Jump to content

USB poorten worden niet herkend


Apple-Mac

Recommended Posts

Aangezien ik nogal een noob ben op het gebied van computerhardware, stel ik mijn vraag hier even. Ik heb gister een nieuwe pc gekocht. Werkt perfect, echter 1 probleempje. Voorop heb ik 2 USB-poorten. Deze werken niet, terwijl alle USB-poorten achterop de pc wel werken. Ik heb in totaal 4 USB-Poorten. Ik heb geprobeerd de drivers te updaten, maar volgens de wizard is dat niet nodig.

Vermoedelijk heeft het te maken dat ik maar 2 USB-hoofdhub's zie staan, ipv. 4. Kan iemand bevestigen of dat echt zo zal zijn? En zoja, hoe krijg ik er dan nog 2 bij? Heel erg bedankt voor je hulp.

naamloosva3.jpg

Apple-Mac

Link to comment
Delen op andere websites

Aangezien ik nogal een noob ben op het gebied van computerhardware, stel ik mijn vraag hier even. Ik heb gister een nieuwe pc gekocht. Werkt perfect, echter 1 probleempje. Voorop heb ik 2 USB-poorten. Deze werken niet, terwijl alle USB-poorten achterop de pc wel werken. Ik heb in totaal 4 USB-Poorten. Ik heb geprobeerd de drivers te updaten, maar volgens de wizard is dat niet nodig.

Vermoedelijk heeft het te maken dat ik maar 2 USB-hoofdhub's zie staan, ipv. 4. Kan iemand bevestigen of dat echt zo zal zijn? En zoja, hoe krijg ik er dan nog 2 bij? Heel erg bedankt voor je hulp.

naamloosva3.jpg

Apple-Mac

Per hoofdhub zijn er 2 poorten denk ik

want er zitten meestal niet vier naast elkaar maar 2 zo en dan nog 2 daar onder

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, zou niet weten of dit het kan zijn, maar voor je voorste USB's moeten de stekkertjes op het moederbord geprikt zijn, en weet niet of in de bios er altijd staat dat er 4 usb sloten zijn, of dat alleen aangesloten worden weergeven.

Maar als je stekkertjes niet staan aangesloten doen ze het dus niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, zou niet weten of dit het kan zijn, maar voor je voorste USB's moeten de stekkertjes op het moederbord geprikt zijn, en weet niet of in de bios er altijd staat dat er 4 usb sloten zijn, of dat alleen aangesloten worden weergeven.

Maar als je stekkertjes niet staan aangesloten doen ze het dus niet.

Raar, want ik heb de pc gewoon compleet (dus niet samengesteld) gekocht.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb mijn pc ook "heel" gekocht, en bij mij zaten ze ook niet aangesloten. Gelukkig stond in het boekje duidelijk beschreven hoe het wel moest. Waarschijnlijk staat het daar bij jou ook wel in.

Edit: Moederbord boekje.

Bewerkt: door KillerZero86
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...