Limbolander Geplaatst: 4 januari 2009 Rapport Geplaatst: 4 januari 2009 Koop je de computer van een amateur? Want een 32 bit besturingssysteem ondersteund maar tot ~3.5 GB werkgeheugen. Wil je dus 4 GB werkgeheugen of meer gebruiken dan heb je een 64 bit besturingssysteem nodig. Er zijn ook 64 bit versies van Windows Vista beschikbaar. 3.25gb om precies te zijn, dan nog is het die ~20 euro wel waard om 2x2/4x1 ( in dual-channel ) gb geheugen te pakken, wat toch een aanzienlijkere verbetering is ten opzichte van 2 gb, want met 3 gb zul je in single-channel moeten draaien. Bedankt allemaal weer hoor, ja, ik heb er ook een behoorlijke tijd voor gewerkt dus ik wil zeker weten dat ik wat goeds koop. Ik hoorde trouwens ook dat een 64 bits systeem veel spellen niet kon draaien, is dat juist? Er zijn bepaalde spellen die niet onder 64 bit zullen draaien, dit zul je gewoon moeten testen Reageren
Mirrrr Geplaatst: 4 januari 2009 Rapport Geplaatst: 4 januari 2009 Bedankt allemaal weer hoor, ja, ik heb er ook een behoorlijke tijd voor gewerkt dus ik wil zeker weten dat ik wat goeds koop. Ik hoorde trouwens ook dat een 64 bits systeem veel spellen niet kon draaien, is dat juist? Ik heb ook een 64 bits systeem en ik kan alles wel draaien. Voor bepaalde programma's is het alleen soms even zoeken naar een 64 bits versie Reageren
Limbolander Geplaatst: 4 januari 2009 Rapport Geplaatst: 4 januari 2009 Bedankt allemaal weer hoor, ja, ik heb er ook een behoorlijke tijd voor gewerkt dus ik wil zeker weten dat ik wat goeds koop. Ik hoorde trouwens ook dat een 64 bits systeem veel spellen niet kon draaien, is dat juist? Ik heb ook een 64 bits systeem en ik kan alles wel draaien. Voor bepaalde programma's is het alleen soms even zoeken naar een 64 bits versie Ik bedoel hier vooral sterk verouderde programma's/spellen mee, de nieuwere zullen niet veel problemen geven maar voor de optimale "64bit snelheid" om het zo maar even te zeggen is het soms idd eventjes zoeken naar de 64 bit versies. Reageren
rakker126 Geplaatst: 4 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 4 januari 2009 Bedankt allemaal weer hoor, ja, ik heb er ook een behoorlijke tijd voor gewerkt dus ik wil zeker weten dat ik wat goeds koop. Ik hoorde trouwens ook dat een 64 bits systeem veel spellen niet kon draaien, is dat juist? Ik heb ook een 64 bits systeem en ik kan alles wel draaien. Voor bepaalde programma's is het alleen soms even zoeken naar een 64 bits versie Ik bedoel hier vooral sterk verouderde programma's/spellen mee, de nieuwere zullen niet veel problemen geven maar voor de optimale "64bit snelheid" om het zo maar even te zeggen is het soms idd eventjes zoeken naar de 64 bit versies. Moeilijke keus... of een snelle computer waar minder spellen op werken of een slomere waar meer spellen op werken Tot de 64 versie dan denk ik. Reageren
Limbolander Geplaatst: 5 januari 2009 Rapport Geplaatst: 5 januari 2009 Mja ik denk dat het tegenwoordig wel mee valt, vroeger was het echt nog een grote puinhoop, maar met vista 64bit zit je echt wel goed, weet niet hoe dit is met windows XP64 bit.. Reageren
GTA-GamerXbox Geplaatst: 5 januari 2009 Rapport Geplaatst: 5 januari 2009 Bedankt allemaal weer hoor, ja, ik heb er ook een behoorlijke tijd voor gewerkt dus ik wil zeker weten dat ik wat goeds koop. Ik hoorde trouwens ook dat een 64 bits systeem veel spellen niet kon draaien, is dat juist? 64 bit is sneller, maar niet alle software ondersteunt 64 bit Reageren
gta_rulez Geplaatst: 5 januari 2009 Rapport Geplaatst: 5 januari 2009 Klopt maar volgens mij werkt alle 32 bits software wel gewoon in Vista 64. Omdat de 32 bits versie dan geëmuleerd wordt ofzo. Reageren
rakker126 Geplaatst: 18 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 18 januari 2009 Hey, Ik ben er bijna uit, maar ik heb nog enkele vraagjes. ik hoor jullie al hard op oh...nee roepen maar maak je geen zorgen het zijn geen hele domme vragen Maakt de cache van de quad processor veel uit, is een verschil van 6Mb en 12 Mb een groot verschil en waar zorgt het voor? Is de 9800GT een behoorlijke grafische kaart? Reageren
Galiorix Geplaatst: 18 januari 2009 Rapport Geplaatst: 18 januari 2009 Een processor met meer chache geheugen is meestal nieuwer en dus vaak ook sneller, gewoon voor de nieuwste gaan als het prijsverschil niet al te hoog is. En de 9800GT is een behoorlijke videokaart, maar ik zou voor dat geld eerder voor een HD4850 gaan. Reageren
rakker126 Geplaatst: 18 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 18 januari 2009 (bewerkt) Een processor met meer chache geheugen is meestal nieuwer en dus vaak ook sneller, gewoon voor de nieuwste gaan als het prijsverschil niet al te hoog is. En de 9800GT is een behoorlijke videokaart, maar ik zou voor dat geld eerder voor een HD4850 gaan. BEdankt voor de snelle reactie! Ik kan kiezen uit deze 2 met een prijsverschil van 80 euro: Intel® Core™2 Quad Core Processor Q9450 (2,66 GHz, 1.333 MHz FSB, 12 MB cache) [meerprijs € 200,00 of € 7/maand1] Intel® Core™2 Quad Core Processor Q9400 (2,66 GHz, 1.333 MHz FSB, 6 MB cache) [meerprijs € 120,00 of € 4/maand1] Is die cache echt zoveel beter of maakt het weinig uit? De HD4850 is dus beter van kwalitiet, neem ik aan? Bedankt! EDIT Intel® Core™ i7 Processor 920 (2,66 GHz, 8 MB cache, 4,8 GT/sec.) Is dat eigenlijk een quad of duo processor? 512 MB ATI® Radeon™ 4850 grafische kaart Is dat de grafische kaart die je bedoelde? Bedankt! Bewerkt: 18 januari 2009 door rakker126 Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 18 januari 2009 Rapport Geplaatst: 18 januari 2009 De Core i7 is een Quadcore met 8 threads, maar daarvoor moet je ook een ander moederbord hebben en ander geheugen. Ik zou de Q9450 pakken, de dubbele cache merk je wel Reageren
Galiorix Geplaatst: 18 januari 2009 Rapport Geplaatst: 18 januari 2009 (bewerkt) Tenzij je een fatsoenlijk budget hebt, moet je niet voor een core i7 gaan. Dat is het nieuwste van het nieuwste en dat zie je terug in de prijzen, een moederbord heb je niet voor minder dan 200 euro en het geheugen (DDR-3) is erg duur. Zet dat dus gewoon uit je hoofd, voor een (fatsoenlijk) setje met moederbord, geheugen en processor ben je minstens 550 euro kwijt. In dit geval zou ik voor de Q9450 gaan, die lijkt me toch sneller vanwege het grotere chache geheugen. Bovendien zou Intel de processor nooit 80 euro duurder maken als hij niet een stuk beter zou zijn. En ik bedoelde de ATi HD4850 512mb ja, dat is een goede videokaart voor de goede prijs. Bewerkt: 18 januari 2009 door Galiorix Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 18 januari 2009 Rapport Geplaatst: 18 januari 2009 Bij Azerty is deze in de aanbieding; http://azerty.nl/8-913-64630/processor---1...l-core-2-q.html Die is daar goedkoper dan de Q9450, heeft meer cache en een hogere kloksnelheid. Reageren
rakker126 Geplaatst: 18 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 18 januari 2009 Bij Azerty is deze in de aanbieding; http://azerty.nl/8-913-64630/processor---1...l-core-2-q.htmlDie is daar goedkoper dan de Q9450, heeft meer cache en een hogere kloksnelheid. Ik zou waarschijnlijk een computer bij dell.nl kopen omdatt ik daar al goede ervaringen mee heb. Daar heb ik 2 aanbiedingen die ik dan nog naar wens kan aanpassen: Link: http://www1.euro.dell.com/content/topics/t...;l=nl&s=dhs Dat is de gene met de I-7 http://configure2.euro.dell.com/dellstore/...15018&s=dhs en dat is degene met de sterke Q, dan zou ik hem alleen nog wel aanpassen met de betere processoren een betere monitor, het scheelt niet veel in de prijs. Welke zouden jullie dan aan raden? thanks! Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 18 januari 2009 Rapport Geplaatst: 18 januari 2009 (bewerkt) Kuch Dell... Website is zo onoverzichtelijk als maar zijn kan, zou je de specs van beide pc's kunnen posten? EDIT: :O ik zie het al, ik weet al wel dat die hardware dat dell erin propt het geld niet waard is. Ik had al een Core 2 Quad Q8200 @ 2,33 GHz (inclusief moederbord) + 4 GB geheugen, 9800GT en een 500GB HDD van Samsung voor maar €670,- bij een lokale computerwinkel die de pc's zelf in elkaar zet, daar kon ik dus de PC samenstellen. Bewerkt: 18 januari 2009 door RyanEnC Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.