit: even de spellingsfouten verbeterd

ctrl + scrollen, dan kan je text vergroten en of verkleinen, ik kan het trouwens goed lezen hoor. De uitkomst is zeker mooi, ik vind het alleen zo jammer dat je 11 textures nodig hebt. Het je misschien ook plaatjes van de tussenstappen? Dat vind ik altijd wel prettig.

Edit:

Outcome:

6671.png

Best vet gelukt, maar waar haal je de textures vandaan? Kan je me even pm emen? dat bespaart me weer moeite

Bewerkt: door timwing
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het een best leuke tut. , maar jammer dat er weinig details bij staan..

Dat er meestal geen opacity erbij staat.

Ook jammer vind ik dat je er niet bij welke spatterbrush je gebruikt heb.

Had bijvoorbeeld de link er bij gezet.

Ik heb die stap over geslagen maar als je die wel er bij wilt hebben en je vind ik geen mooie brush, word de sig waarschijnlijk ook minder...

Outcome : 2iup66c.png.... :D

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is dus een tip voor als je nog een tutorial gaat maken hoewel de Outcome van deze wel heel erg mooi is en wanneer ik hem ga volgen (vandaag nog waarschijnlijk) dan zal ik je mijn Outcome ook laten zien en dan zal ik mijn post wel even bewerken. De volgende keer dus net iets gedetailleerder uitleggen want anders is het niet echt een geslaagde tutorial want op die manier leren ze wat er precies gebeurt en dan kunnen ze het vaker gebruiken in andere creaties. Wanneer ze niet begrijpen wat ze doen kunnen ze het namelijk moeilijk gebruiken in creaties die volgen en dat is natuurlijk jammer.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...