Jump to content

GTA Monster's Nieuwe PC


GTA Monster

Recommended Posts

Ik zou een A-merk moederbord pakken zoals een Asus, een betere processor + grafische kaart als je toch wilt gaan gamen, en ook een betere voeding van minimaal rond de 500 watt.

Je kunt beter nu meteen een fatsoenlijke pc halen, want als je die zelf samengestelde haalt van jou kun je over een jaar weer een nieuwe halen, mijn goude tip: bespaar niet teveel op een nieuwe pc, dan kun je er ook langer van genieten.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou voor een sterkere voeding gaan(550 Watt of meer) en een betere CPU koeler, de standaard koelers zijn echt op het maximale uitgemeten en dus met stof erin of overclocken raken ze heel snel over temperatuur en dat is niet bepaald fijn voor de cpu. Neem dus ff een betere koeler, zolang het maar niet de stnadaard is. Voor 15 euro heb je al een koeler die veel beter is.

@Scrtz; Ik snap niet wat er mis met ASRock is, ik heb er zelf nu ook 1 en loopt nog steeds zoals een half jaar geleden dus geen probleem. Het enige wat je met een ASRock MoBo kan hebben is dat hij op het AGP slot staat waardoor je zwart beeld krijgt, maar daar heeft de nieuwere generatie geen last van, en als je er last van hebben kun je je bios updaten via een floppy.

Bewerkt: door wesley123
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou voor een sterkere voeding gaan(550 Watt of meer) en een betere CPU koeler, de standaard koelers zijn echt op het maximale uitgemeten en dus met stof erin of overclocken raken ze heel snel over temperatuur en dat is niet bepaald fijn voor de cpu. Neem dus ff een betere koeler, zolang het maar niet de stnadaard is. Voor 15 euro heb je al een koeler die veel beter is.

@Scrtz; Ik snap niet wat er mis met ASRock is, ik heb er zelf nu ook 1 en loopt nog steeds zoals een half jaar geleden dus geen probleem. Het enige wat je met een ASRock MoBo kan hebben is dat hij op het AGP slot staat waardoor je zwart beeld krijgt, maar daar heeft de nieuwere generatie geen last van, en als je er last van hebben kun je je bios updaten via een floppy.

voor iemand die niet gaat overclocken voldoet de standaard boxed koeler gewoon hoor.

Asrock is gewoon een stuk minder kwaliteit dan andere a-merken zoals Asus etc, maargoed het is net waar je je goed bij voelt.

Link to comment
Delen op andere websites

ASRock is idd niet een A-Merk, maar daarintegen wel flink goedkoper dan een merk zoals asus waarbij je bijbetaalt voor het merk, voor dezelfde of soms beter prestaties.

Asrock voldoet wel voor normale systemen, maar als je gaat overclocken e.d. ben je toch echt veel beter uit met bijvoorbeeld een asus bordje.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga niet overclocken of gamen, maar ik moet alleen even nakijken of ik een andere procesor kan pakken die op het moederbord past en wat beter is :D. Ik ben eigenlijk voornamelijk bezig mt virtualizatie. Dus een sterkere processor zal er waarschijnlijk wel in moeten :schater:.

Maar is er nog iets dat beter kan? Want ik ben geen expert op het gebied van wat er in mijn kast zit. Daarom helpen mijn vrienden me een handje :7.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een budget rond 600 t/m 650 euro.

Oja, ik gebruik Hardware.info, deze lijst heb ik van de PC advies (All-round PC) sectie gekopieert.

Ok, dus als ik het goed begrijp maakt het helemaal niet uit of je er heel veel voor moet betalen?

Ik heb nog even gekeken. Het lijkt me slimmer om mijn budget gewoon HOOG te maken. Nu heb ik even rondgekeken. Met deze zit ik wel ver boven het budget denk ik. Maar ik ga dan weer verder sparen voor een krachtigere computer ^_^.

Dus is dit goed, dat beeldscherm, muis en toetsenbord koop ik er niet bij.

Alvast bedankt!

WTF, net stond er een post van jou. Nu niet meer...

Weird.

>>> Door Thundercover: Hier heb ik niets verwijderd. :t Berichten maar even samengevoegd. ^_^<<<

Gracias, Thundercover. :puh:

Bewerkt: door GTA Monster
Link to comment
Delen op andere websites

Ok, dus als ik het goed begrijp maakt het helemaal niet uit of je er heel veel voor moet betalen?

Ik heb nog even gekeken. Het lijkt me slimmer om mijn budget gewoon HOOG te maken. Nu heb ik even rondgekeken. Met deze zit ik wel ver boven het budget denk ik. Maar ik ga dan weer verder sparen voor een krachtigere computer ^_^.

Dus is dit goed, dat beeldscherm, muis en toetsenbord koop ik er niet bij.

Alvast bedankt!

WTF, net stond er een post van jou. Nu niet meer...

Weird.

Dat komt wel aardig in de buurt ja, alhoewel er genoeg dingen zijn om geld op te besparen

heb deze PC eventjes samengesteld:

Component

Aantal

Stuksprijs

Totaalprijs

Grafische kaarten ATI PCIe

Sapphire HD4850

Art.-Nr.:JBXSUE

ATI Radeon HD4850, 512 MB, 256 Bit, PCIe x16 2.0

1

€ 139,-

€ 139,-

CPUs Socket 775 Core 2 Quad

Intel® Core™ 2 Quad Q9300

Art.-Nr.:HPHI51

4x 2500 MHz, 2x 3072 kB, 1333 MHz, Yorkfield

1

€ 219,-

€ 219,-

Boxed Koeler (ATX Layout)

1

Voedingen tot 600 Watt

Cooler Master Real Power M520

Art.-Nr.:TN5M40

520 Watt, ATX12V 2.2, EPS, 6 x, 6 x

1

€ 69,-

€ 69,-

Behuizingen Midi Tower

Cooler Master Centurion 5

Art.-Nr.:TQXM12

5 x, 4 x, ATX

1

€ 55,-

€ 55,-

Koeler 80mm

80 mm

1

Koeler 120mm

120 mm

1

DVD-reWriters Serial-ATA

Sony NEC Optiarc AD-7200S

Art.-Nr.:CEBN20

20 / 8 / 12 speed, 20 / 6 / 12 speed, Serial ATA/150, 16 / 48 speed

1

€ 19,-

€ 19,-

Moederborden Socket 775

Asus P5Q

Art.-Nr.:GPEAE0

Intel® P45, 1.600 MHz, 1x PCIe x16 2.0, Socket 775

1

€ 109,-

€ 109,-

Ultra DMA/133 Controller

maximaal 2 apparaten, 133 MB/s

1

Intel® ICH10R 6K 6G R0+1 SATA2

maximaal 6 apparaten, RAID 0, 1, JBOD, 0+1, 300 MB/s

1

Silicon Image Sil5723

maximaal 2 apparaten, 300 MB/s

1

USB 2.0 Controller

60 MB/s, USB 2.0, maximaal 127 apparaten

1

FireWire Controller

50 MB/s, FireWire, maximaal 63 apparaten

1

Realtek ALC1200 (HD-Audio; 8-channel)

4 x Line-out, Realtek ALC1200

1

Gigabit

1 x RJ-45, 10/100/1000 Mbps

1

Harddisks 3,5 inch SATA

Samsung HD501LJ

Art.-Nr.:A9BU17

500 GB, 8,9 / 16 / 7200, € 0,10*, Serial ATA/300

1

€ 49,-

€ 49,-

Geheugen DDR2-800

Kingston HyperX 4 GB DDR2-800 Kit

Art.-Nr.:ICIE7C

4096 MB, CL5 5-5-15, 2 stuk(s), PC2 6400

1

€ 49,-

€ 49,-

Subtotaal:

€ 708,-

Wel boven je budget maar om een beetje wat te laten zien, je zei zelf misschien meer uit te willen geven, mocht je zeker zijn over je budget zal ik daarvoor een geschikte PC kunnen samenstellen ;)

Bewerkt: door Scrtz
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...