Jump to content

[TUT|IPB] Eigen BBcodes maken


NickyHendriks

Recommended Posts

Hallo,

Aangezien ik best wel wil experimenteren met BB-codes post ik hier een algemeen topic als ik een nieuwe BB-code heb gevonden.

Modtag:

Ga naar de ACP -> Management -> Custom BBCode -> Add New BBCode

Titel wat invullen
Custom BBCode Title Mod-Tag
Custom BBCode Description Om de Mod-Tag te plaatsen
Custom BBCode Example
[mod=Buster]Plaats je tekst[/mod]

Custom BBCode Tag mod
Use Option in tag? Yes
Switch option around? No
Custom BBCode Replacement <font color="red">>>> Door <b>{option}</b>: {content} <<<</font>
Insert into the editor's 'Insert Special' menu? Yes of No. Mag je zelf kiezen.
de rest kan je gewoon leeglaten Nu is de Mod-Tag geinstalleerd op je forum :) Zo simpel is het.

En dan vul je dit in bij een post:

[mod=Buster]Kijk eens aan[/mod]

En dat geeft als resultaat: >>> Door Buster: Kijk eens aan<<<. Je kan de kleur in de BBcode Replacement altijd aanpassen naar een andere kleur ;).

User Link:

Ga naar de ACP -> Management -> Custom BBCode -> Add New BBCode

Titel wat invullen
Custom BBCode Title User Link
Custom BBCode Description Een link naar een Profiel
Custom BBCode Example
[user=28955]Buster[/user]

Custom BBCode Tag user
Use Option in tag? Yes
Switch option around? No
Custom BBCode Replacement <tag><a href=http://www.gtaforum.nl/index.php?showuser={option}>{content}</tag>
Insert into the editor's 'Insert Special' menu? Yes of No. Mag je zelf kiezen.

En nu krijg je dit als je het invult:

Buster ;)

Natuurlijk moet je de link in de Custom BBcode Replacement wijzigen naar je eigen link.

Hoe doe je dat:

Ga naar een profiel en kopieer de link. Verwijder de cijfers op het einde dat de link eindigt op een = teken. Dan plaats je daarna {option} en je bent klaar ;)

Als ik een nieuwe BB-code vind zet ik die hierbij ;)

Bewerkt: door zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

Handige tut. Misschien kun je ook nog wel een mooie maken door wat CSS te gebruiken. Zo kan je er bijvoorbeeld een mooie box (een soort tabel) omheen maken.

Handige tutorial!

Dit is de Mod-Tag. Niet de Speciale-Mooie-Mod-Tag-Die-Er-Goed-uit-moet-zion :N Dus ik hou het zo. Zo is namelijk wel handig.

Link to comment
Delen op andere websites

Handige tut. Misschien kun je ook nog wel een mooie maken door wat CSS te gebruiken. Zo kan je er bijvoorbeeld een mooie box (een soort tabel) omheen maken.

Handige tutorial!

Dit is de Mod-Tag. Niet de Speciale-Mooie-Mod-Tag-Die-Er-Goed-uit-moet-zion :N Dus ik hou het zo. Zo is namelijk wel handig.
Eigenlijk bedoel je: 'dat kan ik niet, dat is te moeilijk voor mij' maar goed... Op zich wel een duidelijk tutorial, maar het is dan ook niet echt moeilijk. IPB's ACP spreekt geheel voor zich en het lijkt me dan ook sterk dat er veel vraag is naar een dergelijke tutorial. Maar goed, als je het leuk vindt zoiets te maken moet je natuurlijk vooral doen wat je niet laten kunt.

Ter informatie: de daadwerkelijke BB codes worden opgeslagen in een bestand dat als include-file gebruikt wordt. Deze werkt met REGEX-patterns en (waarschijnlijk) preg_replace(). Doorzoekt een post op het gegeven patroon en vervangt een deel van de string met de gegeven code. Met behulp van IPB's ACP kun je deze gemakkelijk toevoegen, maar handmatig kan natuurlijk ook.

Link to comment
Delen op andere websites

Handige tut. Misschien kun je ook nog wel een mooie maken door wat CSS te gebruiken. Zo kan je er bijvoorbeeld een mooie box (een soort tabel) omheen maken.

Handige tutorial!

Dit is de Mod-Tag. Niet de Speciale-Mooie-Mod-Tag-Die-Er-Goed-uit-moet-zion :N Dus ik hou het zo. Zo is namelijk wel handig.
Eigenlijk bedoel je: 'dat kan ik niet, dat is te moeilijk voor mij'

een deel wel ja :D Ik kan geen CSS of enig ander PHP dus het zal niet te maken zijn door mij. Maar bedankt voor de info ;)

Link to comment
Delen op andere websites

En dan vul je dit in bij een post:

[mod=Buster]Kijk eens aan[/mod]

En dat geeft als resultaat: >>> Door Buster: Kijk eens aan<<<. Je kan de kleur in de BBcode Replacement altijd aanpassen naar een andere kleur ;).

Stond er niet in de regels dat alleen de crew van het GTAGames-network de modtag mocht gebruiken of is dit al lang geleden geschrapt?

Link to comment
Delen op andere websites

En dan vul je dit in bij een post:

[mod=Buster]Kijk eens aan[/mod]

En dat geeft als resultaat: >>> Door Buster: Kijk eens aan<<<. Je kan de kleur in de BBcode Replacement altijd aanpassen naar een andere kleur ;).

Stond er niet in de regels dat alleen de crew van het GTAGames-network de modtag mocht gebruiken of is dit al lang geleden geschrapt?

Ik heb toestemming van Thundercover en hij zei dat ik de naam Buster moest gebruiken

Link to comment
Delen op andere websites

En dan vul je dit in bij een post:

[mod=Buster]Kijk eens aan[/mod]

En dat geeft als resultaat: >>> Door Buster: Kijk eens aan<<<. Je kan de kleur in de BBcode Replacement altijd aanpassen naar een andere kleur ;).

Stond er niet in de regels dat alleen de crew van het GTAGames-network de modtag mocht gebruiken of is dit al lang geleden geschrapt?

Ik heb toestemming van Thundercover en hij zei dat ik de naam Buster moest gebruiken

Dan is het goed :D

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...