Jump to content

rakker126's nieuwe pc

Recommended Posts

• Reacties 143
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• rakker126

51

• Limbolander

33

• TaartJJ~!

20

• Galiorix

12

Geplaatst:

Stel hem gewoon zelf samen, dan krijg je gewoon zoveel meer voor je geld, zoals ik al vaker heb gezegt op dit forum. als je zon voorgebouwde pc koopt is er altijd wel wat mis mee, meestal is het geheugen 667mhz, heeft het een erg goedkoop moederbordtje en ga zo maar door..

Geplaatst:
Stel hem gewoon zelf samen, dan krijg je gewoon zoveel meer voor je geld, zoals ik al vaker heb gezegt op dit forum. als je zon voorgebouwde pc koopt is er altijd wel wat mis mee, meestal is het geheugen 667mhz, heeft het een erg goedkoop moederbordtje en ga zo maar door..

Het probleem is dat als ik het zelfs samenstel op zo'n site nooit zeker weet of het wel allemaal goed komt. Ik weet namelijk wel wat ik wil maar niet precies hoe ik het doe. Tevens kom ik altijd duurder uit op die sites dan op een gewone website. Is het moederbord bij dell trouwens echt zo slecht dan? Hebben jullie misschien nog tips voor ht zelf samenstellen van een computer? Bedankt!

Geplaatst: (bewerkt)

O god, hak eens de knoop door man. Zelf samenstellen is altijd het beste omdat je dan weet wat er in je computer komt. Ze kunnen die systemen van Dell nooit zo goedkoop maken zonder ergens op te besparen. Grote kans dat er goedkoop geheugen en een goedkoop moederbord in zit, om zo de kosten te drukken en mensen te laten denken dat het een fatsoenlijk systeem is. Voor 50 euro laat je je systeem in elkaar zetten door Alternate. Die zetten je PC zeer netjes in elkaar en alles werkt dan gewoon goed.

Dit topic lijkt nog steeds weinig nut te hebben want je weet blijkbaar nog steeds niet wat je wil. Constant kom je weer met een nieuwe processor aanhobbelen of met een andere vraag. Zo kom je er natuurlijk nooit...

Bewerkt: door Galiorix
Geplaatst:
O god, hak eens de knoop door man. Zelf samenstellen is altijd het beste omdat je dan weet wat er in je computer komt. Ze kunnen die systemen van Dell nooit zo goedkoop maken zonder ergens op te besparen. Grote kans dat er goedkoop geheugen en een goedkoop moederbord in zit, om zo de kosten te drukken en mensen te laten denken dat het een fatsoenlijk systeem is. Voor 50 euro laat je je systeem in elkaar zetten door Alternate. Die zetten je PC zeer netjes in elkaar en alles werkt dan gewoon goed.

Dit topic lijkt nog steeds weinig nut te hebben want je weet blijkbaar nog steeds niet wat je wil. Constant kom je weer met een nieuwe processor aanhobbelen of met een andere vraag. Zo kom je er natuurlijk nooit...

HEt is dan ook een behoorlijk bedrag en ik wil 100 procent zeker weten dat ik wat koop wat goed is. Ik begon immers alleen maar met de vraag of de I-7 of Q processor beter is, daarop kan ik namelijk mijn beslissing basseren, toen begonnen julie met de computer samen stel site :Y

Geplaatst:

Een i7 is stukken beter als een processor uit de Q serie maar tenzij je 3d scenes moet renderen of video's moet renderen, heb je daar voorlopig niks aan. Wil je een top processor, neem een Q9550. Doe er 4 gig DDR2 geheugen bij, een leuk moederbordje en een goede videokaart en je hebt al een fatsoenlijke basis voor je systeem.

Geplaatst:

Het probleem is dat als ik het zelfs samenstel op zo'n site nooit zeker weet of het wel allemaal goed komt. Ik weet namelijk wel wat ik wil maar niet precies hoe ik het doe. Tevens kom ik altijd duurder uit op die sites dan op een gewone website. Is het moederbord bij dell trouwens echt zo slecht dan? Hebben jullie misschien nog tips voor ht zelf samenstellen van een computer? Bedankt!

het enigste probleem is dus de prijs? aangezien je zelf dus duidelijk totaal geen verstand ervan hebt kijk je maar alleen naar de prijs.. als je bij een site zelf samenstelt, zet hem daarna nog ff hier neer en wij zeggen wel of de prijs/kwaliteit voldoende is, maar zoals galiorix al zei, hak aub de knoop eens door.

Geplaatst:

Dit is het goedkoopst wat ik kan maken:

AantalStuksprijsTotaalprijs

Grafische kaarten ATI PCIe

Asus EAH4850/HTDI

Art.-Nr.:JCXVU1

ATI Radeon HD4850, 1024 MB, 256 Bit, PCIe x16 2.0 1 € 179,-€ 179,-

Software Besturingssystemen

Microsoft Windows Vista Home Premium

Art.-Nr.:YVBM51

Windows, NL, 1 Licentie, DVD-ROM 1 € 199,-€ 199,-

CPUs Socket 775 Core 2 Quad

Intel® Core™ 2 Quad Q9550

Art.-Nr.:HPHI55

4x 2833 MHz, 2x 6144 kB, 1333 MHz, Yorkfield 1 € 299,-€ 299,-

• Boxed Koeler (ATX Layout) 1

Monitoren LCD 22 inch

Acer V223HQ

Art.-Nr.:V5LAA1

21,5 inch, 1920x1080 pixels, 5 ms 1 € 169,-€ 169,-

Voedingen tot 600 Watt

Antec NeoHE Power

Art.-Nr.:TN5AX0

550 Watt, ATX 2.03, ATX12V 2.0, EPS, 4 x, 7 x 1 € 89,-€ 89,-

Behuizingen Big Tower

Antec Twelve Hundred

Art.-Nr.:TQXAZ2

3 x, 9 x, ATX, µATX, Mini ITX 1 € 179,-€ 179,-

• Lüfter 200mm 200 mm1• Koeler 120mm 120 mm5

Moederborden Socket 775

Abit IX48 GT3

Art.-Nr.:GPEB43

Intel® X48, 1.600 MHz, 1x PCIe x16, 2x PCIe x16 2.0, Crossfire, Socket 775 1 € 219,-€ 219,-

• Ultra DMA/133 Controller maximaal 2 apparaten, 133 MB/s1• Intel® ICH9R 6K 6G R0/1/0+1/JBOD SATA2 maximaal 6 apparaten, RAID 0, 1, JBOD, 0+1, 300 MB/s1• JMicron JMB363 maximaal 2 apparaten, RAID 0, 1, JBOD, 300 MB/s1• USB 2.0 Controller 60 MB/s, USB 2.0, maximaal 127 apparaten1• FireWire Controller 50 MB/s, FireWire, maximaal 63 apparaten1• High-Definition Audio (8-channel) 4 x Line-out, 1 x Optisch-Out, High-Definition Audio1• Gigabit 1 x RJ-45, 10/100/1000 Mbps1

Harddisks 3,5 inch SATA

1TB SATA2

Art.-Nr.:AEBR01

1.000 GB, - / - / -, € 0,08*, Serial ATA/300 1 € 75,-€ 75,-

Geheugen DDR3-1333

Buffalo 4 GB DDR3-1333 Kit

Art.-Nr.:ICIFB5

4096 MB, CL7 7-7, 2 stuk(s), PC3 10600 1 € 109,-€ 109,-

DVD-drives IDE

Samsung SH-D162D

Art.-Nr.:CDAU14

16 / 48 speed, Ultra DMA/33, 100 / 90 ms 1 € 15,-€ 15,-

Subtotaal:€ 1.532,-

Met dezelfde specificaties kom i kdan toch stukken duurder uit...

Holy kudt, je bent ook niet te zuinig geweest met onderdelen.

Dit is een goede prijs/kwaliteitsverhouding en zal zeker goed dienst doen als gaming PC.

Ik denk erover om binnenkort ook mijn Q8200 up te graden naar Q9550.

En je kan ook gewoon DDR2 geheugen pakken, is zo'n 60 euro goedkoper.

Bewerkt: door RyanEnC
Geplaatst:

Dit is een goede prijs/kwaliteitsverhouding en zal zeker goed dienst doen als gaming PC.

Toch valt het wat buiten mijn prijs klasse :7

Geplaatst:

waarom stel je hem dan samen?

Geplaatst:

Omdat ik getipt werd dat dat goedkoper zou zijn :bonk:

Geplaatst:

geef gewoon je budget op en we stellen wel een pc voor je samen, en hak dan de knoop door.

Geplaatst:

geef gewoon je budget op en we stellen wel een pc voor je samen, en hak dan de knoop door.

Momenteel heb ik 1000 euro maar elke maand komt er zo 100 bij ^_^

Je pakt een moederbord van 220 euro, terwijl je al een lekker bord hebt voor een 775 processor voor zo'n 120 euro. Daarnaast pak je DDR3 geheugen, voorlopig is dat spul nog overpriced en het verschil met DDR2 is niks waard. We hebben nooit gezegd dat jij het zelf moet doen, omdat het al lang duidelijk is dat je er de ballen verstand van hebt...

Ik kijk wel wat ik samen kan stellen voor een euro of 1000.

Waarom pak je eigenlijk een Antec Twelve Hunderd, dat is een big tower en wat heb je daar nou aan?

Bewerkt: door Galiorix

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...