Jump to content

Mogelijk Virus op PC's


Pennywise The Clown

Recommended Posts

Ik heb thuis twee computers tot mijn beschikking.

Sinds we een nieuwe modem (linxys) hebben, is er een probleem met het geluidssysteem op beide pc's. De ene PC heeft een simpel audio via het beeldscherm. De andere pc heeft een 5.1 Audiosysteem.

Beide pc's hebben zo nu en dan last van een grote bug of iets dergelijks. Wanneer de pc wordt opgestart, en je start vervolgens Internet Explorer/Mozilla Firefox, krijg je over het algemeen een normale blauwe/groene/grijze balk bovenin. Echter hebben de pc's hier thuis vaak last van een overschakeling op een andere dunnere ouderwetse balk.

Op het bijgevoegde plaatje is te zien dat de startbalk onderaan verandert is in een rare dunne balk. Het gebeurt ook met regelmaat op de bovenste balk wanneer je bijvoorbeeld internet opent.

Het geluid is in dit geval dus weg. Hij vind geen audioapparaat geeft het systeem aan.

Heel erg vreemd allemaal, en ik kan dus geen games e.t.c. meer spelen, aangezien er geen geluid wordt gevonden.

Iemand enig idee wat er in hemelsnaam aan de hand is met beide pc's?

Bewerkt: door Pennywise The Clown
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een aantal jaren geleden een zelfde soort fout gehad in XP, maar die zorgde voor een plotselinge reboot. Het virus stoptte namelijk "Winlogon.exe", een essentieel systeemproces. Het kan zijn dat dat bestand misschien door Spyware geïnfecteerd geraakt is en daardoor niet meer goed zijn werk doet. De enige oplossing hiervoor zou het opnieuw instaleren van Windows kunnen zijn, maar dat zou ik voorlopig nog niet doen als je daar nog niet echt zin in hebt. Het lijkt mij aannemelijker dat dit een virus is en dat het niks met het nieuwe modem te maken heeft, want naar mijn weten kan een simpel modem dit soort problemen nooit veroorzaken.

Ik zou je computers eens lekker scannen met bijvoorbeeld Avast.

Bewerkt: door Galiorix
Link to comment
Delen op andere websites

Als je Windows XP skin en het geluid opeens weggaat, komt dat doordat svchost.exe crasht (eigen ervaring).

SVCHost regelt naar mijn weten ook iets met je internet, dus waarschijnlijk is er iets mis met je router (-drivers).

Installeer de drivers opnieuw of wissel de router om voor een beter werkende.

Mvg,

Flitskikker

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...