Jump to content

Xbox 360 slecht? Klaag bij Sony!


Follow

Recommended Posts

Nieuws | 3 januari 2009 - De Cell Processor - het hart van de PlayStation 3 - is in een samenwerking van Sony, Toshiba en IBM ontstaan. De ontwikkeling duurde vijf jaar en kostte $400 miljoen. Hier heeft Microsoft stilletjes ook van mee mogen genieten, zo blijkt uit schokkende onthullingen in het boek "The Race for a New Game Machine", geschreven door twee voormalig IBM medewerkers.

Eind 2002 benaderde Microsoft chipfabrikant IBM voor het maken van een chip voor de aankomende, destijds nog onbekende, Xbox 360. In 2003 toonde IBM's Adam Bennett specificaties van een nog in ontwikkeling zijnde Cell core, later bekend als de Cell Processor. Microsoft was geïnteresseerd en contracteerde IBM voor hun eigen chip, die gebaseerd zou zijn op de chip die IBM destijds nog steeds met Sony bouwde.

Alle drie de originele partners - Sony, Toshiba en IBM - waren het er welliswaar over eens dat IBM op den duur de Cell ook aan andere cliënten zou verkopen. Toch zou Sony niet verwacht hebben dat hoofdonderdelen al werden doorverkocht - nog voor het eindproduct klaar was - en ook nog eens aan grote rivaal Microsoft. Het resultaat was dat Sony haar Reaserch & Development (R&D) kosten onder andere verbruikte aan een component voor Microsoft's 360, die vervolgens tegen Sony werd ingezet.

Bron: Xboxonly.nl

Tja, wie de Xbox 360 dus niet goed vind kan deels klagen bij Sony. Want zij hebben meegeholpen aan de ontwikkeling van de Xbox 360. Dus wie weet komt die RROD wel door Sony's R&D. (schadevergoeding.. :7 )

Ik denk dat de PS3 fans niet meer zullen gaan klagen dat de X360 slecht in elkaar zit. Want Sony heeft het dus eigenlijk gemaakt, zonder dat ze het wisten dus. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Nieuws | 3 januari 2009 - De Cell Processor - het hart van de PlayStation 3 - is in een samenwerking van Sony, Toshiba en IBM ontstaan. De ontwikkeling duurde vijf jaar en kostte $400 miljoen. Hier heeft Microsoft stilletjes ook van mee mogen genieten, zo blijkt uit schokkende onthullingen in het boek "The Race for a New Game Machine", geschreven door twee voormalig IBM medewerkers.

Eind 2002 benaderde Microsoft chipfabrikant IBM voor het maken van een chip voor de aankomende, destijds nog onbekende, Xbox 360. In 2003 toonde IBM's Adam Bennett specificaties van een nog in ontwikkeling zijnde Cell core, later bekend als de Cell Processor. Microsoft was geïnteresseerd en contracteerde IBM voor hun eigen chip, die gebaseerd zou zijn op de chip die IBM destijds nog steeds met Sony bouwde.

Alle drie de originele partners - Sony, Toshiba en IBM - waren het er welliswaar over eens dat IBM op den duur de Cell ook aan andere cliënten zou verkopen. Toch zou Sony niet verwacht hebben dat hoofdonderdelen al werden doorverkocht - nog voor het eindproduct klaar was - en ook nog eens aan grote rivaal Microsoft. Het resultaat was dat Sony haar Reaserch & Development (R&D) kosten onder andere verbruikte aan een component voor Microsoft's 360, die vervolgens tegen Sony werd ingezet.

Bron: Xboxonly.nl

Tja, wie de Xbox 360 dus niet goed vind kan deels klagen bij Sony. Want zij hebben meegeholpen aan de ontwikkeling van de Xbox 360. Dus wie weet komt die RROD wel door Sony's R&D. (schadevergoeding.. :7 )

Ik denk dat de PS3 fans niet meer zullen gaan klagen dat de X360 slecht in elkaar zit. Want Sony heeft het dus eigenlijk gemaakt, zonder dat ze het wisten dus. :Y

Dat is dan helaas Microsoft's eigen schuld dat ze dit niet uitgebreid getest hebben, maar ik denk dat dit hele verhaal gewoon nergens op slaat.

Link to comment
Delen op andere websites

Wel schofterig van SONY, als ik het zo hoor. Maar ik vind het nog wel een beetje een vaag verhaal... Ik weet namelijk niet of je dat dan zo kunt/mag zien. :{

Ik begrijp het niet helemaal, wat is er dan zo schofterig aan Sony?

Link to comment
Delen op andere websites

Alle drie de originele partners - Sony, Toshiba en IBM - waren het er welliswaar over eens dat IBM op den duur de Cell ook aan andere cliënten zou verkopen. Toch zou Sony niet verwacht hebben dat hoofdonderdelen al werden doorverkocht - nog voor het eindproduct klaar was - en ook nog eens aan grote rivaal Microsoft.

In de zin die ik hierboven heb vet gedrukt zie je dat Microsoft een product heeft gekocht die eigenlijk nog niet klaar was en dus mogelijk nog fouten bevat. Het lijkt mij dat dit op eigen risico is en dat dus die de schuld bij eventueel de makers kan worden gelegd.

En wat zou er eigenlijk zo schofterig aan moeten zijn, zoals ik net als zei het product was nog niet af en Sony kon niet van te voren weten dat Microsoft het product zou zien/kopen.

Bewerkt: door Rullez
Link to comment
Delen op andere websites

Tja, wie de Xbox 360 dus niet goed vind kan deels klagen bij Sony. Want zij hebben meegeholpen aan de ontwikkeling van de Xbox 360. Dus wie weet komt die RROD wel door Sony's R&D. (schadevergoeding.. :7 )

Ik denk dat de PS3 fans niet meer zullen gaan klagen dat de X360 slecht in elkaar zit. Want Sony heeft het dus eigenlijk gemaakt, zonder dat ze het wisten dus. :Y

Lekker voor je, het RROD probleem zat namelijk in het moederbord en in de videokaart,en de kut koeling, niet de processor.

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, wie de Xbox 360 dus niet goed vind kan deels klagen bij Sony. Want zij hebben meegeholpen aan de ontwikkeling van de Xbox 360. Dus wie weet komt die RROD wel door Sony's R&D. (schadevergoeding.. :7 )

Ik denk dat de PS3 fans niet meer zullen gaan klagen dat de X360 slecht in elkaar zit. Want Sony heeft het dus eigenlijk gemaakt, zonder dat ze het wisten dus. :Y

Lekker voor je, het RROD probleem zat namelijk in het moederbord en in de videokaart,en de kut koeling, niet de processor.

+1

Met de nieuwe moederborden is alles opgelost.

Link to comment
Delen op andere websites

...

In de zin die ik hierboven heb vet gedrukt zie je dat Microsoft een product heeft gekocht die eigenlijk nog niet klaar was en dus mogelijk nog fouten bevat. Het lijkt mij dat dit op eigen risico is en dat dus die de schuld bij eventueel de makers kan worden gelegd.

En wat zou er eigenlijk zo schofterig aan moeten zijn, zoals ik net als zei het product was nog niet af en Sony kon niet van te voren weten dat Microsoft het product zou zien/kopen.

Bij eigen risico kan de schuld niet bij de makers worden gelegd.

Ontopic:De cpu in de x360 is een aangepaste power pc processor van ibm. De demo modellen van de 360,van lang voor de launch waren dan ook 2 aangepaste apple g5's omdat die dezelfde processor gebruiken. Dus dan is het gewoon logisch dat er cell processor techniek in zit,want ze komen van dezelfde fabrikant. Maar dat er cell techniek in zit betekent niet dat hij (ongeveer) het zelfde is.

Link to comment
Delen op andere websites

ik snap het verhaal niet

Volgens de topicstarter heeft Microsoft een processor aangevraagd aan IBM, die toen ook de processor voor Sony maakten.

De Processor werkt goed, maar volgens de topicstarter moeten we bij Sony klagen (die alleen de opdracht maakte) om een onderdeel waar niks mis mee is

wtf?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...