Jump to content

Wat is het vershcil tussen een AMD en een intel pc?


rakker126

Recommended Posts

Dit is net dezelfde vraag als, wat is het verschil tussen de burger king en de mcdonalds, wat is het verschil tussen lamborghini en ferrari en ga zo door.

Hoop dat je snapt wat ik bedoel :), maar tegenwoordig schijnen de intel processors beter te presteren als de AMD processors die weer wat stabieler schijnen te zijn, maar tis net in wat voor prijsklasse je een PC wilt kopen en van welk merk jij het meest houdt.

Link to comment
Delen op andere websites

de proccescor:

AMD maakt bijv. dual core en quard core.

Intel maakt bijv. Core 2 duo en core 2 quard

Die van Intel zijn nieuwer en beter.

PS: waarom maakt je zo verschrikkelijk veel topics aan?

Bewerkt: door gta master 1
Link to comment
Delen op andere websites

de proccescor:

AMD maakt bijv. dual core en quard core.

Intel maakt bijv. Core 2 duo en core 2 quard

Die van Intel zijn nieuwer en beter.

PS: waarom maakt je zo verschrikkelijk veel topics aan?

Dat zijn gewoon andere benamingen, snap je hele antwoord niet, maar om het wat meer op feiten te zetten, de intel quadcores zijn gewoon 2 aan elkaar geplakte dual cores, de Quad cores van AMD daarintegen zijn 4 echte losse cores.

Link to comment
Delen op andere websites

de proccescor:

AMD maakt bijv. dual core en quard core.

Intel maakt bijv. Core 2 duo en core 2 quard

Die van Intel zijn nieuwer en beter.

PS: waarom maakt je zo verschrikkelijk veel topics aan?

Dat zijn gewoon andere benamingen, snap je hele antwoord niet, maar om het wat meer op feiten te zetten, de intel quadcores zijn gewoon 2 aan elkaar geplakte dual cores, de Quad cores van AMD daarintegen zijn 4 echte losse cores.

Dus een quad AMD core is minder goed dan een quad intel core?

Link to comment
Delen op andere websites

de proccescor:

AMD maakt bijv. dual core en quard core.

Intel maakt bijv. Core 2 duo en core 2 quard

Die van Intel zijn nieuwer en beter.

PS: waarom maakt je zo verschrikkelijk veel topics aan?

Dat zijn gewoon andere benamingen, snap je hele antwoord niet, maar om het wat meer op feiten te zetten, de intel quadcores zijn gewoon 2 aan elkaar geplakte dual cores, de Quad cores van AMD daarintegen zijn 4 echte losse cores.

Dus een quad AMD core is minder goed dan een quad intel core?

Dat is erg moeilijk te zeggen, vaak liggen de AMD's en intel's ook in verschillende prijsklasses, maar je kan bijvoorbeeld eens tests opzoeken over AMD quadcores en Intel quadcores, vaak gaan ze die dan testen etc. Maargoed het ligt ook aan je moederbord, geheugen en ga zo maar door.

Link to comment
Delen op andere websites

de proccescor:

AMD maakt bijv. dual core en quard core.

Intel maakt bijv. Core 2 duo en core 2 quard

Die van Intel zijn nieuwer en beter.

PS: waarom maakt je zo verschrikkelijk veel topics aan?

Dat zijn gewoon andere benamingen, snap je hele antwoord niet, maar om het wat meer op feiten te zetten, de intel quadcores zijn gewoon 2 aan elkaar geplakte dual cores, de Quad cores van AMD daarintegen zijn 4 echte losse cores.

Dus een quad AMD core is minder goed dan een quad intel core?

geloof me nou maar, De Intel proceesors zijn beter... :Y

Link to comment
Delen op andere websites

de proccescor:

AMD maakt bijv. dual core en quard core.

Intel maakt bijv. Core 2 duo en core 2 quard

Die van Intel zijn nieuwer en beter.

PS: waarom maakt je zo verschrikkelijk veel topics aan?

Dat zijn gewoon andere benamingen, snap je hele antwoord niet, maar om het wat meer op feiten te zetten, de intel quadcores zijn gewoon 2 aan elkaar geplakte dual cores, de Quad cores van AMD daarintegen zijn 4 echte losse cores.

Dus een quad AMD core is minder goed dan een quad intel core?

geloof me nou maar, De Intel proceesors zijn beter... :Y

En waar baseer je dat op? voor de wat meer budget mensen zal een AMD geschikter zijn, voor mensen met wat meer geld te besteden een Intel processor.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik bedoel dan als je alleen naar de kwaliteit kijkt, welke zou dan beter zijn:

Een Type: Phenom X4 9850 Socket: Socket AM2 Snelheid: 4x 2,5 2,5GHZ FSB: 4000 MHz Cache: 4x 512 KB

Of een intel Type: Core2Quad Q6600 Socket: Socket 775 Snelheid: 4x 2,4 GHz 1066 MHz Cache: 8 MB L2

Als beide dezelfde prijs zijn.

BEdankt!

Link to comment
Delen op andere websites

de proccescor:

AMD maakt bijv. dual core en quard core.

Intel maakt bijv. Core 2 duo en core 2 quard

Die van Intel zijn nieuwer en beter.

PS: waarom maakt je zo verschrikkelijk veel topics aan?

Dat zijn gewoon andere benamingen, snap je hele antwoord niet, maar om het wat meer op feiten te zetten, de intel quadcores zijn gewoon 2 aan elkaar geplakte dual cores, de Quad cores van AMD daarintegen zijn 4 echte losse cores.

Dus een quad AMD core is minder goed dan een quad intel core?

geloof me nou maar, De Intel proceesors zijn beter... :Y

En waar baseer je dat op? voor de wat meer budget mensen zal een AMD geschikter zijn, voor mensen met wat meer geld te besteden een Intel processor.

Die van Intel nieuwer en staan bekend dat ze beter zijn dan die van AMD.

Om een klein voorbeeldje te noemen:

De kwaliteit:

Maar de prestaties van Intel proccesors zijn ook beter..... Ik zal even naar een voorbeeld zoeken :)

EDIT: kan niet echt een duidelijk voorbeeld vinden maar kijk eens naar de commets bij dit filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=KjUJ3cWBFD4...feature=related

veel meer mensen zeggen dat ze Intel beter vinden.

Bewerkt: door gta master 1
Link to comment
Delen op andere websites

Je baseert je mening op andermans meningen maar kan niet met enige feiten komen, slaat dus nergens op. En dat filmpje is al zo sterk verouderd, dat snap je zelf ook wel.. Tegenwoordig is het allemaal veel beter beveiligt, maar omdat jij nu net een Intel processor hebt wil dit niet zeggen dat die beter is als AMD. Zoals ik al zei is AMD beter voor de wat kleinere budgetten en voor een wat groter budget kun je beter intel pakken.

Link to comment
Delen op andere websites

Je baseert je mening op andermans meningen maar kan niet met enige feiten komen, slaat dus nergens op. En dat filmpje is al zo sterk verouderd, dat snap je zelf ook wel.. Tegenwoordig is het allemaal veel beter beveiligt, maar omdat jij nu net een Intel processor hebt wil dit niet zeggen dat die beter is als AMD. Zoals ik al zei is AMD beter voor de wat kleinere budgetten en voor een wat groter budget kun je beter intel pakken.

Eh....Ik heb een AMD proccesor :( .

En hou nu eens op met een ''processor war'' op te zetten.

Intel staat nu eenmaal bekend dat hun processors beter zijn dan die van AMD.

Ze zijn krachtiger en van een betere kwaliteit. Ook is de technologie nieuwer.

Het is gewoon zo, Ik ben zelf trouwens ook niet echt tevreden over mij processor.

>>> Door Thundercover: Een discussie over processoren is geen probleem, maar kom dan zelf met betere argumenten dan "het is gewoon zo".<<<

edit: eh...thunder, Ik heb al veel meer argumenten gegeven. Zo heb ik al gezegd dat de technologie nieuwer is. Ook heb ik het bewijs geleverd over de kwaliteit

>>> Door Thundercover: Nieuwer betekent niet per se beter, kan ook nog minder betrouwbaar betekenen. Het enige echte argument wat ik je heb horen zeggen, is dat Intel-processors krachtiger zijn.<<<

Wat wil je nog meer horen?? Ik heb gezegd dat hij kractiger en beter van kwaliteit is

>>> Door Thundercover: Dat laat ik aan jou over, ik hoef er niet over te discussiëren. Als het maar goede argumenten zijn. ^^ <<<

mijn post word langzamerhand een topic :puh:

Bewerkt: door gta master 1
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...