Jump to content

Vram vraagje


Sprunk

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb nu een nVidia 8800GTS videokaart, maar slechts met 320MB geheugen. Als ik hem nou omruil voor een 640MB versie, kan ik dan beter GTA IV spelen. Dus met textures op medium/high, en ook nog een redelijke draw distance. Deze staan nu respectivelijk op low en 1 :-( Verder kan deze kaart GTA IV wel goed aan. Ik heb geen haperingen en heb een redelijk aantal FPS. Alleen heb ik er gewoon te weinig geheugen op zitten.

Bedankt alvast :*D

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet het niet zeker, het is heel raar dat gta IV die RAM's aangeeft in-game, terwijl het geheugen van een grafische kaart er normaal alleen maar toe doet bij wat voor resolutie je een spel wilt gaan spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan de textures niet hoger zetten want dat gaat hij door zijn mem heen. Ook met die toevoegingen achter de snelkoppeling naar LaunchGTAIV kan ik het niet omhoog gooien.

Draai het spel btw op 1280 bij 1024 pixels

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo,

Ik heb nu een nVidia 8800GTS videokaart, maar slechts met 320MB geheugen. Als ik hem nou omruil voor een 640MB versie, kan ik dan beter GTA IV spelen. Dus met textures op medium/high, en ook nog een redelijke draw distance. Deze staan nu respectivelijk op low en 1 :-( Verder kan deze kaart GTA IV wel goed aan. Ik heb geen haperingen en heb een redelijk aantal FPS. Alleen heb ik er gewoon te weinig geheugen op zitten.

Bedankt alvast :*D

Ik heb ook de 8800 GTS 640 Mb. Het maximum dat ik er uit krijg zonder veranderen is op Medium en dat andere op very High.

Link to comment
Delen op andere websites

@ikt; dat is niet verstandig, zo veroorzaak je geloof ik memory leaking.

Maak een bestand genaamd commandline.txt zet je in game resolutie op 800×600.

Zet in het .txt bestandje -width (aant pixels) -height (aant pixels) -availablevidmem (multiplier)

Jij wil dus die 640MB hebben? Dan vul je bij de multiplier 2.0 in.

Vul in de pixels de resolutie in die je wil hebben widht×height, je zult zien dat je game nu veel meer fps heeft met toch nog dezelfde instellingen.

GTA4 maakt gebruik van een automatische rescaling functie, deze maakt de textures resolutie ook automatisch hoger als je de resolutie in-game hoger zet, dit eet fps en het is niet eens nodig.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat heb ik dus gedaan, maar het helpt niet veel. Ik heb de resolutie op 800x600 gezet, en met die commandline ziet het er inderdaad uit als 1280x1024 (wat ik dus heb ingevoerd.). Maar daar blijft het ook wel bij. Ik kan in-game helemaal niets meer veranderen aan de graphics, en alles staat op LOW en op 1. Dus inweze schiet ik er niets mee op want ik heb nog steeds bagger kwaliteit. Ik heb bij -avaleblevidmem al 2.0 (wat jij zij) 1.0, en 320 (wat er echt op mijn kaart zit) ingevlult, maar ik kan nog steeds niets wijzigen. Er staat ook 275/0 onderin beeld???

Wat moet ik daar nu invullen om de grapics hoger te zetten?

EDIT: het is opgelost, ik heb het -avaleblevidmem gedeelte weg gehaald. Nu loop het spel soepeler en dat met hogere instellingen. Bedankt :puh:

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...