Sprunk Geplaatst: 11 februari 2009 Rapport Geplaatst: 11 februari 2009 (bewerkt) NEE! Die computer heeft een zwakke voeding en een matige grafische kaart. Die PC is tevens gigantisch overpriced. Stel gewoon zelf een PC samen, en laat de PC bouwen door alternate.nl. Je bent veel goedkoper uit dan dat je bij zo'n computerzaakje wat koopt. En volgens mij heb je een tijdje terug al een soort gelijk systeem gepost. En hebben we je al duidelijk gemaakt wat wel en niet goed is. Verschillende leden hebben zelfs al een systeem voor je samengestelt, en jij blijft maar komen met vragen als "is deze PC goed". Vraag jezelf nou eens af "Wat wil ik nou eigenlijk". Het antwoord moet je dan even posten hier zodat wij het ook snappen. Bewerkt: 11 februari 2009 door Sprunk Reageren
rakker126 Geplaatst: 11 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 11 februari 2009 Ik zoek een krachtige processor, I-7 of normaal maakt niet veel uit. wel quad Een krachtige grafische kaart vista een geheugen van 4 gig een harde schijf van minimaal 500 GB HEt liefst een scherm Voor maximaal een euro of 1200 Reageren
Sprunk Geplaatst: 11 februari 2009 Rapport Geplaatst: 11 februari 2009 (bewerkt) Ik heb hier een systeem voor je samengestelt, met al jouw eisen verwerkt: Bewerkt: 11 februari 2009 door Sprunk Reageren
rakker126 Geplaatst: 11 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 11 februari 2009 Ik heb hier een systeem voor je samengestelt, met al jouw eisen verwerkt: Klinkt goed!!! >>> Door Thundercover: Afbeelding uit quote verwijderd.<<< Reageren
RoL0 Geplaatst: 11 februari 2009 Rapport Geplaatst: 11 februari 2009 Wat is eigenlijk het verschil tussen de normale en de OEM versie van Vista (behalve dat de OEM versie €100,- goedkoper is)?? RoL0 Reageren
Woetsha Geplaatst: 12 februari 2009 Rapport Geplaatst: 12 februari 2009 (bewerkt) Retail:Je koopt de software in een winkel, gewoonlijk in een knappe doos, netjes in platic folie verpakt. In die doos zit een (summiere) handleiding, een CD/DVD en ergens een licentie code/nummer. Bij retail versies kan je op ondersteuning rekenen van de software fabrikant zelf. Retail software heeft de normale prijs. OEM: OEM software kan je pas te pakken krijgen bij de aankoop van hardware. Veel dealers zijn nogal flexibel qua hardware dus is een complete nieuwe PC niet echt nodig. Bvb: een harddisk of mainboard volstaan al. Je krijgt die niet in een mooi doosje maar gewoon de CD/gebruikersovereenkomst/registratie nummer in een plastiek verpakking. Voor ondersteuning van OEM software kan je in principe niet bij de originele software ontwikkelaar terecht maar moet je bij de fabrikant van de hardware zijn. Ook daar zijn echter her en der uitzonderingen op de regel. OEM software is altijd goedkoper. Tegenwoordig kan je al een OEM- versie kopen zonder hardware te kopen. Bij een OEM versie krijg je meestal programma's bij, trials die na 30 dagen een licentie nodig hebben (of gewoon 'reclame'). Bewerkt: 12 februari 2009 door Woetsha Reageren
rakker126 Geplaatst: 13 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 13 februari 2009 Eigenlijk kan ik dus net zo goed de OEM versie nemen? Reageren
Sprunk Geplaatst: 13 februari 2009 Rapport Geplaatst: 13 februari 2009 Denk het dan wel, dat scheelt je 100 euro waarmee misschien een betere grafische kaart en/of een Core i7 haalbaar word. Reageren
Limbolander Geplaatst: 14 februari 2009 Rapport Geplaatst: 14 februari 2009 OEM versie houdt meestal in dat je gewoon alleen het product krijgt, in een goedkoop hoesje, dus niet met alle reclame en eventuele "extra's" erbij, zijn ook nog BULK versies en dan krijg je vaak geeneens de drivers ( software cd's ) erbij, scheelt je een hoop geld en sowieso zijn de drivers op die cd's altijd al sterk verouderd en is alles via internet te downloaden Reageren
rakker126 Geplaatst: 19 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 19 februari 2009 Hoe moet ik de beslissing nemen, een voeding van 450 of 650? Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 19 februari 2009 Rapport Geplaatst: 19 februari 2009 Wat voor processor & grafische kaart wil je erin zetten? Reageren
wesley123 Geplaatst: 19 februari 2009 Rapport Geplaatst: 19 februari 2009 met 450 ga je eht echt niet redden hoor, neem dan de 650 watt Reageren
rakker126 Geplaatst: 19 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 19 februari 2009 650 Watt dus toch maar? Wat gebeurt er eigenlijk als je een te lage neemt? Reageren
MartyCeha Geplaatst: 19 februari 2009 Rapport Geplaatst: 19 februari 2009 650 Watt dus toch maar? Wat gebeurt er eigenlijk als je een te lage neemt?Dan kan ie niet genoeg stroom leveren voor alle apparaten en dan werkt je PC simpelweg niet. Als je een krachtigere voeding neemt heb je sowieso uitbreidingsmogelijkheden. Reageren
Dieko Geplaatst: 19 februari 2009 Rapport Geplaatst: 19 februari 2009 Omdat er toch een voeding topic is gemaakt heb ik een vraag. Als je een pc hebt met 650 watt voeding, kan je dan nog PS3 spelen en tv kijken? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.